SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:Analiza lastnosti jezika kot kompleksnega dinamičnega sistema na primerih slovenskih besedil
Avtorji:Sokolovič, Maja (Avtor)
Marhl, Marko (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Markovič, Rene (Komentor)
Datoteke:.pdf MAG_Sokolovic_Maja_2018.pdf (1,45 MB)
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga (mb22)
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:V magistrskem delu smo se osredotočili na področje, ki je v našem prostoru še precej neraziskano, to je dinamika in kompleksnost sistemov. Odločili smo se za obravnavo jezika s statističnega vidika. Namen raziskave je bil ugotoviti, ali v slovenskih besedilih zastopanost besed glede na njihovo pogostost sledi potenčno padajoči funkciji ter kako se skozi posamezna vzgojno-izobraževalna obdobja spreminja kompleksnost besedil. Z analizo slovenskih besedil smo raziskali pogostost besed glede na njihovo pojavljanje v besedilu ter pogostost pojavljanja besed glede na njihov rang in dolžino. Posebno pozornost smo namenili tudi literarnim osebam in njihovi prepletenosti v besedilu. S pomočjo programskega jezika Python in programov OriginPro 8.5 ter Gephi smo analizirali, kako so si v teh lastnostih medsebojno podobna besedila, primerna za posamezno vzgojno-izobraževalno obdobje, ter izpostavili razlike in podobnosti besedil med vzgojno-izobraževalnimi obdobji. Ugotovili smo, da so si besedila znotraj ene starostne skupine za posamezno vzgojno-izobraževalno obdobje zelo podobna. Smo pa na podlagi pridobljenih rezultatov prav tako ugotovili, da obstajajo precejšnje razlike v strukturi besedil med starostnimi skupinami. V magistrskem delu smo tako predstavili orodje, ki bi lahko v prihodnje učiteljem zagotavljalo enostavnejšo in bolj učinkovito določanje literarnih besedil, primernih za branje v določeni starostni skupini.
Ključne besede:jezik, kompleksni sistemi, Zipfov zakon, zastopanost besed, samoorganizacija
Leto izida:2018
Založnik:[M. Sokolovič]
Izvor:Maribor
UDK:81'4:004(043.2)
COBISS_ID:23764488 Povezava se odpre v novem oknu
Licenca:CC BY-NC-SA 4.0
To delo je dosegljivo pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna
Število ogledov:185
Število prenosov:8
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Analysing the characteristics of language as a compex dynamic system on the example of slvenian texts
Opis:In master's thesis we have focused on an area which is still quite unexplored in our space – that is the dynamics and the complexity of the systems. We have decided to discuss the language from a statistical point of view. The intention of the study was to determine whether in Slovenian texts the representation of words according to their frequency is followed by potentially decreasing functions, and how the complexity of the texts changes through different educational period. By analyzing the Slovenian texts we have researched the frequency of words according to their occurrence in the text and the frequency of the occurrence of words according to their rank and length. Special attention was also given to literary characters and their interlacing in the text. By using the Python programming language and the programs OriginPro 8.5 and Gephi we have analyzed how these texts are similar to texts suitable for a particular educational period in the above mentioned features. Furthermore, we have highlighted the differences and the similarities of texts during the educational periods. We have ascertained that the texts within one age group for a certain educational period are very similar. On the basis of the obtained results, we have found out that there are significant differences in the structure of texts among the age groups. In master's thesis we have presented a tool which could in the future provide teachers with a simpler and more effective determination of literary texts suitable for reading in a particular age group.
Ključne besede:language, complex systems, Zipf's law, word representation, self-organization


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici