| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:Cestno-vremenski sistemi ter njihova implementacija v mesto Kranj
Avtorji:Zavrl, Anže (Avtor)
Prah, Klemen (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Kramberger, Tomaž (Komentor)
Datoteke:.pdf UN_Zavrl_Anze_2017.pdf (3,81 MB)
MD5: 7569EBCD76C427E9816A2B32268EECC3
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga (mb11)
Organizacija:FL - Fakulteta za logistiko
Opis:Zimska služba velja za eno zahtevnejših nalog vzdrževanja cest. Temu botruje dejstvo, da je v zimskem času stanje cest zaradi hitro spreminjajočih se vremenskih dejavnikov izjemno nestanovitno in s tem tudi nepredvidljivo. Cestno vremenski sistemi, ki jih bomo predstavili v tem diplomskem delu, so idealni pripomoček zimske službe. Omogoča namreč stalen nadzor nad dejanskim stanjem cest ter vremenskimi dejavniki, ki nanjo vplivajo. Viri nakazujejo, da uporaba CVIS doprinese k informiranosti vzdrževalcev ter voznikov in s tem tudi k optimalni rabi strojev, opreme, surovin ter zaposlenih. Posledično tako omogoča tudi zmanjšati stroške vzdrževanja cest ter negativne vplive na infrastrukturo in okolje. Omenjene prednosti sistema so nas prepričale, da skozi diplomsko delo poizkušamo tudi sami navidezno implementirati CVIS v MO Kranj. Projekt smo začeli z definiranjem naravnogeografskih in infrastrukturnih dejavnikov, ki vplivajo na nastanek nevarnih voznih razmer ter kritičnih točk. S tem pa smo tudi definirali okolja, ki naj bi bila primernejša za namestitve cestno-vremenskih postaj. Lokacija slednjih naj bi bila izredno pomembna tudi zaradi dejstva, da merilne postaje predstavljajo ključni člen, preko katerega sistem črpa cestno-vremenske podatke. V nadaljevanju smo tudi sami poizkušali poiskati lokacije, primerne za postavitev CVP v MO Kranj. S pomočjo orodja GIS smo primerjali prostorske podatkovne plasti okolij, ki potencirajo nastanek nevarnih voznih razmer s podatkovnimi plastmi cest. Skozi omenjene poizvedbe smo pridobili rezultate, podatkovne plasti z najbolj izpostavljenimi cestnimi odseki. V zaključku diplomskega dela smo preučili tudi nadaljnje možnosti posodobitev ter nadgrajevanja CVIS, ter izpostavili priložnosti, ki jih implementirani sistemi lahko ponudijo prihodnjim ITS.
Ključne besede:zimsko vzdrževanje, CVIS, cestno-vremenske postaje, izpostavljena mesta, kritične točke
Leto izida:2017
Izvor:Celje
NUK URN:URN:SI:UM:DK:GOOHCEKX
Število ogledov:477
Število prenosov:62
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:FL
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:26.09.2017

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:About RWIS and their implementation in the city of kranj
Opis:Winter road service is one of the most demanding and difficult of road maintenance tasks. In winter, the condition of roads becomes extremely volatile and unpredictable, due to rapidly changing weather conditions. Road weather systems, which will be presented in this thesis, are an ideal tool for the winter service. They enable constant control over weather factors and the actual state of the roads. RWIS informs the maintenance staff and drivers, which also leads to the optimal use of machines, equipment, raw materials and employees, and consequently results in reducing road maintenance costs and negative impacts on infrastructure and the environment. These advantages convinced us to try to visualize CVIS in the city of Kranj in this thesis. Project was started by studying the natural geographic and infrastructure factors that influence the occurrence of dangerous driving conditions and critical points. With this study we also defined the areas that are more suitable for road weather stations. The placement of these is extremely important also due to the fact that these stations are a key element through which the system draws road-weather data. Furthermore, we also tried to find the suitable locations for implementation of RWIS in the city of Kranj. With the help of GIS tools, we compiled spatial data layers of environments that emphasize the emergence of dangerous driving conditions with data layers of roads. Through that we obtained results of data layers with the most exposed road sections. In conclusion of the thesis, we also examined the further possibilities of upgrading RWIS, and highlighted the opportunities that the implemented systems can offer to future ITS.
Ključne besede:winter road maintenance, RWIS, weather stations, exposed sections, critical points


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici