| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:KOMPETENCE VZGOJITELJEV ZA OBRAVNAVO TEMATIKE O SMRTI
Avtorji:Vajdl, Barbara (Avtor)
Hmelak, Maja (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf VS_Vajdl_Barbara_2017.pdf (1,27 MB)
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga (mb11)
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:Večina izmed nas se je v svojem življenju že srečala s smrtjo. Bodisi nam je umrla ljuba oseba bodisi hišni ljubljenček. Takrat smo šli skozi faze žalovanja in se morebiti spopadli tudi s tem, kako smrt razložiti (predšolskemu) otroku. Mu povedati o smrti resnico ali se vprašanju izogniti? Ali pa pogovor preusmeriti na drugo temo, saj so še premajhni, da bi razumeli, kaj je smrt. O tem bo govora v diplomskem delu, ki je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu je opredeljen pojem kompetence ter katere vrste kompetenc poznamo. Sledijo različne tabu teme, ki se pojavljajo v predšolskem obdobju. Še posebej je kot tabu tema izpostavljena smrt. Opredeljeni sta tudi izguba in žalovanje, odzivi otrok na smrt, razumevanje in sprejemanje smrti ter smrt staršev, starih staršev, sorojencev, vrstnikov in hišnih ljubljenčkov. Na koncu je še poudarjena vloga vzgojiteljev pri otrocih glede obravnave teme smrti. V okviru empiričnega dela je bila izvedena in predstavljena raziskava o tem, kako kompetentni se počutijo vzgojitelji za prepoznavanje in obravnavo teme smrti, ali so se s temo smrti že srečali pri svojem delu ter ali jo pri svojem delu obravnavajo ali ne. V raziskavo je bilo vključenih 100 vzgojiteljev mestnih in podeželskih vrtcev po Sloveniji. Zbrani podatki, pridobljeni z anketnimi vprašalniki, so bili obdelani s programom za statistično obdelavo podatkov imenovanim SPSS. Pri raziskavi nas je zanimalo ali so se vzgojitelji že soočili s temo smrti pri svojem delu in kako so se odzvali, kako kompetentne se počutijo za obravnavo te tematike, ali so se v času svoje zaposlitve kdaj udeležili kakšnega izobraževanja na to temo in s katerimi primeri so se srečali pri svojem delu. Prišli smo do ugotovitve, da vzgojitelji nimajo dovolj kompetenc za obravnavo te tematike ter da so svojo kompetentnost na ocenjevalni lestvici označili med 2 in 4. Ugotovili smo tudi, da vzgojitelji v svojem vrtcu niso imeli organiziranega izobraževanja na temo smrt ter da tudi ne vedo ali se je možno po Sloveniji takih izobraževanj sploh udeležiti. Le peščica vzgojitelj je odgovorila, da v sklopu svojega dela smrt obravnavajo redno, drugi pa jo obravnavajo le, če nekdo umre ali pa po smrti vprašajo otroci.
Ključne besede:kompetence, literatura, predšolski otrok, razumevanje smrti, tabu tema, vloga vzgojitelja
Leto izida:2017
Založnik:[B. Vajdl]
Izvor:Maribor
UDK:373.2:159.91:573.7.017.68-053.2(043.2)
COBISS_ID:23239176 Povezava se odpre v novem oknu
NUK URN:URN:SI:UM:DK:CU3JIPD6
Število ogledov:412
Število prenosov:156
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Competences of educators addressing the topic of death
Opis:Most of us have experienced death during the course of our lives. Either someone we loved has passed away, or we lost a pet. During these events we went through the phases of grieving and perhaps we had to deal with the problem, how to explain death to a child. Should we tell them the truth about death or should we rather just avoid the question? Or should we redirect the conversation onto a different subject, since they are too young to understand death. This is the main topic in the following thesis that is composed of two parts; theoretical and empirical. In the theoretical part of the thesis we define the meaning of competence and which types of competences we are familiar with. In the next part we will discuss certain taboo topics that occur in preschool. The topic of death is especially emphasized, furthermore, the passing away of parents, siblings, peers and pets. The role of the educator addressing the topic of death with preschool children is emphasized as well. Within the frames of the empirical part of the thesis a research was carried out and presented, that covers how competent the tutors feel, when it comes to recognising and addressing death, whether or not they met with the topic of death during their working career, and whether or not they address it. Hundred tutors were included from both rural and urban kindergartens across Slovenia. Information, obtained with surveys, was processed with the SPSS program that helps us with statistical analysis of gathered data. During research, our point of interest was whether the tutors have met with the topic of death during their working career, how did they react to it, how competent they felt addressing this topic, and whether or not did they take any courses that cover this topic. We came to a conclusion that tutors do not have enough competence to address this topic and that they evaluated their competences with grades between 2 and 4. We found out that tutors did not have any organised courses that would cover the topic of death, furthermore, they did not even know that it is possible to take part in these kinds of courses in Slovenia. Only a handful of tutors answered that they address the topic of death regularly during the course of their work, others address it only if someone dies, or if the children ask about death.
Ključne besede:competence, literature, preschool children, the understanding of death, taboo topic, the role of the tutor.


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici