SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:RAZVOJ MODELA ZAZNANE VREDNOSTI STORITEV V ZDRAVSTVU IN NJEGOVO EMPIRIČNO TESTIRANJE
Avtorji:Pevec, Teodor (Avtor)
Pisnik, Aleksandra (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf DOK_Pevec_Teodor_2017.pdf (3,27 MB)
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Doktorsko delo/naloga (mb31)
Tipologija:2.08 - Doktorska disertacija
Organizacija:EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
Opis:V doktorski disertaciji podamo celoten in sistematičen pregled teorije o zaznani vrednosti ter oblikovali koncept zaznane vrednosti zdravstvenih storitev, nato pa model empirično preverimo. Model zaznane vrednosti v današnji storitveni dejavnosti ni novost, saj je raziskovan v številnih storitvenih dejavnostih, npr. v turizmu in bančništvu. V zdravstveni dejavnosti, ki sodi med storitvene dejavnosti s posebnimi značilnostmi, takega modela v celovitem pogledu, kot ga predstavljamo mi, nismo zasledili. V doktorski disertaciji podrobno opišemo vse gradnike konceptualnega modela zaznane vrednosti, in sicer tako predhodnike kot posledice. Pri vseh gradnikih vključimo tudi posebnosti, ki veljajo v zdravstveni dejavnosti. Po teoretičnem raziskovanju do zdaj znanih povezav med posameznimi gradniki oblikujemo konceptualni model povezav predhodnikov in posledic zaznane vrednosti storitev. Na podlagi tega oblikujemo naslednje hipoteze: H1: Višja kot je zaznana kakovost zdravstvene storitve, višja je njena zaznana vrednost. H2: Višja kot je zaznana kakovost zdravstvene storitve, večje je zadovoljstvo bolnikov. H3: Večji kot je ugled ponudnika zdravstvene storitve, višja je njena zaznana kakovost. H4: Večji kot je ugled ponudnika zdravstvene storitve, višja je njena zaznana vrednost. H5: Višja kot je zaznana vrednost zdravstvene storitve, večje je zadovoljstvo bolnikov. H6: Višja kot je zaznana vrednost zdravstvene storitve, večja bo zvestoba bolnikov. H7: Višja kot je zaznana cena zdravstvene storitve, višja je njena zaznana kakovost. H8: Nižja kot je zaznana cena zdravstvene storitve, višja je njena zaznana vrednost. H9: Med uporabniki zdravstvenih storitev v javnem in zasebnem sektorju prihaja do statistično značilnih razlik v zaznavanju vrednosti zdravstvenih storitev. Empirično prevetritev smo naredili na vzorcu 800 bolnikov (400 v javnem zavodu in 400 pri koncesionarju). Analiza zanesljivosti in veljavnosti potrjuje kakovost uporabljenega vprašalnika. Zanesljivosti posameznih merjenih konstruktov v modelu, merjenih s Cronbachovim koeficientom zanesljivosti α, so naslednje: zaznana kakovost 0,80, ugled 0,96, zaznana vrednost 0,83, zaznana cena 0,88, zadovoljstvo 0,89 in zvestoba 0,89. Za pomembno boljše prilaganje podatkov modelu v konceptualni model vključimo povezavo med zadovoljstvom bolnikov in zvestobo. Ta povezava je tudi vsebinsko podprta v literaturi. Po dodani povezavi se indeksi globalne ustreznosti bistveno izboljšajo oz. presegajo minimalno želene vrednosti, in sicer: hi-kvadrat = 349,6 (sig. = 0,00), df = 143, RMSEA = 0,05, NFI = 0,96, CFI = 0,97. Na podlagi predstavljenih statističnih značilnosti povezav iz končnega strukturnega modela lahko potrdimo vse postavljene hipoteze. Po testiranju H9 lahko zaključimo, da prihaja med uporabniki zdravstvenih storitev v javnem in zasebnem sektorju do statistično značilnih razlik v zaznavanju vrednosti zdravstvenih storitev. Prispevkov naše doktorske disertacije je veliko. Iz fragmentiranega znanja smo naredili celovit pregled znanj s področja zaznane vrednosti na področju zdravstva. Razvoj končnega merilnega instrumenta je metodološki prispevek v zakladnico znanja. Verjetno ni treba posebej poudariti, da tako izvedene raziskave v slovenskem prostoru na področju zdravstva ni bilo, tako obsežnega modela, ki bi bil empirično preverjen, pa tudi nismo našli v svetovni zakladnici znanja.
Ključne besede:zaznana vrednost, zaznana kakovost, zaznana cena, ugled, zadovoljstvo, zvestoba, zdravstvo, storitve
Leto izida:2017
Založnik:[T. Pevec]
Izvor:Maribor
UDK:61
COBISS_ID:12801052 Povezava se odpre v novem oknu
Število ogledov:242
Število prenosov:47
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:EPF
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Development of the perceived value model for the health care service and it's empirical testing
Opis:In our doctoral thesis, we have introduced a complete and systematic overview of a theory on perceived value, we have formed a concept of the perceived value in health services and we have empirically tested the model. The model of the perceived value is not a novelty in a nowadays service activity, the model is researched in numerous service activities, such as also tourism and banking. Regarding the health care service, which belongs among the service activities with significant characteristics, we had not come across any such model within the comprehensive view as we present it. In our thesis, we describe in details all cornerstones of the conceptual model of the perceived value, that is forerunners as well as consequences. Within all cornerstones there are included also significances which are characteristic in the health care service. After the theoretical research of the, up to this point, known connections among the individual cornerstones, we formed the conceptual model of the connections among the forerunners and the consequences of the perceived value of the services, and thus we formed the following hypotheses: H1: The higher perceived quality of the health service, the higher its perceived value. H2: The higher perceived quality of the health service, the higher satisfaction of the patients. H3: The higher reputation of the health service provider, the higher its perceived quality. H4: The higher reputation of the health service provider, the higher its perceived value. H5: The higher perceived value of the health service, the higher satisfaction of the patients. H6: The higher perceived value of the health service, the higher loyalty of the patients. H7: The higher perceived price of the health service, the higher its perceived quality. H8: The lower perceived price of the health service, the higher its perceived value. H9: There are statistically significant differences in perceiving the value of the health services among users of the health services in public and private sector. We carried out the empirical verification on a sample of 800 patients (400 in a public institution and 400 at a concessionaire). The analysis of certainty and validity confirms the quality of the used questionnaire. The certainty of measured individual constructs in the model, measured with the certainty coefficient Cronbach α, is: the perceived quality 0,80, the reputation 0,96, the perceived value 0,83, the perceived price 0,88, the satisfaction 0,89 and the loyalty 0,89. Due to significantly better adjustment of the data within the model, we included in the conceptual model the connection between the satisfaction of the patients and the loyalty. This connection is also substantively supported in literature. After the connection is added, indexes of a global adequacy are significantly improved, respectively they exceed required minimal values: Hi – square=349,6 (sig.=0,00), df=143, RMSEA=0,05, NFI=0,96, CFI=0,97. On the basis of the presented statistical characteristics of connections from the final structural model, we can confirm all formed hypotheses. After testing H9 we may conclude that there are statistically significant differences in perceiving the value of the health services among users of the health services in the public and the private sector. There are many contributions of our doctoral thesis. By using the fragmentary knowledge, we have made a complete overview of different knowledge regarding a field of the perceived value on the field of health care. The development of the final measuring instrument is a methodological contribution to the knowledge treasure trove. It is probably not necessary to specifically point out that there had not been any researches carried out in such way in Slovenian area before, and in the world knowledge treasure trove we had also not found such extensive model, which would be empirically checked.
Ključne besede:perceived value, perceived quality, perceived price, reputation, satisfaction, loyalty, health care, services


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici