| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:INSTITUT GARANCIJE ZA BREZHIBNO DELOVANJE STVARI V SODNI PRAKSI
Avtorji:ID Mirkac, Primož (Avtor)
ID Kranjc, Vesna (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
ID Prostor, Jerneja (Komentor)
Datoteke:.pdf UN_Mirkac_Primoz_2016.pdf (334,87 KB)
MD5: 3F7CA4281481D66393A9464D9C1FA0DF
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:PF - Pravna fakulteta
Opis:Diplomsko delo obravnava institut garancije za brezhibno delovanje stvari pri čemer se osredotoča na uveljavljanje garancijskih zahtevkov v sodni praksi. Institut garancije kupcu omogoča, da se v primeru okvare stvari znotraj garancijskega roka obrne na proizvajalca ali prodajalca, ki mora napako odpraviti oz. stvar zamenjati z novo, v kolikor to ni mogoče pa lahko alternativno uveljavlja ali znižanje kupnine ali odstop od pogodbe, pri čemer zaradi zakonsko določenega vrstnega reda kupec ne more prosto izbirati med zahtevki. Analiza sodne prakse pokaže, da je uspešnost uveljavljanja garancijskih zahtevkov odvisna od narave napake, saj sodišče presoja predvsem vpliv napake na funkcionalnost celotne stvari ter negativne posledice, ki bi lahko nastale na sami stvari zaradi nadaljnje uporabe. Pri tem je pomembno, da napaka oz. okvara stvari izhaja iz lastnosti stvari same, saj kupec, čigar stvar se je pokvarila zaradi napačne uporabe ali vzdrževanja ni upravičen do garancijskega zahtevka. Kot pomembno pri uspešnosti uveljavljanja zahtevkov iz garancije se izkaže tudi kupčevo pravočasno (torej v garancijskem roku) in primerno grajanje, ki se v smislu dokazovanja izkaže predvsem v pisni obliki. V okviru prostovoljne garancije na kvaliteto stvari pa je uspešnost uveljavljanja zahtevka iz garancije v precejšnji meri odvisna od garancijskih zagotovil garanta, ki lahko prostovoljno razširi jamstvo tudi za manjše napake, s čimer upravičencu nudi širše jamstvo. Garancijski upravičenec ima sodno varstvo tudi v primeru stečaja garanta, kjer se njegov garancijski zahtevek po samem zakonu pretvori v denarno terjatev, v stečajnem postopku se poplača sočasno in sorazmerno z ostalimi navadnimi upniki.
Ključne besede:Garancija za brezhibno delovanje stvari, obvezna garancija, prostovoljna garancija, napaka, garancijski zahtevek, garancija kvalitete, stečaj, Obligacijski zakonik, Zakon o varstvu potrošnikov
Kraj izida:Maribor
Založnik:[P. Mirkac]
Leto izida:2016
PID:20.500.12556/DKUM-62871 Novo okno
UDK:347.4/.5:69(043.2)
COBISS.SI-ID:5314603 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:QGJUOUZV
Datum objave v DKUM:23.09.2016
Število ogledov:1868
Število prenosov:188
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:PF
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:GUARANTEE FOR PROPER FUNCTIONING OF THE GOODS SOLD IN JUDICIAL DECISIONS
Opis:This Thesis deals with the institute of guarantee for the proper functioning of the goods sold, focusing on the enforcement of warranty claims in the judicial decisions. Institute warranty allows the customer, in case of a breakdown within the warranty period, to contact the manufacturer or retailer, which must rectify the fault or replace the item with a new one. If that is not possible the buyer may alternatively request a reduction in price or reject the contract. According to the legally stipulated order, the buyer is not free to choose between claims. The analysis of the judicial decisions shows that the performance of any warranty claims depends on the nature of the fault; the Court mainly assesses the impact of the faults on the functionality of the entire item and the negative consequences that could arise due to further use. It is important that an error or breakdown is a technical fault, as the consumer, whose item is ruined due to misuse or wrong maintenance is not entitled to a warranty claim. Any claim arising from the guarantee must be carried out within a timely manner during the warranty period and appropriate proof must be presented, such as in writing. In the context of voluntary guarantee, the guality of the item is important. The effectiveness of a claim from a guarantee to a large extent depends on the warranty guarantor, which can be voluntarily extended for a minor fault, making the recipient provide a longer guarantee. Warranty beneficiary has legal protection in the event of insolvency of the guarantor where its warranty claims, subject to law, can be converted into monetary claim. In the bankruptcy proceeding is the buyer paid simultaneosly and proportionate to the other ordinary creditors.
Ključne besede:Guarantee for proper functioning of the goods sold, mandatory guarantee, voluntary guarantee, fault, warranty claim, guarantee of quality, insolvency, Code of Obligations, Consumer Protection Act


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici