SLO | ENG

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:Osebnostne značilnosti, težave s pozornostjo in izgorelost: raziskava pri študentih
Avtorji:Mohar, Nina (Avtor)
Tement, Sara (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Mohar_Nina_2017.pdf (1,27 MB)
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga (mb22)
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Opis:Ena od posledic današnjega (pre)hitrega tempa življenja je tudi izgorelost. O izgorelosti med zaposlenimi je na voljo kar veliko literature, nas pa v tej magistrski nalogi zanima, kako je z izgorelostjo pri študentih. Želeli smo raziskati, ali nekatere značilnosti študija (povprečna študijska ocena, letnik študija, študentsko delo) in specifične osebnostne značilnosti (perfekcionizem, ekstravertnost, nevroticizem, ruminacija, refleksija) napovedujejo izgorelost pri študentih, hkrati pa raziskati tudi to, ali izgorelost pri študentih napoveduje težave s pozornostjo (slabšo pozornost, več kognitivnih spodrsljajev). Vzorec naše raziskave zajema 221 študentov iz različnih slovenskih fakultet, od katerega je 83,7 % žensk. Udeleženci so stari od 18 do 27 let. Zastavljene hipoteze smo preverili z regresijsko analizo. Rezultati naše študije pokažejo, da preučevane značilnosti študija ne napovedo izgorelosti pri študentih statistično pomembno, nasprotno pa osebnostne značilnosti nevroticizem, perfekcionizem in ekstravertnost, statistično pomembno napovedujejo izgorelost pri študentih. Ugotovili smo tudi, da izgorelost pri študentih napoveduje slabšo pozornost in večje število kognitivnih spodrsljajev. Naša raziskava ima kljub nekaterim pomanjkljivostim veliko aplikativno vrednost, saj lahko služi kot teoretična podlaga za nadaljnje študije, hkrati pa tudi kot osnova za načrtovanje intervencij preventive in kurative izgorelosti pri študentih ter preventive izgorelosti pri zaposlenih.
Ključne besede:izgorelost, študentje, osebnostne značilnosti, težave s pozornostjo, značilnosti študija
Leto izida:2017
Založnik:[N. Mohar]
Izvor:Maribor
UDK:378:159.944.4(043.2)
COBISS_ID:23576840 Povezava se odpre v novem oknu
Licenca:CC BY-NC-ND 4.0
To delo je dosegljivo pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Število ogledov:70
Število prenosov:5
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:FF
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Personality traits, attentional difficulties and burnout: a study among students
Opis:One of the consequences of today's (too) rapid way of life is burnout. There is quite a lot of literature on burnout among employees, but in this master's thesis we focus on burnout among the population of students. With our study we wanted to examine whether some study characteristics (average study grade, year of study, student work) and specific personality traits (perfectionism, extraversion, neuroticism, rumination, reflection) predict burnout among students. We also wanted to find out if burnout among students predicts attentional difficulties (lower concentration, more cognitive errors). Our research includes 221 students (83,7 % female). The participants are from various Slovene faculties, ages between 18 and 27 years. We tested our hypothesis with regression analysis. The results show that included study characteristics are not statistically significant predictor of student burnout, on the contrary, personality traits neuroticism, perfectionism and extraversion are statistically significant predictors of burnout among students. One of our findings is also that burnout among students predicts lower concentration and a greater number of cognitive errors. Despite some limitations, our study has a great application value. It can be used as theoretical basis for further studies, as well as the basis for planning preventive and curative burnout interventions in students, and the prevention of burnout among employees.
Ključne besede:burnout, students, personality traits, attentional difficulties, study characteristics


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici