| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Show document

Title:Teaching early-level foreign languages to pupils with impaired pronunciation abilities
Authors:Janíková, Věra (Author)
Files:.pdf Revija_za_elementarno_izobrazevanje_2009_Janikova_Teaching_early-level_foreign_languages_to_pupils_with_impaired_pronunciation_abilities.pdf (951,93 KB)
 
URL http://rei.pef.um.si/images/Izdaje_revije/2009/Let_02_st_2-3_revija.pdf
 
Language:English
Work type:Scientific work (r2)
Typology:1.02 - Review Article
Organization:PEF - Faculty of Education
Abstract:Today, teaching and learning early-level foreign languages has become a common issue often discussed by specialists. This article deals with the problems of foreign language pronunciation for primary level pupils with impaired communication abilities. The article includes findings from special education and psychology reports along with a definition of the term impaired communication ability and the phonetic-phonological impact it has on learning a foreign language. The conclusion presents some chosen methods for teaching drama and theatre projects that deal with proper pronunciation training and the results of related research investigations.
Keywords:special education needs, specific learning difficulties, impaired communication ability, early-level foreign language learning, methods of teaching drama, research
Year of publishing:2009
Number of pages:str. 43-54
Numbering:št. 2/3, Letn. 2
ISSN:1855-4431
UDC:81'342:376
ISSN on article:1855-4431
COBISS_ID:251140608 Link is opened in a new window
NUK URN:URN:SI:UM:DK:HCYZGNRQ
License:CC BY-NC-ND 4.0
This work is available under this license: Creative Commons Attribution Non-Commercial No Derivatives 4.0 International
Views:268
Downloads:28
Metadata:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Categories:Misc.
:
  
Average score:(0 votes)
Your score:Voting is allowed only for logged in users.
Share:AddThis
AddThis uses cookies that require your consent. Edit consent...

Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click on the title to get all document metadata.

Record is a part of a journal

Title:Revija za elementarno izobraževanje
Publisher:Univerzitetna založba Univerze v Mariboru, Pedagoška fakulteta Univerze v Mariboru, Pedagoška fakulteta Univerze na Primorskem
ISSN:1855-4431
COBISS.SI-ID:239555072 New window

Secondary language

Language:Slovenian
Title:Pouk zgodnjega učenja tujega jezika pri učencih z moteno komunikacijsko zmožnostjo: urjenje izgovorjave
Abstract:Pouk zgodnjega učenja tujega jezika v zadnjem času spada med zelo aktualne teme, še zlasti v strokovnih krogih. Čeprav spodbujamo zgodnji začetek tujejezikovnega pouka, tako iz izobraževalno-politične kot tudi iz učno-psihološke perspektive, moramo ob tem upoštevati določeno problematiko. V okviru metodološko-didaktičnih konceptov zgodnjega učenja in poučevanja tujega jezika, na primer upoštevanje načela prednosti govornih zmožnosti — skupaj s pravilno izgovarjavo — pred pisnimi zmožnostmi, lahko motena komunikacijska zmožnost pri učencih, ki se učijo tujega jezika, povzroči velike težave. Članek je osredotočen na učne težave pri urjenju pravilne izgovarjave pri tujem jeziku, in sicer pri učencih z moteno komunikacijsko zmožnostjo na razredni stopnji osnovne šole. Navajamo izbrane specialno-pedagoške in psihološke vidike. Pojem "motena komunikacijska zmožnost" je glede na pričakovane težave pri razvoju pravilne izgovarjave podrobneje predstavljen. Prav tako predstavljamo nekatere dramsko-pedagoške vaje/aktivnosti za izgovarjavo, ki zmanjšujejo učne zavore pri učencih ter zvišujejo njihovo motivacijo za učenje tujega jezika. V zaključku predstavljamo delne rezultate preproste empirične raziskave.
Keywords:tuji jeziki, zgodnje učenje, učenci, specifične učne težave, osnovne šole, raziskave


Collection

This document is a part of these collections:
  1. Revija za elementarno izobraževanje

Comments

Leave comment

You have to log in to leave a comment.

Comments (0)
0 - 0 / 0
 
There are no comments!

Back
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica