Naslov: | Pragmatičnite sposobnosti na učenicite so lesna intelektualna poprečenost |
---|
Avtorji: | ID Šilc, Mateja (Avtor) ID Schmidt, Majda (Avtor) ID Košir, Stanislav (Avtor) |
Datoteke: | Journal_of_Special_Education_and_Rehabilitation_2017_Schmidt,_Kosir,_Silc_Pragmatic_abilities_of_pupils_with_mild_intellectual_disabilities.pdf (606,88 KB) MD5: FA6C052766E421ACC57C424CF90312C2 PID: 20.500.12556/dkum/62d4b16c-b4b3-4e30-b70d-1eee760d5101
http://jser.fzf.ukim.edu.mk/index.php/current-issue/306-2017/2017-1-2-articles/3012-pragmatic-abilities-of-pupils-with-mild-intellectual-disabilities
|
---|
Jezik: | Makedonski jezik |
---|
Vrsta gradiva: | Članek v reviji |
---|
Tipologija: | 1.01 - Izvirni znanstveni članek |
---|
Organizacija: | PEF - Pedagoška fakulteta
|
---|
Opis: | Istražuvanjeto gi analizira karakteristikite na pragmatičnite sposobnosti za raskažuvanje prikazni na učenicite so lesna intelektualna poprečenost (LIP), vo odnos na vokabularnite karakteristiki, gramatičkata struktura i suštinskata struktura na prikaznata, imajḱi gi predvid nivnata vozrast i pol. Primerokot se sostoi od 60 učenici so LIP, na vozrast od 7 do 9 godini, koi posetuvaat specijalno učilište. Pragmatičnite sposobnosti na deteto se ocenuvaat so Testot na raskažuvanje prikazna. Rezultatite od istražuvanjeto otkrivaat značaen napredok vo vokabularot na postarata grupa, kade što napredokot vo gramatičkata i suštinskata struktura beše pomalku značitelen. Pri sporedbata na dostignuvanjata na učenicite so LIP spored vokabularot, gramatičkata i suštinskata struktura na prikaznata, ne se utvrdeni razliki vo polot. Sporedbata na pragmatičnite sposobnosti na pomladi i postari grupi učenici so LIP so normite za nivni vrsnici so tipičen razvoj, pokažuva mala devijacija na pomladata grupa.
Rezultatite od istražuvanjeto gi otkrivaat karakteristikite na pragmatičnite sposobnosti na učenici so LIP i možat da im pomognat terapevti za govor, nastavnici, nastavnici vo posebno obrazovanie i sovetnici pri razgleduvanjeto na profilite na individuite koi se zemeni kako osnova za dizajniranje programi za intervencija.
So implementiranjeto na takvata programa go ohrabruvame razvojot na pragmatičnite sposobnosti na učenicite, na toj način vlijaeme vrz nivnite akademski dostignuvanja, komunikaciska kompetentnost i socijalni veštini. |
---|
Ključne besede: | otroci s posebnimi potrebami, motnje v duševnem razvoju, govor |
---|
Status publikacije: | Objavljeno |
---|
Verzija publikacije: | Objavljena publikacija |
---|
Leto izida: | 2017 |
---|
Št. strani: | str. 55-73 |
---|
Številčenje: | Letn. 18, št. 1/2 |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-68675 |
---|
ISSN: | 1409-6099 |
---|
UDK: | 376 |
---|
COBISS.SI-ID: | 23004168 |
---|
DOI: | 10.19057/jser.2017.19 |
---|
ISSN pri članku: | 1409-6099 |
---|
NUK URN: | URN:SI:UM:DK:JM7ZIR09 |
---|
Datum objave v DKUM: | 09.10.2017 |
---|
Število ogledov: | 1891 |
---|
Število prenosov: | 162 |
---|
Metapodatki: | |
---|
Področja: | Ostalo
|
---|
:
|
Kopiraj citat |
---|
| | | Skupna ocena: | (0 glasov) |
---|
Vaša ocena: | Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom. |
---|
Objavi na: | |
---|
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše
podrobnosti ali sproži prenos. |