Title: | Vpliv zadovoljstva zaposlenih v zelenem turizmu na izkušnjo turistov |
---|
Authors: | ID Rojko, Tina (Author) ID Lebe, Sonja Sibila (Mentor) More about this mentor...  |
Files: | MAG_Rojko_Tina_2018.pdf (1,73 MB) MD5: DB5E03BCBA6DD2A21593699D437F2308 PID: 20.500.12556/dkum/58d33325-3c14-48ac-86ca-5d72c9372d92
|
---|
Language: | Slovenian |
---|
Work type: | Master's thesis/paper |
---|
Typology: | 2.09 - Master's Thesis |
---|
Organization: | EPF - Faculty of Business and Economics
|
---|
Abstract: | Turizem je dinamična gospodarska dejavnost, ki dosega visoko stopnjo rasti in ima velik multiplikacijski učinek. Pozitivno vpliva na zaposlovanje v krajih, kjer se razvija. Sočasno je turizem najizrazitejši sociološki pojav našega časa, saj je postal način življenja v razvitih delih sveta.
V svetu, ki se nenehno razvija in raste, so podnebne spremembe in okoljska problematika postali eden izmed ključnih izzivov na globalni ravni. To se kaže tudi v turizmu. Potrošniki so vse bolj okoljsko ozaveščeni in posledično naklonjeni zeleni ponudbi. Med glavne motive potovanj zato spadajo prav odkrivanje naravne in kulturne krajine oziroma dediščine ter uživanje v sprostitvi, ki jo prinašajo lepa ohranjena narava ter aktivnosti v njej. Da bi naravo ohranili za sedanje in prihodnje rodove, se turizem čedalje bolj usmerja v trajnostno oziroma zeleno poslovanje.
Kljub zelenemu poslovanju je za zadovoljstvo turistov pomembno veliko več od ohranjene narave. Eden izmed najpomembnejših dejavnikov so ljudje. Zaposleni in njihov odnos veliko doprinesejo k celoviti izkušnji turistov. Kadri so zato najpomembnejše premoženje podjetja in njihovo uspešno upravljanje pripomore k njihovemu zadovoljstvu in posledično k zadovoljstvu turistov oziroma uspešnosti poslovanja. Lahko rečemo, da so kadri ključ do uspeha (Carell et al. Možina et al. 2002, 12).
V nalogi smo s hipotezami preverili, ali navedene trditve držijo in ali res obstaja povezava med zadovoljnimi zaposlenimi in zadovoljnimi turisti. V teoretičnem delu smo predstavili glavne značilnosti zelenega turizma in človeških virov ter obe področji povezali. V empiričnem delu pa smo izvedli raziskavo med zaposlenimi v zelenih turističnih podjetjih ter med njihovimi gosti in opravili intervjuje z vodilnimi zaposlenimi. Končna ocena stanja potrjuje navedene trditve. Kljub temu pa se je pokazala tudi raznovrstna problematika, zato smo nanjo opozorili in predlagali izboljšave. |
---|
Keywords: | Zeleni turizem, človeški viri, zadovoljstvo zaposlenih, zadovoljstvo turistov, Slovenia Green Accommodation |
---|
Place of publishing: | Maribor |
---|
Publisher: | [T. Rojko] |
---|
Year of publishing: | 2018 |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-70034  |
---|
UDC: | 338.48 |
---|
COBISS.SI-ID: | 13046556  |
---|
NUK URN: | URN:SI:UM:DK:MPTCTAA0 |
---|
Publication date in DKUM: | 26.06.2018 |
---|
Views: | 1597 |
---|
Downloads: | 266 |
---|
Metadata: |  |
---|
Categories: | EPF
|
---|
:
|
Copy citation |
---|
| | | Average score: | (0 votes) |
---|
Your score: | Voting is allowed only for logged in users. |
---|
Share: |  |
---|
Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click
on the title to get all document metadata. |