| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:Črna barva v grafiki
Avtorji:Hršak, Tamara (Avtor)
Grajfoner, Samuel (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Hrsak_Tamara_2017.pdf (3,54 MB)
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga (mb22)
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:Osrednja tema magistrskega dela je črna barva v grafiki, ki je že od začetkov tiska temelj grafičnega izraza. Za boljše razumevanje črne barve smo na začetku preučili, kako barva deluje na človeka ter kako ta barvo zaznava. Barva namreč na vsakega posameznika deluje drugače, saj gre za občutek, ki ga zazna oko. V nadaljevanju smo posebej poudarili in obravnavali črno barvo in proučevali njene simbolične pomene in funkcije. V delu nas je zanimala predvsem črna barva v grafiki, ki se je v tej vrsti likovne umetnosti začela uporabljati že pred odkritjem papirja, z odkritjem tiska pa je postala sinonim za grafični postopek. S pojavom modernizma je črna barva dobila nov pomen, postala je izrazno sredstvo. S pojavom avantgard in s prehajanjem iz predmetnega v abstraktno je črna barva prišla v ospredje. Za primer smo predstavili dela in ustvarjanje umetnika Edvarda Muncha, ki je v ospredje postavil črno figuro, Kazimira Malevicha, ki je s svojim črnim kvadratom naredil prelom v umetnosti, ter Pieta Mondriana, ki se je obrnil k čisti abstrakciji in je z geometričnimi oblikami izražal videnje sveta. V magistrskem delu smo obravnavali tudi slovenske umetnike, ki se ukvarjajo s črno barvo, ki je v slovensko umetnost vstopila leta 1980. Na koncu smo izpostavili dva pomembna slovenska umetnika, ki ustvarjata v črni barvi na različnih likovnih področjih. Delo smo zaključili z njuno primerjavo, v kateri smo izpostavili podobnosti in razlike med njima glede ustvarjanja v črni barvi.
Ključne besede:barve, črna barva, grafika, tisk, risba, modernizem, abstraktno.
Leto izida:2017
Založnik:[T. Hršak]
Izvor:Maribor
UDK:76(043.2)
COBISS_ID:23383560 Povezava se odpre v novem oknu
NUK URN:URN:SI:UM:DK:S2QXSFJW
Licenca:CC BY-NC-ND 4.0
To delo je dosegljivo pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Število ogledov:376
Število prenosov:129
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:The colour black in printmaking
Opis:The main theme of the Master’s thesis is the colour black in printmaking, which has been the foundation of expression in printmaking since the beginning of printing. So as to better understand the colour black, we first studied its effects on people and how we perceive it. Colours effect people differently, as they are a sense perceived by the eye. We further emphasised and discussed the colour black and studied its symbolic meanings and functions. The thesis predominantly focused on the colour black in printmaking, which was used in this art genre even before the invention of paper. When printing was discovered, it became synonymous with printmaking. With the emergence of modernism, the colour black gained a new meaning and became a means of expression. With the emergence of avant-garde movements and the shift from the figural to the abstract, the colour black moved to the forefront. The presented examples include the work and creativity of Edvard Munch, who foregrounded the black figure, Kazimir Malevich, whose Black Square represents a turning point in art, and Piet Mondrian, who turned to pure abstraction and expressed his vision of the world using geometric shapes. The Master’s thesis also focused on Slovene artists who deal with the colour black that entered the Slovene art arena in 1980. Finally, we emphasised the work of two important Slovene artists who create using the colour black in various art fields. The thesis concludes with a comparison of these two artists and a focus on the differences and similarities in their use of the colour black.
Ključne besede:colours, the colour black, printmaking, printing, drawing, modernism, abstract.


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici