| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Vpliv izobrazbe na dimenzije religioznosti
Avtorji:ID Klopčič, Iris (Avtor)
ID Lavrič, Miran (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf UN_Klopcic_Iris_2016.pdf (369,60 KB)
MD5: BFFC273D9F78E75DE71AE4F2FEB0259C
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Opis:Osnovni namen diplomskega dela je analiza povezanosti med izobrazbo in religioznostjo v sodobni Sloveniji. Pri vrednotenju te povezave smo se osredotočili na dimenzije religioznosti, ki sta jih leta 1965 razvila Stark in Glock. Avtorja ločujeta med petimi dimenzijami religioznosti: ideološko, intelektualno, ritualno, posledično in izkustveno. Najprej smo predstavili usmeritve religioznosti v sodobni družbi, pogled na sekularizacijo, dimenzije religioznosti, ki so jih razvili številni sociologi, ter načine, kako se religioznost kaže med različnimi skupinami v družbi. Naš glavni cilj je bil ugotoviti, v kolikšni meri izobrazba vpliva na religioznost posameznikov v Sloveniji in kako se je zastopanost posameznih dimenzij religioznosti v Sloveniji spreminjala od leta 1990 naprej. Za analizo smo uporabili rezultate anketnih vprašalnikov Slovenskega javnega mnenja (SJM), v katerih se pojavljajo vprašanja, ki se nanašajo na posameznikovo religioznost in odnos do religije in religijskih praks. Analiza podatkov nam je pokazala, da izobrazba vpliva na religioznost, saj med religioznostjo višje in nižje izobraženih obstaja opazna razlika. Na posamične dimenzije religioznosti je vpliv izobrazbe različen, z leti pa povezava izobrazbe in religioznosti pada in izobrazba ne vpliva na religioznost v takšni meri, kot je vplivala v začetku 90. let.
Ključne besede:religioznost, dimenzije religioznosti, sekularizacija, izobrazba, Stark in Glock
Kraj izida:Maribor
Založnik:[I. Klopčič]
Leto izida:2016
PID:20.500.12556/DKUM-60894 Novo okno
UDK:2-184.3:37(043.2)
COBISS.SI-ID:22577928 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:FXWFCLIG
Datum objave v DKUM:26.09.2016
Število ogledov:1247
Število prenosov:94
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:FF
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Education influence on religiosity dimensions
Opis:The foremost objective of this thesis is to analyze the correlation that exists between education and religiosity in Slovenia. We have concentrated on the dimensions of religiosity, established by Stark and Glock in 1965. They distinguish between five religiosity dimensions, which are: ideological, intellectual, ritualistic, experiential and consequential. Firstly, we have introduced trends of religiosity in modern society, followed by secularization theory views and dimensions of religiosity that have been established by various sociologists. We also showed how religiosity is present in various groups within the society. Our key objective was to determine the extent to which education influences individuals’ religiosity in Slovenia. We also wanted to determine how the representation and presence of the different dimensions of religiosity have changed in Slovenia from 1990 onwards. For our analysis, we have used results from the surveys of Slovenian Public Opinion (SJM), which include questions on an individual’s religion, religiosity and religious practices. The analysis of the data provided has shown that education does have an impact on religiosity, as there is a clear distinction in religiosity between the literates and the not so literate individuals within the Slovenian population. Irregardless, education does have a different impact on every dimension of religiosity. Nowadays, the correlation between education and religiosity has become weak and education no longer has the same effect on religiosity as it did back in the early 1990’s.
Ključne besede:religiosity, religiosity dimensions, secularization, education, Stark and Glock


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici