SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:Vloga in pomen medpredmetnega povezovanja geografije in sociologije s stališča gimnazijskih učiteljev geografije in/ali sociologije v Sloveniji
Avtorji:Štandeker, Alen (Avtor)
Kolnik, Karmen (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Tavčar Krajnc, Marina (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Standeker_Alen_2017.pdf (1,12 MB)
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga (mb22)
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Opis:V pričujočem magistrskem delu smo preučili tematiko medpredmetnega povezovanja (MP) in jo povezali z vključevanjem medpredmetnih vsebin pri pouku geografije ter sociologije v gimnazijah. Z razpošiljanjem delno standardiziranih elektronskih intervjujev in kvalitativno analizo pridobljenih podatkov smo izvedli raziskavo stališč na vzorcu dveh gimnazijskih učiteljev geografije ter dveh gimnazijskih učiteljic sociologije v Sloveniji. Intervjuvani učitelji so si enotni, da je MP geografije in sociologije pri pouku smiselno, kadar s tem največ pridobijo učenci. Trdijo, da je prevladujoč odnos drugih deležnikov, tj. sodelavcev in ravnateljev, izrazito naklonjen MP pri pouku. Trije od štirih intervjuvanih učiteljev MP med geografijo in sociologijo pri pouku praktično ne izvajajo. Delovna doba učiteljev ne vpliva na pogostost uporabe MP geografije in sociologije pri pouku. Intervjuvani učitelji se v okviru MP pri pouku srečujejo predvsem s tehničnimi ovirami. Nihče od intervjuvanih učiteljev pri načrtovanju MP geografije in sociologije ne uporablja učnega načrta (UN) predmeta, ki ga sam ne poučuje. Intervjuvani učitelji so imeli v karierah vselej možnost dodatnega strokovnega usposabljanja. Omenjeni zagovarjajo uporabo načela aktualizacije pri pouku in opozarjajo na nujnost posluževanja tega načela. V empiričnem oziroma praktičnem delu magistrskega dela smo analizirali učni načrt predmetov geografija in sociologija z vidika MP ter zapisali pet predlogov možnosti MP obravnavanih predmetov s poudarkom na aktualizaciji vsebine.
Ključne besede:medpredmetno povezovanje, geografija, sociologija, gimnazija, učitelji geografije, učitelji sociologije, učni predlogi
Leto izida:2017
Založnik:[A. Štandeker]
Izvor:Maribor
UDK:373.5.091.2:316:91(043.2)
COBISS_ID:23510024 Povezava se odpre v novem oknu
Licenca:CC BY-NC-ND 4.0
To delo je dosegljivo pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Število ogledov:168
Število prenosov:37
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:FF
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:The Role and Importance of Cross-Currical Integration of Geography and Sociology from the Perspective of Grammar School Teachers of Geography and/or Sociology in Slovenia
Opis:In the thesis we researched the topic of cross-curricular integration and connected it with the integration of cross-curricular contents of geography and sociology classes in high schools. With partially standardized electronic interviews and qualitative analysis of acquired data we made a research of the opinions of two high school geography teachers and two high school sociology teachers in Slovenia. The interviewed teachers are unanimous that cross-curricular integration of geography and sociology in classes is relevant when it is in the students’ best interest. They claim that other entities (i.e. co-workers and principles) generally have positive attitude towards cross-curricular integration in classes. Three of four interviewed teachers do not practice cross- curricular integration of geography and sociology. Teachers’ period of employment does not affect the frequency of use of cross-curricular integration of geography and sociology in classes. The interviewed teachers are facing mostly technical obstacles while practicing cross-curricular integration in classes. None of them uses a curriculum of the subject he/she does not teach in the planning of the cross-curricular integration of geography and sociology. Interviewed teachers have always had the opportunity of additional professional training during their careers. They defend the use of updating principle in classes and remind of a necessity of use of the mentioned principle. In empiric or practical part of the thesis we analyzed the school curriculum of the geography and sociology according to the cross-curricular integration aspect and proposed five suggestions of cross-curricular integration of the addressed subjects with the stress on the updating of the contents.
Ključne besede:cross-curricular integration, geography, sociology, high school, geography teachers, sociology teachers, study suggestions


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici