Naslov: | Slovenski učni načrt za predmet likovna umetnost v gimnazijskem programu v primerjavi s podobnimi dokumenti evropskih držav |
---|
Avtorji: | ID Zupančič, Tomaž (Avtor) |
Datoteke: | Revija_za_elementarno_izobrazevanje_2015_Zupancic_Slovenski_ucni_nacrt_za_predmet_likovna_umetnost_v_gimnazijskem_programu_v_primerjavi.pdf (166,51 KB) MD5: A0185F82B691DD98BA052F654D998D75 PID: 20.500.12556/dkum/d79aaea0-5a05-423e-a584-8e089710c0b5
http://rei.pef.um.si/images/Izdaje_revije/2015/4/REI_8_4_cl_04.pdf
|
---|
Jezik: | Slovenski jezik |
---|
Vrsta gradiva: | Članek v reviji |
---|
Tipologija: | 1.01 - Izvirni znanstveni članek |
---|
Organizacija: | PEF - Pedagoška fakulteta
|
---|
Opis: | Političnim spremembam v Sloveniji v devetdesetih letih prejšnjega stoletja je sledila obsežna reforma šolstva, ki je vplivala tudi na umetniške predmete. Podobno so se na strokovnem nivoju v zadnjih tridesetih letih dogajale velike spremembe pri poučevanju umetnosti v svetu in Sloveniji z uveljavljanjem tako imenovanega postmodernega likovnega kurikula. Slovenski učni načrti za likovno umetnost se danes soočajo s podobnimi izzivi kot učni načrti drugih držav. S primerjavo slovenskega srednješolskega učnega načrta za predmet likovna umetnost z učnimi načrti sedmih evropskih držav (Estonije, Finske, Hrvaške, Irske, Latvije, Norveške in Španije) smo želeli osvetlili slovenski dokument v širšem kontekstu. Dokumente smo analizirali z različnih pogledov. Ugotovili smo, da obstajajo skupne lastnosti in razlike. Umestitev slovenskega predmeta v predmetnik srednje šole je podobna kot v tujini. V vseh primerjanih državah je likovna umetnost obvezni predmet, a z različnim številom ur. Slovenski dokument se od primerjanih razlikuje v strukturi, obravnavi likovnih področij, implementiranju vsebin sodobne umetnosti, večkulturnosti in trajnostni paradigmi. Ugotovili smo, da je slovenski učni načrt za predmet likovna umetnost v gimnazijskih programih sodoben v nekaterih segmentih in da bi lahko bil boljši v drugih. |
---|
Ključne besede: | likovna vzgoja, učni načrti, sodobna umetnost, večkulturnost, srednje šole |
---|
Status publikacije: | Objavljeno |
---|
Verzija publikacije: | Objavljena publikacija |
---|
Leto izida: | 2015 |
---|
Št. strani: | str. 65-85 |
---|
Številčenje: | Letn. 8, št. 4 |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-68558  |
---|
ISSN: | 1855-4431 |
---|
UDK: | 373.5.091.214:73/76(4) |
---|
COBISS.SI-ID: | 21830152  |
---|
ISSN pri članku: | 1855-4431 |
---|
NUK URN: | URN:SI:UM:DK:NXRZVLGO |
---|
Datum objave v DKUM: | 26.09.2017 |
---|
Število ogledov: | 2037 |
---|
Število prenosov: | 179 |
---|
Metapodatki: |  |
---|
Področja: | Ostalo
|
---|
:
|
Kopiraj citat |
---|
| | | Skupna ocena: | (0 glasov) |
---|
Vaša ocena: | Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom. |
---|
Objavi na: |  |
---|
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše
podrobnosti ali sproži prenos. |