| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:NARODNE MANJŠINE, IZSELJENCI IN ZDOMCI PRI POUKU GEOGRAFIJE V SLOVENIJI
Avtorji:Jagodič, Lucija (Avtor)
Konečnik Kotnik, Eva (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf UN_Jagodic_Lucija_2016.pdf (2,43 MB)
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo (m5)
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Opis:Narodnim manjšinam, izseljencem in zdomcem je skupna pripadnost določenemu narodu in njegovi kulturi ter obenem ločenost od obojega, za kar so vzrok bodisi migracije bodisi politična zgodovinska slika. Obravnava narodnih manjšin, izseljencev in zdomcev pri pouku geografije ne sme biti le doseganje kognitivnih ciljev iz učnih načrtov, kot so na primer usvojitev določenih pojmov, ampak tudi razvijanje razumevanja ter ponotranjanje vrednot, ki te pojme spremljajo. V pričujočem diplomskem delu smo se osredotočili na zastopanost tematike narodnih manjšin, izseljencev in zdomcev v geografskih učbenikih in učnih načrtih za osnovno šolo ter v gimnazijskem programu za srednje šole. V teoretičnem delu smo predstavili ključne pojme, ki spremljajo temo narodnih manjšin, izseljencev in zdomcev. Analizirali smo učne načrte in učbenike za geografijo. Predstavili smo, kje se tema posredno in neposredno pojavi, ter podali razmišljanja, kje lahko učitelj temo vključi v pouk. Kvantitativno smo prikazali število ciljev, ki se navezujejo na izbrano tematiko. Naredili smo tudi primerjavo slovenskega in hrvaškega učnega načrta za geografijo v gimnaziji. V empiričnem delu smo z vprašalnikom ugotovili, kako tematiko razumejo, sprejemajo anketirani učenci devetih razredov. Ugotovili smo, da je v učnih načrtih za pouk geografije v osnovni šoli in gimnaziji izbrana tema zastopana od sedmega razreda pa vse do zadnjega letnika gimnazije. Z analizo anketnih vprašalnikov smo ugotovili, da anketirani učenci iz obmejnih šol nimajo več znanja o izbrani tematiki kot anketirani učenci iz šol v notranjosti Slovenije. To dokazuje, da se kakovost znanja med različnimi območji Slovenije izrazito ne spreminja.
Ključne besede:narodne manjšine, izseljenci, zdomci, učbeniki in učni načrti za geografijo. 
Leto izida:2016
Založnik:[L. Jagodič]
Izvor:Maribor
UDK:373.5.016:91(043.2)
COBISS_ID:22617864 Povezava se odpre v novem oknu
NUK URN:URN:SI:UM:DK:1AOHPIZV
Število ogledov:648
Število prenosov:63
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:FF
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:NATIONAL MINORITIES, EMIGRANTS AND WORKERS ABROAD IN GEOGRAPHY CURRICULUM IN SLOVENIA
Opis:National minorities, emigrants and workers abroad share a belonging to a particular nation and its culture together with separation from both because of migrations or political historical figure. The reason for dealing with national minorities, emigrants and workers abroad in geography lessons must not be only achieving cognitive goals set in lesson plans like for example mastering certain concepts. The reason must also be developing understanding and internalization of the accompanying values. In the graduation thesis the focus was on the representation frequency of the theme of national minorities, emigrants and workers abroad in geographic textbooks and curriculums for primary school and high school. In the theoretical part some key concepts related to the theme of national minorities, emigrants and workers abroad were presented. Curriculums and geographic textbooks were analyzed. Indirect and direct occurrence of the theme was presented and considerations about where the teacher could include the theme into the lesson were given. The number of goals which link to the theme was demonstrated quantitatively. Comparison of Slovenian and Croatian curriculum for geography in high school was made. In the empirical part the understanding and the acceptance of the theme by ninth grade learners were tested using a questionnaire. The representation of the theme in curriculums for geography teaching from seventh grade of primary school to the last grade of high school was discovered. By questionnaire analyze it was found that interviewed learners from border schools do not have more knowledge of the selected theme than the interviewed learners from the interior of Slovenia do. This also proves that the quality of knowledge between different areas in Slovenia does not vary significantly.
Ključne besede:national minorities, emigrants, workers abroad, geographic textbooks and curriculums for geography teaching.


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici