SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:Obremenjenost učiteljev v slovenskih osnovnih šolah
Avtorji:Padaršič, Anja (Avtor)
Javornik Krečič, Marija (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Padarsic_Anja_2017.pdf (1,42 MB)
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga (mb22)
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Opis:V magistrskem delu z naslovom Obremenjenost učiteljev v slovenskih osnovnih šolah smo opredelili in razjasnili pojem obremenjenosti učiteljev. V teoretičnem delu smo predstavili učiteljski poklic, obremenjenost ter se podrobneje osredotočili na obremenjenost med učitelji. Teorijo smo dodatno podkrepili z raziskavami. V empiričnem delu nas je zanimalo, v kolikšni meri se učitelji osnovnih šol po Sloveniji čutijo obremenjene. Natančneje nas je zanimalo stališče učiteljev glede obremenjenosti na delovnem mestu. Raziskali smo tudi razlike med učitelji glede na spol, stopnjo poučevanja (razlika med učitelji razredne in predmetne stopnje) ter delovno dobo. Rezultati so pokazali, da velika večina učiteljev zaznava obremenjenost na delovnem mestu. Dobra polovica učiteljev ocenjuje, da so pogosto obremenjeni ter da so zaradi obremenjenosti občasno nezbrani in svojega dela ne opravljajo tako dobro, kot bi ga sicer. Prav tako skoraj polovica anketiranih občasno občuti preobremenjenost ter stres. Med prve tri najbolj obremenjujoče naloge so učitelji uvrstili »reševanje problemov«, »administrativna dela« ter »razredništvo«. Najpogostejši odzivi učiteljev na obremenjenost so »razdražljivost, »težje koncentriranje« ter »potreba po daljšem času za dokončanje nalog/zadolžitev«. Način, ki jim najbolj pomaga, je »druženje, pogovor z družino/prijatelji«, sledita »šport« ter »poslušanje/ukvarjanje z glasbo«. Kot glavni predlog za zmanjšanje obremenjenosti učiteljev so navedli »manj administracije«. Analiza razlik je pokazala nekatere statistično značilne razlike glede na spol, delovno dobo ter stopnjo poučevanja.
Ključne besede:učitelj, delo, obremenjenost, delovno mesto.
Leto izida:2017
Založnik:[A. Padaršič]
Izvor:Maribor
UDK:159.944.4:37.011.3-051(043.2)
COBISS_ID:23519752 Povezava se odpre v novem oknu
Licenca:CC BY-NC-ND 4.0
To delo je dosegljivo pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Število ogledov:148
Število prenosov:74
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:FF
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Workload of teachers at slovenian primary schools
Opis:The thesis with the title Workload of teachers at Slovenian primary schools defines and clarifies the definition of the workload of teachers. The theoretical part presents the teaching profession and the workload and then focuses in more detail at the workload among teachers. A research was carried out to support the theory. The empirical part of the study analyses to what extent do the teachers at Slovenian primary schools feel overwhelmed by the workload. More specifically, we were interested in their view on the workload at their workplace. We have also investigated the differences between the teachers regarding the gender, the level of teaching (the difference between the teachers at the primary and the lower secondary level of education), and years of service. The results showed, the majority of teachers are aware of the workload in the workplace. A good half of the teachers estimate, they are often affected by the workload and therefore occasionally distracted and not performing their work as good as they could. Almost half of the respondents occasionally also feel overwhelmed and stressed. According to the teachers, the first three most burdensome tasks are »problem solving«, »administrative work« and »class teaching«. And the most common teacher responses to these are »annoyance«, »difficulty to concentrate« and »the need for more time to complete the tasks«. The most helpful methods in these cases are »socialising, talking to family/friends«, »doing sport« and »listening to/occupying themselves with music«. In order to reduce the workload, the teachers suggested »less administrative work«. The analysis of the differences showed some statistically characteristic differences regarding the gender, years of service and the level of teaching.
Ključne besede:teacher, work, workload, workplace.


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici