| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:Tuji jezik pri študentih nejezikovnih programov Univerze v Mariboru
Avtorji:Potočnik, Lucija (Avtor)
Brumen, Mihaela (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Čagran, Branka (Komentor)
Datoteke:.pdf MAG_Potocnik_Lucija_2017.pdf (1,60 MB)
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga (mb22)
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:Magistrska naloga preučuje vprašanje tujega jezika (TJ) pri dodiplomskih študentih nejezikovnih programov Univerze v Mariboru. Pozornost je usmerjena na učenje tujega jezika pri študentih, na njihovo samooceno o znanju tujega jezika, na njihovo neformalno in formalno uporabo tujega jezika ter na njihovo ocenjevanje dejavnikov, ki vplivajo na uspešnost učenja tujega jezika. Pri tem je bila kontrolirana vloga ocene tujega jezika na maturi in smeri fakultete. V raziskavi je sodelovalo 150 dodiplomskih študentov, ki obiskujejo 2. ali 3. letnik študijskega programa naravoslovne, družboslovne in tehniške smeri Univerze v Mariboru. Podatki so bili pridobljeni s pomočjo anketnega vprašalnika, ki je vseboval deskriptivno in numerično ocenjevalno lestvico. Rezultati so pokazali, da anketiranci dajejo večji poudarek zunajšolskemu učenju tujega jezika kot pa formalnemu. Ocenjujejo, da na uspešnost učenja tujega jezika v največji meri vplivajo: stik s tujci, program Erasmus izmenjava ter zgodnji začetki učenja tujega jezika. Slednje vpliva tudi na uspešnost pri kasnejšem opravljanju mature v delu, vezanem na tuji jezik. Anketiranci z boljšo oceno na maturi so bili pri samoocenjevanju znanja tujega jezika bolj samozavestni, prav tako pa po tuji študijski literaturi posegajo pogosteje in bolj samoiniciativno kot tisti z nižjo oceno. Največ dobrih ocen tujega jezika na maturi imajo družboslovci, največ odličnih ocen pa naravoslovci, ki so tudi sicer najbolj samoiniciativni ter pogosti uporabniki tuje študijske literature. Skoraj tretjina vseh anketiranih se na dodiplomskem študiju Univerze v Mariboru ni učila nobenega dodatnega jezika, dobra polovica pa se jih uči angleščino. V prihodnje bi morala jezikovna politika na državni ravni stremeti k vertikali poučevanja tujega jezika tudi na dodiplomskem študiju, saj samo znanje angleščine v prihodnosti zagotovo ne bo zadostovalo za uspešno in prodorno nastopanje mladih na evropskem gospodarskem trgu.
Ključne besede:tuji jezik, smeri fakultete, ocena tujega jezika na maturi, dejavniki uspešnosti, formalno učenje tujega jezika, samoiniciativen pristop, Univerza v Mariboru
Leto izida:2017
Založnik:[L Potočnik]
Izvor:Maribor
UDK:81'243-057.875(497.4)(043.2)
COBISS_ID:23024904 Povezava se odpre v novem oknu
NUK URN:URN:SI:UM:DK:RA2QEK0C
Število ogledov:557
Število prenosov:117
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Foreign Languages for Students of Non-Language Majors at the University of Maribor
Opis:The following Master Thesis introduces foreign languages used by undergraduate students of Non-Language Majors at the University of Maribor. The emphasis is laid upon learning foreign languages among students, their self-evaluation of a certain foreign language, their informal and formal usage of foreign languages and also on their estimation of factors influencing the rate of success within learning foreign languages. Within this context the grade of a foreign language at the Matura examinations as well as specific studies at different faculties has been under control. Some 150 students attending the 2nd and the 3rd year of natural science studies, social science studies and technical science studies at the University of Maribor have been involved. Specific data has been obtained with the help of a questionnaire consisting of descriptive and numerical estimation ranking. The results have shown that the respondents find learning foreign languages outside school more important than formal learning at school. It has been estimated that the success in learning foreign languages lies in contacts with people from other countries, in attending the Erasmus student exchange programs and in an early foreign language learning. The latter also has a big influence in further success at the Matura examination of foreign languages. Respondents having got better grades at the Matura examination showed more self confidence in self-evaluation and at the same time read more literature in foreign language in comparison with the students who have not achieved such good grades. The best good grades at the Matura examination have been achieved by the social science students, the most excellent grades have been achieved by the natural science students who are in most cases also the most self-initiative and use study literature in other languages most often. Almost one third of all the respondents among the undergraduate students at the University of Maribor has not learnt any additional foreign language, a good half of them learn English. In future our state language policy should strive towards a vertical rise of teaching foreign languages also among the undergraduate studies. Only the knowledge of English as a foreign language will certainly not be enough in order to present young people successfully as well as vigorously on the European economic market.
Ključne besede:a foreign language, Faculty studies, a foreign language grade at the Matura examination, success factors, formal studies of foreign languages, self-initiative approach, the University of Maribor


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici