| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:POGODBE PRI PREVOZU BLAGA V CESTNEM IN ŽELEZNIŠKEM PROMETU
Avtorji:Šrot, Tine (Avtor)
Kranjc, Vesna (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf UN_Srot_Tine_2016.pdf (1013,77 KB)
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo (m5)
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:PF - Pravna fakulteta
Opis:Prevoz blaga v cestnem in železniškem prometu spada v pogodbeno pravo, kar posledično pomeni, da je za sklenitev pogodbe obvezno, da stranki soglašata o vseh bistvenih sestavinah. Pri železniškem prevozu pa je za sklenitev pogodbe potrebna še določena obličnost, saj je pogodba o prevozu blaga v železniškem prometu realni kontrakt. V nalogi sem obravnaval tudi, kaj se zgodi v primeru, če stranki ne soglašata o bistvenih sestavinah in prišel do ugotovitve, da prevozna pogodba ne more biti veljavno sklenjena. V primeru, da se stranki ne sporazumeta o odplačnem namenu prevozne pogodbe je pogodba brez te bistvene sestavine še vedno lahko veljavno sklenjena, vendar ni mogoče več govoriti o prevozni pogodbi. Ker je odplačnost bistvena sestavina prevozne pogodbe pomeni, da mora biti ob sklenitvi vedno izkazan odplačni namen oziroma mora biti določena točna prevoznina (železniški prevoz blaga). Kdo plača stroške prevoza je odvisno od dogovorov v pogodbi, in pa od tarifnega sistema (v železniškem prometu). Stranki pa lahko določita plačnika prevoza tudi kar v tovornem listu. Pri preučevanju prevoznih pogodb sem ugotovil, da je tovorni list zelo pomembna listina, ki ima v železniškem prometu konstitutivno funkcijo. V cestnem prevozu blaga je izdaja tovornega lista fakultativna, vendar ga stranke v praksi zelo pogosto izdajo, predvsem zaradi njegove dokazne funkcije. Ker ima tovorni list posebno dokazno funkcijo je zakonodajalec podrobno predpisal katere sestavine mora tovorni list vsebovati. Obravnaval pa sem tudi vprašanje odgovornosti prevoznika oziroma kako se lahko prevoznik ekskulpira odgovornosti. Ugotovil sem, da prevoznik za poškodbo ali izgubo blaga in za zamudo odgovarja objektivno. Odgovornosti pa se lahko reši po splošnih oprostilnih razlogih ali po posebnih oprostilnih razlogih. Splošni oprostilni razlogi zajemajo poškodbo, izgubo in zamudo, medtem ko posebni oprostilni razlogi zajemajo le poškodo in izgubo blaga. Bistvena razlika med splošnimi in posebnimi oprostilnimi razlogi je, da mora prevoznik pri splošnih dokazati višjo silo, medtem ko je pri posebnih oprostilnih razlogih za ekskulpacijo dovoj le verjetnost. Za konec sem obravnaval še zastaralne roke, saj se le-ti pojavljajo v vseh pogodbenih razmerjih. Prišel sem do ugotovitve, da so zastaralni roki pri prevoznih pogodbah precej krajši od splošnega petletnega zastaralnega roka. Za terjatve iz pogodbe o prevozu blaga v cestnem prometu velja enoletni zastaralni rok, medtem ko sta pri železniškem prevozu dva zastaralna roka, šestmesečni in enoletni zastaralni rok.
Ključne besede:Prevozno pravo, prevozna pogodba, železniški prevoz, cestni prevoz, odgovornost prevoznika, ekskulpacija odgovornosti, stroški prevoza, tovorni list, konsenzualni kontrakt, realni kontrakt, zastaranje, bistvene sestavine pogodbe.
Leto izida:2016
Založnik:[T. Šrot]
Izvor:Maribor
UDK:347.4/.5:657(043.2)
COBISS_ID:5314859 Povezava se odpre v novem oknu
NUK URN:URN:SI:UM:DK:DFJMZSGU
Število ogledov:926
Število prenosov:115
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:PF
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:CONTRACT FOR CARRIAGE OF GOODS BY ROAD AND RAIL
Opis:Carriage of goods by road and rail falls in contract law, which means that is required an agreement of the parties on all essential elements. For example contract in rail transport is determined by formality, since the contract of carriage of goods by rail is real contract. In this paper I also studied what happens if the parties do not agree on the essential elements and I came to the conclusion that the contract of carriage can not be validly concluded. In the event that the parties fail to agree on all essential elements may still be validly concluded, but it is no longer possible to talk about the contract of carriage. Remunerative is an essential component of a transport contract which means that it must be the conclusion always demonstrated amortized purpose and must be specified the exact fare (rail freight). Who pays the cost of transport depends on the agreements in the contract, or on the tariff system (rail transport). The parties may determine the payer of transport in a waybill. When examining the contracts of carriage, I found that the waybill is very important document, which has a constitutive function in rail transport. While in road contract of carriage is the issuance of the waybill optional, but the parties in practice very often issue it, primarily due to its evidential functions. I also discussed the issue of liability of the carrier and how the carrier can exempt from the responsibility. I found out that the carrier is responsible for damage or loss of goods and for delay objectively. Responsibilities can be solved by a general exculpatory grounds or for special reasons of acquittal. General acquittal in law covering damage, loss and delay, while the specific reasons for acquittal only cover damage and loss of goods. To conclude, I discussed the limitation periods, because they occur in all contractual relationships. I came to the conclusion that the limitation periods for transport contracts are much less than the overall five-year limitation period. For claims arising from contracts for the carriage of goods by road is subject to a one-year limitation period, while in rail transport there are two of the limitation period, six-month and one-year limitation period.
Ključne besede:Law of transportation, contract of carriage of goods, rail transport, road transport, cost of transportation, waybill, consensual contract, real contract, statute of limitations, essential elements of the contract.


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici