| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:ZDRAVSTVENA NEGA PREDŠOLSKEGA OTROKA Z DOWNOVIM SINDROMOM
Avtorji:ID Šebjanič, Klaudija (Avtor)
ID Pajnkihar, Majda (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
ID Marčun-Varda, Nataša (Komentor)
ID Klanjšek, Petra (Komentor)
Datoteke:.pdf VS_Sebjanic_Klaudija_2016.pdf (796,79 KB)
MD5: D98D69E8CC0E64480ED808D7A23772B6
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:FZV - Fakulteta za zdravstvene vede
Opis:V diplomskem delu smo predstavili Downov sindrom, opisali smo najpogostejše telesne, vedenjske in zdravstvene značilnosti Downovega sindroma. V okviru konceptualnega modela Virginie Henderson smo opisali 14. osnovnih življenjskih aktivnosti in proces zdravstvene nege. Z raziskavo in načrtovanjem procesa zdravstvene nege smo želeli ugotoviti, pri katerih osnovnih življenjskih aktivnostih potrebuje predšolski otrok z Downovim sindromom pomoč staršev oziroma svojcev. Metodologija raziskovanja: Empirični del diplomskega dela je temeljil na kvalitativni metodologiji raziskovanja. Izvedli smo študijo primera. Informacije smo dobili s pomočjo delno strukturiranega intervjuja staršev in opazovanjem obolele deklice. Rezultati: S pomočjo študije primera smo ugotovili, da imajo starši zelo veliko vlogo pri razvoju predšolskega otroka z Downovim sindromom. Deklica potrebuje največ pomoči ali nadzora staršev pri naslednjih življenjskih aktivnostih: prehranjevanju in pitju, odvajanju in izločanju, gibanju in ustrezni legi, oblačenju, čistoči in negi telesa, izogibanju nevarnostim v okolju, komunikaciji in učenju, razvedrilu in rekreaciji. Ugotovili smo, da morajo biti starši aktivno vključeni v proces zdravstvene nege, glede na dekličine zmožnosti. Diskusija in zaključek: V zdravstveni negi je zelo pomembno medsebojno delovanje staršev in vseh zdravstvenih delavcev, saj le tako lahko predšolskemu otroku z Downovim sindromom zagotovijo kakovostno in predvsem individualno zdravstveno nego. Ta mu pomaga pri osvajanju osnovnih življenjskih aktivnosti na poti k čim veji meri samostojnosti.
Ključne besede:Downov sindrom, otrok, osnovne življenjske aktivnosti, konceptualni model V. Henderson, študija primera.
Kraj izida:Maribor
Založnik:[K. Šebjanič]
Leto izida:2016
PID:20.500.12556/DKUM-63375 Novo okno
UDK:616.899.6
COBISS.SI-ID:5795903 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:TEJZ0A4X
Datum objave v DKUM:19.10.2016
Število ogledov:2691
Število prenosov:313
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:FZV
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:NURSING CARE OF PRESCHOOL CHILDREN WITH DOWN SYNDROME
Opis:This graduation thesis introduces Down syndrome, we described the most common physical, behavioral and health characteristics of the Down syndrome. Within the conceptual model of Virginia Henderson, we described 14 basic life activities and the process of heaalth care. With this study and planning process of health care, we wanted to find out with in which basic life activities preschool children with Down syndrome need help from their parents or relatives. Research methodology: The empirical part of the thesis is based on the qualitatve method of research. We conducted a case study. Information was obtained by partially structured interview of parents and observation of the sick girl. Results: Based on the case study, we found out that parents have a great role in the development of a preschool child with Down syndrome. The girl needs help or supervision of parents in the following life activities: eating and drinking, eliminating body waste, moving and maintaining desirable positions, dressing and undressing, keeping the body clean and well groomed, avoiding dangers in the environment, communicating and learning, playing or participating in various forms of recreation. We found out that parents must be actively involved in the process of health care according to the girl's potential. Discussion and conclusion: In the nursing care, interaction between parents and all health care workers is very important. It is the only way to ensure a preschool child with Down syndrome a qualitative and above all an individual nursing care. This helps them at acquiring basic life activities towards bigger autonomy.
Ključne besede:Down syndrome, child, basic life activities, a conceptual model of V. Henderson, case study.


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici