SLO | ENG

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:Turizem, kritična misel in novi mediji : poskus razreševanja kognitivne disonance
Avtorji:Turnšek, Maja (Avtor)
Datoteke:.pdf Casopis_za_kritiko_znanosti_2015_Hancic_Turizem,_kriticna_misel_in_novi_mediji_poskus_razresevanja_kognitivne_disonance.pdf (198,35 KB)
 
URL http://www.ckz.si/images/objave/Stevilke/259/12Maja_Turnek_Hani.pdf
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Znanstveno delo (r2)
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:FT - Fakulteta za turizem
Opis:Prispevek obravnava avtoričin prehod kariere iz kritične komunikologije v turistične študije ter kognitivno disonanco, s katero se je pri tem srečala. Namen prispevka je poskus razhajanja med komunikologijo in turističnimi študijami tako na ravni teorije kot na ravni empirije. Na ravni teorije avtorica kritično obravnava trenutno razumevanje turizma kot zgolj industrije in opozarja na širše razumevanje turizma kot družbene sile, katere normativni cilji so povezovanje med kulturami, izboljševanje človekove blaginje in ohranjanje naravne in kulturne dediščine. V drugem koraku avtorica primerja razvoj kritične misli v komunikologiji in turističnih študijah in identificira prelom med t. i. "kulturnim preobratom" v turističnih študijah in turističnimi študijami, ki sledijo idejam politične ekonomije. Kot zadnje avtorica obravnava razhajanje med empiričnim raziskovanjem novih medijev z vidika politične ekonomije in vidika turističnih študij ter na primeru TripAdvisorja opozarja na "slepo pego" v literaturi o turizmu, kjer se osredinjajo na socialne medije kot zgolj orodje, spregledano pa je dejstvo, da so mediji, kot je TripAdvisor, umeščeni v določen politično-ekonomski kontekst in delujejo po načelih lastnih interesov in organiziranosti.
Ključne besede:turizem, mediji, kritični diskurz, politična ekonomija, TripAdvisor
Leto izida:2015
Št. strani:str. 154-163
Številčenje:št. 259, Letn. 43
ISSN:0351-4285
UDK:338.48:316.77
COBISS_ID:85924097 Povezava se odpre v novem oknu
ISSN pri članku:0351-4285
Licenca:CC BY-NC-ND 4.0
To delo je dosegljivo pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Število ogledov:40
Število prenosov:2
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:Ostalo
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Gradivo je del revije

Naslov:Časopis za kritiko znanosti
Skrajšan naslov:Čas. krit. znan.
Založnik:Študentska organizacija Univerze v Ljubljani
ISSN:0351-4285
COBISS.SI-ID:672783 Novo okno

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Tourism, critical thought and new media : an effort in resolving cognitive dissonance
Opis:The author examines her own transition in career, from media and communication studies to tourism studies, and reflects on the discrepancies between the two studies and personal cognitive dissonance these discrepancies created. At the level of theory, the author critically analyses currently predominant understandings of tourism as an industry and highlights a different view: one where tourism is understood as a social force incorporating normative values of cultural understanding, improvement of well-being and natural and cultural heritage preservation. In the second step, the author compares the development of critical thought in media and in tourism studies and identifies a gap between the so-called "cultural turn" and political economy approaches to tourism studies. Finally, the author analyses how new media are empirically researched in tourism studies and critically reflects on the "blind spot" in tourism studies where social media such as TripAdvisor are considered only as a communication tool. What current tourism studies overlook is the political economy of media such as TripAdvisor: their entanglement in a specific political and economic context and their operations according to the interests of media organisation.
Ključne besede:critical tourism studies, political economy of new media, TripAdvisor


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici