| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Slikopis v mladinski književnosti: značilnosti in vloga
Avtorji:ID Vaupot, Špela (Avtor)
ID Haramija, Dragica (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Vaupot_Spela_2018.pdf (2,74 MB)
MD5: CC3E39C75E9FA4686A022ECBCBACFA14
PID: 20.500.12556/dkum/b08c5b37-19b9-45ec-85f9-31447d638f1a
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:Slikopis je zelo pomemben predvsem za bralce začetnike za prijaznejši vstop v samostojno branje. Namen tega magistrskega dela je opredeliti slikopis in njegove lastnosti ter značilnosti. Slikopis smo umestili v tipologijo knjig, povezali smo ga z multimodalnostjo in multimodalnim besedilom, kar slikopis pravzaprav je. Po analizi zbirke slikopisov Čez griček v gozdiček (Štefan in Reichman, 1995) in Zgodbe v sličicah (Krempl in Stropnik, 2003) ter slikopisa Kobilica in polžek (Zorec in (Zorec) Kump, 2010) smo se osredotočili na to, katere so pravzaprav tiste besede, ki jih sličice nadomeščajo in zakaj. Z uporabo različnih metod dela smo ugotovili, da lahko slikopis uvrstimo med slikanico in ilustrirano knjigo, bolje rečeno, slikopis je pravzaprav poseben tip slikanice, saj so ilustracije (sličice, ki predstavljajo nadomeščene besede) vsekakor povezane z besedilom in hkrati oblikovane v zgodbo. Prav tako pa slikopis količinsko ne vsebuje toliko besedila, kot je značilno za ilustrirano knjigo. Slikopis je multimodalno delo, saj vključuje dva koda sporočanja (jezikovni in likovni kod), ki ju moramo razumeti in med seboj povezovati, da pridemo do pomena zgodbe. V njem so s sličicami najpogosteje nadomeščeni samostalniki, saj ti omogočajo nedvoumne, enoznačne upodobitve.
Ključne besede:Slikopis, sličica, samostalnik, multimodalna besedila, slikanica
Kraj izida:Maribor
Založnik:[Š. Vaupot]
Leto izida:2018
PID:20.500.12556/DKUM-69770 Novo okno
UDK:087.5(043.2)
COBISS.SI-ID:23710472 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:TWNYVMNC
Datum objave v DKUM:19.03.2018
Število ogledov:1774
Število prenosov:216
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:24.02.2018

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Pictogram in children's literature: characteristics and role
Opis:Pictogram is very important, especially for the beginning readers, because it helps them enter the world of independent reading more easily. The purpose of this master thesis is to define what a pictogram is and present its characteristics. We have placed pictogram in the book typology and linked it with multimodality and a multimodal text, which is what a pictogram is. After analysing pictogram collections Čez griček v gozdiček (Over the hillock into the forest) (Štefan in Reichman, 1995), Zgodbe v sličicah (Stories in small pictures) (Krempl in Stropnik, 2003) and the pictogram Kobilica in polžek (The grasshopper and the snail) (Zorec in (Zorec) Kump, 2010), we have focused on finding out which words are being replaced by small pictures and why. Using different types of methods, we found out that a pictogram can be categorised as something between a picture book and an illustrated book. Moreover, a pictogram is a special type of a picture book, because the illustrations (small pictures that replace different words) are related with the text and are also formed in a story. A pictogram also doesn’t have as much text as an illustrated book does. It is a multimodal work, because it includes two communication codes (linguistic and artistic code) that need to be understood and connected, so that we can understand the real meaning of the story. In this case, small pictures usually replace nouns, which have unambiguous meanings.
Ključne besede:Multimodal texts, noun, small picture, picture book, pictogram


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici