| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:Validation test plan for relays in avtomotive industry
Avtorji:Cotič, Urban (Avtor)
Matko, Vojko (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Gergič, Bojan (Komentor)
Datoteke:.pdf MAG_Cotic_Urban_2017.pdf (1,89 MB)
MD5: BED2141318894A17AB1E2EE1B61F5A4C
 
Jezik:Angleški jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga (mb22)
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FERI - Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko
Opis:The master’s thesis discusses different approaches how to assure the quality and reliability of high voltage contactors in automotive industry. In the beginning, the history of the development is described, followed by basic knowledge about materials and magnetic theory used in relays. The main part of the thesis is tests defying to qualify the relays for usage in automotive industry. There are different tests, divided in different groups. Second important part is reliability prediction according to standards used in this area of business. Reliability prediction and calculation of failure rate on different contactors are described in last chapters. Calculation also included influence of different factors on life span of the parts. In conclusion, the results are commented and proposal for development is given based on results of the research.
Ključne besede:Automotive industry, high voltage contactors, testing, reliability, failure rate
Leto izida:2017
Založnik:U. Cotič
Izvor:[Maribor
UDK:621.316.925.42:004.052(043.2)
COBISS_ID:21208598 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:AOP7VYNT
Število ogledov:839
Število prenosov:77
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:KTFMB - FERI
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:10.11.2017

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Naslov:Preverjanje zanesljivosti in testiranje relejev v avtomobilski industriji
Opis:Osrednja tema naloge je testiranje in zagotavljanje zanesljivosti za visokonapetostne releje v avtomobilski industriji. Na začetku smo se dotaknili zgodovine razvoja relejev. Raziskali smo trg in predstavili trenutno stanje. Releje smo razdelili na različne tipe glede na njihovo konstrukcijo, namen uporabe in metodo elektromagnetnega polja. Glavna tema naloge pa je bila definicija testne specifikacije, s pomočjo katere lahko testiramo releje v avtomobilski industriji in pa predvidevanje zanesljivosti in pogostost odpovedi, torej dva različna pristopa. Na eni strani teoretičen pristop, ki se ga lahko poslužujemo v zgodnjih razvojnih fazah, na drugi pa praktično testiranje v kasnejših razvojnih fazah. Tako lahko, kar se relejev tiče, govorimo o celovitem pristopu k razvoju baterijskih sistemov. Naloga je lahko uporabljena kot pripomoček za razvoj oziroma testiranje relejev za uporabo v avtomobilski industriji. V prvem poglavju smo preučevali zgodovino, tehnologijo in materiale ter njihove lastnosti. Prve zametke v tehnologiji elektromagnetov je utemeljil nemški znanstvenik Johann Schweigger. Naslednji v vrsti znanstvenikov, ki se je ukvarjal s to temo, pa je bil ameriški profesor Joseph Henry, ki predstavlja najbolj pomembno osebo v zgodovini razvoja relejev. Seveda so se do zdaj releji močno razvili in se razširili na vsa mogoča področja uporabe. Najdemo jih povsod, v krmilni elektroniki, doma v omarici z varovalkami, v gospodinjskih aparatih in pa seveda tudi v avtomobilih. Prav uporaba relejev v avtomobilski industriji pa je osrednja tema te naloge. Releje proizvaja več proizvajalcev po svetu, še vedno pa je zaradi cenejše delovne sile večina teh v Aziji. Releje lahko razdelimo v več skupin glede na obratovalno napetost. Od nizkonapetostnih relejev, ki se uporabljajo za galvansko ločitev na krmilnih vezjih, do srednje-napetostnih relejev, ki se uporabljajo predvsem za drugo baterijo v avtu, katera služi za sedaj zelo popularno funkcijo Start/Stop. Na koncu pa so tukaj visokonapetostni releji, ki se uporabljajo pri napetosti med 400 in 800 V. Takšne releje uporabljamo predvsem v večjih baterijah, ki so vgrajene v hibridnih in pa električnih avtomobilih. Obstaja več mnenj in lestvic, katero napetost lahko poimenujemo visoka napetost. V avtomobilski industriji, oziroma v baterijskih sistemih, se visoka napetost začne pri 100 V. Ker v primeru baterijskih sistemov govorimo o enosmerni napetosti, smo se osredotočili na enosmerne visokonapetostne releje. Visokonapetostne releje lahko v grobem razdelimo v dve skupini, odprti tip in pa zaprti oz. vakuumski tip. V avtomobilski industriji se v večini primerov uporabljajo vakuumski releji, saj imajo določene prednosti, ki so v tej branži nujne. Kot že omenjeno, je izbira pravega materiala pri kontaktih zelo pomembna. Prav od življenjske dobe kontaktov pa je v večji meri odvisna življenjska doba komponente same. V avtomobilski industriji se življenjska doba releja giblje med 100 000. in 1 000 000. cikli. Seveda pa je ta številka močno odvisna od toka in napetosti, pri kateri se rele uporablja. Pri vsakem vklopu in odklopu pride do poškodbe kontaktne površine, ki se s tem obrablja. Do posebej kritične obrabe pride pri odklopu visokega toka pri visoki napetosti. To povzroči oblok. To pomeni, da teče tok skozi rele še kratek čas po tem, ko so kontakti že odprti. Ta efekt po navadi povzroči največjo škodo na kontaktni površini, zato je pomembno, da je odklapljanje relejev kontrolirano in se zgodi pri čim nižjem toku. S tem razlogom se v avtomobilski industriji po navadi uporablja števec ciklov pri določenem toku ter se tako načrtno omeji življenjska doba releja. Tako se preprečuje oz. zmanjšuje možnost nepredvidenih odpovedi. Obstajajo tudi druge metode, kako oblažiti efekt obloka. Uporabijo se lahko posebna vezja, ki pripomorejo k temu, da je efekt minimalen. Pomembno je, da se kontakti ločijo čim prej. Zato je pomembno, kako je načrtovan krmilnik, s katerim krmilimo rele. Ko rele odklopimo
Ključne besede:Avtomobilska industrija, visokonapetostni releji, testiranje, zanesljivost, pogostost odpovedi


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici