| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Pragmatičnite sposobnosti na učenicite so lesna intelektualna poprečenost
Avtorji:ID Šilc, Mateja (Avtor)
ID Schmidt, Majda (Avtor)
ID Košir, Stanislav (Avtor)
Datoteke:.pdf Journal_of_Special_Education_and_Rehabilitation_2017_Schmidt,_Kosir,_Silc_Pragmatic_abilities_of_pupils_with_mild_intellectual_disabilities.pdf (606,88 KB)
MD5: FA6C052766E421ACC57C424CF90312C2
PID: 20.500.12556/dkum/62d4b16c-b4b3-4e30-b70d-1eee760d5101
 
URL http://jser.fzf.ukim.edu.mk/index.php/current-issue/306-2017/2017-1-2-articles/3012-pragmatic-abilities-of-pupils-with-mild-intellectual-disabilities
 
Jezik:Makedonski jezik
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:Istražuvanjeto gi analizira karakteristikite na pragmatičnite sposobnosti za raskažuvanje prikazni na učenicite so lesna intelektualna poprečenost (LIP), vo odnos na vokabularnite karakteristiki, gramatičkata struktura i suštinskata struktura na prikaznata, imajḱi gi predvid nivnata vozrast i pol. Primerokot se sostoi od 60 učenici so LIP, na vozrast od 7 do 9 godini, koi posetuvaat specijalno učilište. Pragmatičnite sposobnosti na deteto se ocenuvaat so Testot na raskažuvanje prikazna. Rezultatite od istražuvanjeto otkrivaat značaen napredok vo vokabularot na postarata grupa, kade što napredokot vo gramatičkata i suštinskata struktura beše pomalku značitelen. Pri sporedbata na dostignuvanjata na učenicite so LIP spored vokabularot, gramatičkata i suštinskata struktura na prikaznata, ne se utvrdeni razliki vo polot. Sporedbata na pragmatičnite sposobnosti na pomladi i postari grupi učenici so LIP so normite za nivni vrsnici so tipičen razvoj, pokažuva mala devijacija na pomladata grupa. Rezultatite od istražuvanjeto gi otkrivaat karakteristikite na pragmatičnite sposobnosti na učenici so LIP i možat da im pomognat terapevti za govor, nastavnici, nastavnici vo posebno obrazovanie i sovetnici pri razgleduvanjeto na profilite na individuite koi se zemeni kako osnova za dizajniranje programi za intervencija. So implementiranjeto na takvata programa go ohrabruvame razvojot na pragmatičnite sposobnosti na učenicite, na toj način vlijaeme vrz nivnite akademski dostignuvanja, komunikaciska kompetentnost i socijalni veštini.
Ključne besede:otroci s posebnimi potrebami, motnje v duševnem razvoju, govor
Status publikacije:Objavljeno
Verzija publikacije:Objavljena publikacija
Leto izida:2017
Št. strani:str. 55-73
Številčenje:Letn. 18, št. 1/2
PID:20.500.12556/DKUM-68675 Novo okno
ISSN:1409-6099
UDK:376
COBISS.SI-ID:23004168 Novo okno
DOI:10.19057/jser.2017.19 Novo okno
ISSN pri članku:1409-6099
NUK URN:URN:SI:UM:DK:JM7ZIR09
Datum objave v DKUM:09.10.2017
Število ogledov:1891
Število prenosov:162
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:Ostalo
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Gradivo je del revije

Naslov:Journal of Special Education and Rehabilitation
Skrajšan naslov:J. Spec. Educ. Rehabil.
Založnik:Filozofski fakultet Skopje, Sojuz na defektološkite društva na Republika Makedonija, Pedagoški zavod na Makedonija
ISSN:1409-6099
COBISS.SI-ID:2109513 Novo okno

Licence

Licenca:CC BY 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.sl
Opis:To je standardna licenca Creative Commons, ki daje uporabnikom največ možnosti za nadaljnjo uporabo dela, pri čemer morajo navesti avtorja.
Začetek licenciranja:09.10.2017

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Pragmatic abilities of pupils with mild intellectual disabilities
Opis:The research analyses characteristics of pragmatic abilities of storytelling of pupils with mild intellectual disabilities (MID), in the light of vocabulary characteristics, grammar structure and substantive structure of a story, considering their age and gender. The sample consists of 60 pupils with MID, aged 7 to 9, who attend special school. Child’s pragmatic abilities are assessed with The Storytelling Test. The research results reveal considerable progress of the older group in vocabulary, whereas the progress in grammatical and substantive structure was less substantial. When comparing achievements of pupils with MID according to the vocabulary, grammatical and substantive story structure, no gender differences are determined. A comparison of pragmatic abilities of younger and older groups of pupils with MID with the norms for peers with typical development shows minor deviation of the younger group. The research results reveal characteristics of pragmatic abilities of pupils with MID and can provide insights to speech therapists, teachers, special education teachers and counsellors when considering profiles of individuals that are taken as a basis for designing intervention programs. By implementing such program, we would encourage development of pragmatic abilities of pupils, thus affecting their academic achievements, communication competency and social skills.
Ključne besede:pragmatic abilities, mild intellectual disabilities, language, speech


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici