| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:MEDGENERACIJSKO UČENJE IN SODELOVANJE V PREDŠOLSKI VZGOJI
Avtorji:ID Šnajder, Marjana (Avtor)
ID Licardo, Marta (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf VS_Snajder_Marjana_2016.pdf (1,13 MB)
MD5: 3294C6418B10486F2768399EEF63CDF9
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:Medgeneracijsko učenje zajema vse načine učenja med različnimi generacijami, ki lahko potekajo na formalen in neformalen način in sta zasnovana na prepričanju, da lahko organizirane dejavnosti povežejo mlajše in starejše generacije. Velik pomen medgeneracijskemu sodelovanju v razvoju predšolskih otrok namenjajo postmodernistični koncepti predšolske vzgoje, ki poudarjajo pomen sodelovanja vrtca z okoljem. Življenje in delo vrtca se prepletata z družinskim in širšim okoljem. V empiričnem delu je raziskano, kakšno je medgeneracijsko sodelovanje in učenje v slovenskih vrtcih, kako pogosto se izvaja, kateri vrtci ga najpogosteje izvajajo in kakšni so učinki na motivacijo za učenje otrok in na razvoj socialnih veščin. V raziskavi je sodelovalo 90 strokovnih delavcev, vzgojiteljev in pomočnikov vzgojiteljev. Raziskava je potrdila, da medgeneracijske dejavnosti najpogosteje izvajajo strokovne delavke z višjo in visoko izobrazbo, pogosteje so to pomočnice vzgojiteljic kot vzgojiteljice v starostni skupini od 36 do 40 let. Najpogosteje se medgeneracijske dejavnosti izvajajo v primestnih vrtcih. Dejavnosti se v večini vrtcev izvajajo nekajkrat letno v obliki prireditev, delavnic, lutkovnih predstav. Rezultati kažejo, da medgeneracijske dejavnosti in aktivnosti izboljšajo razvoj socialnih veščin in motivacijo za učenje v 1. in 2. starostnem obdobju. Strokovni delavci ocenjujejo, da medgeneracijske dejavnosti spodbujajo razvoj socialnih veščin in predstavljajo močno orodje pri povečanju motivacije za učenje. Otroci pri medgeneracijskih dejavnosti kažejo kompleksnejša čustva, razvijajo svoj odnos do starejše generacije in se učijo izražanja skupaj z njimi. Rezultati so pokazali, da ima medgeneracijsko sodelovanje pomembno vlogo pri razvoju otrok in bi ga bilo smiselno večkrat vključiti v vzgojno-izobraževalno delo v vrtcu.
Ključne besede:medgeneracijsko učenje, medgeneracijsko sodelovanje, motivacija, učenje, socialni odnosi, predšolska vzgoja
Kraj izida:Maribor
Založnik:[M. Šnajder]
Leto izida:2016
PID:20.500.12556/DKUM-64818 Novo okno
UDK:373.2:316.4.051.6(043.2)
COBISS.SI-ID:22929160 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:K4YID1GH
Datum objave v DKUM:20.11.2023
Število ogledov:348
Število prenosov:41
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Intergenerational learning and cooperation in the preschool education
Opis:Intergenerational learning describes the way people of all ages can learn together and from each other. It can be formal or informal and based on the idea that organised activities can connect younger and older generations. Post-modern concepts of preschool education emphasize the importance to intergenerational learning and cooperation between kindergartens and their surrounding environment. The life and work of a kindergarten is intertwined with family life and wider surroundings. The empirical part of the thesis explores intergenerational cooperation and learning in Slovene kindergartens, how often it is implemented and in which kindergartens. It also examines how it affects the children's motivation for learning and the development of their social skills. A total of 90 professionals in the field, i.e. preschool teachers and their assistants, took part in the research. The findings confirmed the hypothesis stating that intergenerational activities are commonly conducted by experts with college education, more often assistants than preschool teachers aged from 36 to 40 years. Intergenerational activities are more often organised in suburban kindergartens than in kindergartens in urban or rural environment. The activities usually take place several times per year in the form of events, workshops or puppet shows. Moreover, it transpired that they actually improve the development of social skills and motivation for learning in the first and second age group. The professionals find that intergenerational activities encourage the development of social skills and serve as a powerful tool in strengthening motivation for learning. Children involved in intergenerational activities show more complex emotions, develop their attitude towards older generations and learn how to work together. The research results indicate that intergenerational cooperation plays an important role in child development and that it would be reasonable to integrate it in preschool education more often.
Ključne besede:intergenerational learning, intergenerational cooperation, motivation, learning, social relations, preschool education


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici