SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:PRAVICA POTROŠNIKOV, DA SO OBVEŠČENI O POREKLU BLAGA PO PRAVU EVROPSKE UNIJE IN SVETOVNE TRGOVINSKE ORGANIZACIJE
Avtorji:Lainšček, Darja (Avtor)
Hojnik, Janja (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf UN_Lainscek_Darja_2016.pdf (833,44 KB)
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo (m5)
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:PF - Pravna fakulteta
Opis:Smo v obdobju liberalizacije mednarodne trgovine, katere končni cilj je prosto trgovanje brez ovir. Z liberalizacijo mednarodne trgovine je prišlo do pojava globalizacije in z njenim razmahom se je pojavila vse večja težnja po enotnih pravilih, ki bi veljala za vse države. Prav zato so se skozi čas oblikovale različne institucije in organizacije. Ena najpomembnejših mednarodnih institucij danes je Svetovna trgovinska organizacija (v nadaljevanju STO), ki ureja trgovanje med državami na globalni ravni. Podobno kot STO je bila tudi Evropska unija (v nadaljevanju EU) zasnovana z namenom, da bi odpravila ovire in spodbudila svobodno trgovino med svojimi državami članicami. Globalizacija je prinesla spremembe tudi na področju potrošnje, saj omogoča potrošnikom dostop na širši trg in s tem večjo izbiro izdelkov. Na nakupne odločitve potrošnikov vplivajo različni dejavniki, med drugim tudi informacija o poreklu blaga. Poreklo blaga potrošniku pove, od kod določen izdelek prihaja, kar mu omogoča razlikovanje med domačimi in uvoženimi izdelki, ter s tem dajanje prednosti domačim izdelkom zgolj zato, ker so domači, ne pa nujno tudi boljši, kar je v nasprotju s svobodno trgovino in prostim pretokom blaga. Diplomsko delo primerja pravno ureditev glede pravice potrošnikov, da so obveščeni o poreklu blaga po pravu EU in pravu STO. V diplomskem delu ugotavljam, da pravo EU prepoveduje nacionalne zahteve po označbi porekla blaga iz drugih držav članic na izdelkih, saj predpostavlja, da imajo potrošniki negativne stereotipe o uvoženih izdelkih, kar ovira trgovino na enotnem trgu EU, razen v primerih, ko poreklo vpliva na kakovost blaga. Po drugi strani pa pravo STO načeloma priznava pravico potrošnikov, da so obveščeni o poreklu blaga, vendar pravila o poreklu blaga držav članic sama po sebi ne smejo imeti omejitvenih ali motečih učnikov na mednarodno trgovino.
Ključne besede:Evropska unija, Svetovna trgovinska organizacija, poreklo blaga, potrošniki, svobodna trgovina, prosti pretok blaga
Leto izida:2016
Založnik:[D. Lainšček]
Izvor:Maribor
UDK:339.13(043.2)
COBISS_ID:5266219 Povezava se odpre v novem oknu
Število ogledov:478
Število prenosov:44
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:PF
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:CONSUMER'S RIGHT TO BE INFORMED ABOUT THE ORIGIN OF GOODS BY THE LAW OF EUROPEAN UNION AND THE LAW OF WORLD TRADE ORGANIZATION
Opis:We are in an era of liberalization of international trade, whose end goal is free trade without barriers. With the liberalization of international trade came globalization and with its expansion there was an increasing tendency to unify the laws regulating all countries equally. Through time various institutions and organizations have been formed. One of the most important international institutions today is the World Trade Organization (hereinafter: WTO) that regulates trading among countries on a global level. Similar to WTO the European Union (hereinafter: EU) was founded with the purpose of removing barriers and encouraging free trade among its member states. Globalization also brought changes in the field of consumption, because it enables consumers to reach a wider market and with that a wider choice of products. The purchase decisions of consumers are among various factors influenced by the information about the origin of goods. The origin of goods informs the consumer on the original location of the product, which enables the differentiation between local and imported products, and thus solely giving advantage to local products because they are local and not necessarily more qualitative, which is in contrary to the free trade and free movement of goods. This thesis compares various regulations considering consumers’ right to be informed about the origin of goods. EU law prohibits national requests for product designation of origin from other member states, because it assumes consumers to have negative stereotypes on imported goods, which interferes with trade in the entire EU market with the exception of cases where the origin influences the quality of the goods. On the other hand the WTO regulation generally recognizes consumers’ right to be informed about the origin of goods, the rules of product origin of member states should not have restrictive or disruptive effects on international trade.
Ključne besede:European Union, World Trade Organization, origin of goods, consumers, free trade, free movement of goods


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici