Naslov: | RAVNATELJEVO VODENJE INSTITUCIJE IN VPLIV NA ZADOVOLJSTVO OSNOVNOŠOLSKIH UČITELJEV Z DELOVNO SITUACIJO |
---|
Avtorji: | ID Šuc, Tjaša (Avtor) ID Pšunder, Mateja (Mentor) Več o mentorju...  |
Datoteke: | MAG_Suc_Tjasa_2016.pdf (2,89 MB) MD5: F745BD3D13CC160E8BA2E19E2476DE99
|
---|
Jezik: | Slovenski jezik |
---|
Vrsta gradiva: | Magistrsko delo |
---|
Tipologija: | 2.09 - Magistrsko delo |
---|
Organizacija: | PEF - Pedagoška fakulteta
|
---|
Opis: | V magistrski nalogi smo raziskovali zadovoljstvo osnovnošolskih učiteljev v povezavi z ravnateljevim vodenjem šole. V teoretičnem delu se osredotočamo na poklic učitelja, njegovo vlogo v vzgojno-izobraževalnem procesu, pomen profesionalnega razvoja ter pomembnih motivatorjev, ki vodijo k večjemu zadovoljstvu učiteljev pri delu. K slednjemu mnogo prispeva tudi ravnatelj s stilom vodenja. Uspešno vodenje šole je namreč eden pomembnejših dejavnikov zadovoljstva učiteljev na delovnem mestu, na osnovi slednjega pa se lahko razvije tudi učiteljeva pripadnost šoli.
V empiričnem delu smo predstavili rezultate raziskave, ki smo jo izvedli na vzorcu 292 osnovnošolskih učiteljev iz vseh regij v Sloveniji. Zanimalo nas je, kako učitelji ocenjujejo posamezne dejavnike zadovoljstva pri delu, kakšen je njihov odnos do dela ter pogled na ravnateljevo vodenje šole. Ugotavljali smo tudi, kako učitelji ocenjujejo svojo pripadnost šoli. Pri tem nas je zanimal obstoj razlik med učitelji glede na delovne izkušnje, pridobljeni naziv, velikost šole po številu učencev in vzgojno-izobraževalno obdobje poučevanja.
Temeljne ugotovitve raziskave kažejo, da so učitelji najbolj zadovoljni s samim delom in stalnostjo zaposlitve, najmanj pa z možnostmi napredovanja in s plačo. Nestalnost zaposlitve in nemožnost napredovanja sta hkrati dejavnika, zaradi katerih so v skrbeh predvsem mladi učitelji. Učitelji iz večjih šol so v primerjavi z učitelji iz manjših šol ocenili, da ravnatelj premalo vpeljuje novosti v šolo in redkeje spremlja njihovo delo s hospitacijami. Ugotovili smo tudi, da najvišjo pripadnost šoli čutijo prav učitelji z večletnimi delovnimi izkušnjami, saj radi opravljajo delo na šoli in tudi zunaj delovnega okolja o šoli govorijo pozitivno. Podatki, zbrani z vprašalniki, kažejo, da so učitelji, ki so motivirani za delo in zadovoljni z ravnateljevim vodenjem šole, na splošno zadovoljni z delovno situacijo in kažejo pripadnost šoli. |
---|
Ključne besede: | učitelj, ravnatelj, osnovna šola, motivacija učiteljev, zadovoljstvo in pripadnost učiteljev |
---|
Kraj izida: | V Mariboru |
---|
Založnik: | [T. Šuc] |
---|
Leto izida: | 2016 |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-63227  |
---|
UDK: | 37.091(043.2) |
---|
COBISS.SI-ID: | 22644488  |
---|
NUK URN: | URN:SI:UM:DK:OJNMRHLR |
---|
Datum objave v DKUM: | 10.10.2016 |
---|
Število ogledov: | 1247 |
---|
Število prenosov: | 217 |
---|
Metapodatki: |  |
---|
Področja: | PEF
|
---|
:
|
Kopiraj citat |
---|
| | | Skupna ocena: | (0 glasov) |
---|
Vaša ocena: | Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom. |
---|
Objavi na: |  |
---|
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše
podrobnosti ali sproži prenos. |