SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:Razvoj sodobnih didaktičnih modelov v tehniškem izobraževanju, njihova evelvacija ter verifikacija
Avtorji:Fiksl, Majda (Avtor)
Aberšek, Boris (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Ploj Virtič, Mateja (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf DOK_Fiksl_Majda_2018.pdf (3,92 MB)
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Doktorsko delo/naloga (mb31)
Tipologija:2.08 - Doktorska disertacija
Organizacija:FNM - Fakulteta za naravoslovje in matematiko
Opis:Za uspešno delo je pomembno v razredu z učenci vzpostaviti primerno vzdušje, jih aktivno vključiti v proces učenja in jim približati učne vsebine in cilje pouka. Pedagogika in didaktika morata izpolnjevati dve nalogi: ugotoviti, kakšen je pouk, in ponuditi predlog za izboljšavo poučevanja in učenja. Prav ta predlog je temeljni del diseratcije. V nalogi smo razvili sodobni didaktični model S-FBL_TIT (Strukturno - funkcionalno poučevanje Tehnike in tehnologije), ki temelji na didaktiki učne teorije. V okviru izvedene raziskave ob uporabi razvitega modela poučevanja S-FBL_TIT v primerjavi s tradicionalnim poukom, nas je zanimalo, kako učenci zaznavajo razredno vzdušje in kakšen je njihov interes do vsebin predmeta Tehnika in tehnologija ob uporabi različnih didaktičnih modelov poučevanja. Raziskavo smo izvedli na dveh oddelkih, oddelku s tradicionalnimi, pretežno frontalnimi metodami poučevanja (kontrolna skupina) in na oddelku, kjer smo pouk izvajali ob uporabi sodobnega didaktičnega modela pouka (eksperimentalna skupina). V raziskavo smo vključili 92 osnovnošolcev šestega in sedmega razreda. Za merjenje vzdušja v razredu in interesa učencev smo uporabili vprašalnik s 54 trditvami. Iz rezultatov so vidne spremembe v zaznavanju razrednega vzdušja in priljubljenosti vsebin predmeta Tehnike in tehnologije glede na metode dela pri pouku. Ugotovljeno je bilo, da s sodobnim didaktičnim modelom pouka izboljšamo vzdušje v razredu in s tem povečamo interes do teh vsebin. Poudariti je potrebno, da se mora učitelj prilagajati in vzpostavljati takšno vzdušje v razredu, ki bo spodbujalo učenčevo aktivnost in razvijalo boljše odnose, razvoj, spretnosti in organizacijo dela v razredu. Živimo v svetu, kjer so stalnica le stalne spremembe in zato se moramo spreminjati tako učitelji, kot tudi naše metode dela.
Ključne besede:inovativni didaktični pristop, struktura pouka, razredno vzdušje, osnovnošolsko izobraževanje
Leto izida:2018
Založnik:M. Fiksl]
Izvor:[Maribor
UDK:37.091.3:62(043.3)
COBISS_ID:295674624 Povezava se odpre v novem oknu
Licenca:CC BY-NC-ND 4.0
To delo je dosegljivo pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Število ogledov:185
Število prenosov:39
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:FNM
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:The development of modern didactical models in the education of technology, their evaluation and verification
Opis:For successful work in the classroom, it is important to create a positive atmosphere for the students, to involve them actively in the process of learning, and to bring the learning content of the subjects taught and teaching objectives closer to them. Pedagogy and didactics must fulfill two tasks: to find out what the definition of lesson is and to suggest a proposal to improve teaching and learning. It is precisely this proposal that is a fundamental part of the dissertation in which we developed the modern didactic model S-FBL_SET (Structural - functional based learning Science, Engineering and Technology) based on the didactics of the teaching theory. The presented research, which was conducted by using the modern didatctic teaching model S-FBL_SET in comparison with the traditional class focused on how the students perceived the classroom climate, and on their interest in the contents of the subject Science, Engineering and Technology in different didactic teaching models. The survey was carried out in two departments from a class using existing traditional teaching methods (control group) and from a class using a modern didactic teaching model (experimental group). 92 primary school sixth- and seventh-grade students were included in this survey to measure the classroom climate and the students' interest, a questionnaire with 54 statements was used. The results established changes in the perception of classroom climate and in the popularity of contents taught in Science, Engineering and Technology, in relation to the teaching methods used. It was established that modern didactic teaching models increase the students′ interest in these contents, and help to improve classroom climate and atmosphere. However, it needs to be highlighted, that the teacher must be able to adapt and set up the kind of atmosphere in the classroom, which will encourage the student's activity and contribute to the development of better relationships, skills, and work organization in the classroom. We live in a world where the only constant are changes, there for teachers and their methods of work must change constantly.
Ključne besede:innovative didactical approaches, structure of education, classroom climate, lower secondary education


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici