| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Show document

Title:The Importance of the First Impression and the use of Gestalt Principles of Visaul Design while visiting Web Sites on Mobile Phone
Authors:ID Studen, Aleš (Author)
ID Šumak, Boštjan (Mentor) More about this mentor... New window
ID Salzbrunn, Benedikt (Co-mentor)
Files:.pdf UN_Studen_Ales_2017.pdf (4,56 MB)
MD5: 2EDB16CAE5F922A7EF9F9D409DE953F0
 
Language:English
Work type:Bachelor thesis/paper (mb11)
Typology:2.11 - Undergraduate Thesis
Organization:FERI - Faculty of Electrical Engineering and Computer Science
Abstract:This paper introduces an overview of the first impression on web regarding visual design in connection with user’s opinion. The definition of the first impression is explained as well as its importance. Visual design plays an important role whether website creates good or bad first impression. Gestalt principles of visual design are presented with given website examples. To confirm connection between the first impression and gestalt principles of design, eye-tracking study was performed. Successfully completed analysis was completed with 15 participants. Visual appearance plays an important role in evaluation but it is not the only factor. It is confirmed that out of four websites, the one using the more gestalt principles was at the final individual evaluation assessed the best. It is proven that also the manner of the information provided plays a significant role.
Keywords:First impression, gestalt principles, mobile devices, websites, eye tracking
Year of publishing:2017
Publisher:A. Studen
Source:[Maribor
UDC:004.774:659.148(043.2)
COBISS.SI-ID:20959254 New window
NUK URN:URN:SI:UM:DK:1F27EGRB
Publication date in DKUM:24.10.2017
Views:828
Downloads:131
Metadata:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Categories:KTFMB - FERI
:
  
Average score:(0 votes)
Your score:Voting is allowed only for logged in users.
Share:AddThis
AddThis uses cookies that require your consent. Edit consent...

Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click on the title to get all document metadata.

Licences

License:CC BY 4.0, Creative Commons Attribution 4.0 International
Link:http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
Description:This is the standard Creative Commons license that gives others maximum freedom to do what they want with the work as long as they credit the author.
Licensing start date:07.08.2017

Secondary language

Language:Slovenian
Title:Pomembnost prvega vtisa ob obisku mobilnih spletnih strani v povezavi z uporabo principov gestalt
Abstract:V diplomski nalogi je predstavljen prvi vtis na spletni strani v povezavi z vizualnim oblikovanjem in mnenjem končnega uporabnika. Prvi vtis je razložen na dveh primerih, in sicer kot vsota neodvisnih lastnosti, ki tvorijo prvi vtis, ter kot celota, sestavljena iz različnih neodvisnih lastnosti. Razložili smo, da definiramo prvi vtis kot začetno dojemanje, ki običajno poteka s pomočjo vida in/ali sluha. Prvi vtis se ustvari v kratkem času, v le nekaj sekundah. Zato so te prve sekunde odločilne, saj vplivajo na naše nadaljnje mnenje. Običajno se na podlagi prvega vtisa odločimo, ali nam je določena oseba ali stvar všeč ali ne. Prvi vtis pa je tudi tesno povezan s stereotipi in halo učinkom. Na kratko je opisana tudi njuna povezava s prvim vtisom. Le-ta je pristen v vseh pogledih našega življenja, tako pri spoznavanju novih ljudi kot tudi obisku spletnih strani. In prav na spletnih straneh prve sekunde igrajo pomembno vlogo, kajti na njihovi podlagi se ljudje velikokrat odločimo, ali nam je spletna stran všeč ali ne. Veliko študij in raziskav je bilo že narejenih glede prvega vtisa na spletnih straneh. Najbolj temeljita je pokazala, da se prvi vtis ustvari že v 50 milisekundah. Pri oblikovanju spletnih strani je tako potrebno upoštevati veliko dejavnikov: način oblikovanja, postavitev, barve, količina besedila, slike in še marsikaj drugega. V tej diplomski nalogi so predstavljeni gestalt principi vizualnega oblikovanja. Opisanih in predstavljenih je večina teh principov, predvsem pa tisti, ki so pomembni za našo raziskavo. Razdeljeni so na dve kategoriji: glavni in dodatni. Glavni so princip bližine, podobnosti, kontinuitete, zaključka, simetrije, ospredja/ozadja ter princip »dobrega gestalta«. Dodatni pa so princip sorodne usode, osrednje točke, pretekle izkušnje ter enostavnosti. Vsi ti principi so podrobno razloženi in obogateni s primeri simbolov ter tudi spletnih strani. V naši raziskavi smo ugotavljali, kakšen prvi vtis ustvarijo spletne strani, ki uporabljajo različne principe oblikovanja ter ali je prvi vtis enak končnemu. V ta namen smo izvedli raziskavo, v kateri je sodelovalo 15 udeležencev. Raziskavo smo izvedli z vsakim udeležencem posebej tako, da niso vplivali drug na drugega. Z vsakim udeležencem smo porabili približno 20 minut, da smo jim razložili, kaj raziskujemo in kako bo sama raziskava potekala. Izbrali smo štiri spletne strani s podobno dejavnostjo, za katero smo predvidevali, da je udeležencem poznana. Prvi vtis smo merili s pomočjo očal za sledenje očem. Vsem udeležencem smo pokazali zaslonske posnetke teh štirih spletnih strani za 2,6 sekunde. Nosili so očala, s pomočjo katerih smo sledili njihovemu pogledu. Takoj zatem so morali oceniti vse štiri strani tako, da so jim dali ocene on 1 do 5. Ocenjevali pa so obliko, barve in splošen prvi vtis. Drugi del naše raziskave je zajemal štiri naloge. Udeležencem smo dali mobilni telefon z operacijskim sistem iOS ali Android glede na sistem, ki ga sami uporabljajo. Obiskali so prej videne spletne strani in morali opraviti določene naloge. Za vsako nalogo so ocenjevali težavnost ter ali je bila naloga izvedljiva, mi pa smo merili čas, potreben za izvedbo naloge. V tretjem delu raziskave pa smo udeleženci ocenili končen oziroma splošen vtis spletne strani in razvrstili te strani od najboljše do najslabše. Strani smo tudi mi sami ocenili na podlagi tega, koliko različnih gestalt principov uporabljajo. Najboljše ocene sta dosegli spletni strani Hostel Alieti in Guesthouse Stara Šola. Za slednjo stran smo sklepali, da bo dobro ocenjena, saj uporablja največ različnih gestalt principov. Najslabše ocenjena spletna stran v večini kategorij je Hostels Piran & Pirano, ki uporablja tudi najmanj principov. Povezave med uporabljenimi principi in oceno prvega vtisa matematično nismo mogli povsem potrditi. Smo pa potrdili, da je vizualna oblika spletne strani pomemben faktor pri ocenjevanju prvega vtisa. Vendar gledano dolgoročno ni oblika edini faktor za določanje, ali nam
Keywords:First impression, gestalt principles, mobile devices, websites, eye tracking


Comments

Leave comment

You must log in to leave a comment.

Comments (0)
0 - 0 / 0
 
There are no comments!

Back
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica