| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Pravice potrošnikov pri uveljavljanju stvarne napake
Avtorji:ID Šmit, Manca (Avtor)
ID Vavtar, Bojan (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf UN_Smit_Manca_2016.pdf (714,67 KB)
MD5: 61E5890905B36AE50DA6E8F2B5BEFD40
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Organizacija:FOV - Fakulteta za organizacijske vede
Opis:Pri prodaji, nakupu ali najemu stvari se v vsakdanjem življenju pogosto pojavijo konflikti med kupci in prodajalci zaradi napake izdelka. V poslovni praksi so načini reševanja konfliktov različni, vendar mnogokrat neučinkoviti. Najpogostejša vzroka za neustrezno reševanje teh razmerij sta težnja po ohranitvi poslovnih odnosov ter nepoznavanje pravnih predpisov. Vsak potrošnik ima pravico, da za napake na kupljenem blagu uveljavlja stvarno napako. Ta je opredeljena v pravnih predpisih; v Sloveniji sta to Obligacijski zakonik in Zakon o varstvu potrošnikov. Če potrošnik na izdelku ugotovi stvarno napako, mora o njej prodajalca obvestiti v za to določenem časovnem roku. Potrošnik se sam odloči za enega izmed jamčevalnih zahtevkov. Na voljo ima odpravo napake, zamenjavo izdelka za nov brezhibni izdelek, vračilo plačanega zneska v sorazmerju z napako ali razveljavitev prodajne pogodbe z vračilom celotnega zneska. Med potrošniki je poznavanje pravic in postopkov uveljavljanja stvarne napake šibko. Prav tako jih mnogo ne loči med pojmoma stvarna napaka in garancija. Zato bi bilo potrebno potrošnike bolje seznaniti z njihovimi pravicami in jim tako omogočiti bolj varno poslovno okolje.
Ključne besede:stvarna napaka, potrošnik, pravice, prodajalec, garancija
Kraj izida:Kranj
Leto izida:2016
PID:20.500.12556/DKUM-64513 Novo okno
COBISS.SI-ID:7848211 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:8OQXYUXM
Datum objave v DKUM:22.11.2016
Število ogledov:1965
Število prenosov:386
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:FOV
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Consumer rights to enforce clerical errors
Opis:In everyday life when selling, purchasing or renting things, there are common conflicts between customers and sellers, due to product defects. In business practice different conflict resolutions exist, but often ineffective. Most common causes for inadequate resolution are tendency for business relationship preservation and lack of legal regulations knowledge. Every consumer has a right to establish clerical errors for purchased goods defects. Clerical errors is defined in legal regulation, this are Obligacijski zakonik and Zakon o varstvu potrošnikov in Slovenia. If a customer notices clerical errors on article, he has to inform the vendor in a determined period of time. Consumer decides for a kind of indemnification on his own. He can choose between default elimination, replacement for a new flawless product, refund of the paid amount in the proportion with the default or cancellation of contract of sale with full refund. Knowledge of legal rights and procedures for establishing clerical errors is inadequate among consumers. A great deal of consumers do not distinguish between clerical errors and warranty. That is why consumers should be better acquainted with their rights and so enabled a more safe business environment.
Ključne besede:clerical error, consumer, rights, seller, warranty


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici