Naslov: | Stališča staršev predšolskih otrok do vključevanja otrok s posebnimi potrebami v redne oddelke vrtca |
---|
Avtorji: | ID Krivec, Katja (Avtor) ID Schmidt Krajnc, Majda (Mentor) Več o mentorju... ID Čagran, Branka (Komentor) |
Datoteke: | MAG_Krivec_Katja_2016.pdf (1,55 MB) MD5: 6BB54790BB2DCAE0CD5866404EB26ED0
|
---|
Jezik: | Slovenski jezik |
---|
Vrsta gradiva: | Magistrsko delo |
---|
Tipologija: | 2.09 - Magistrsko delo |
---|
Organizacija: | FF - Filozofska fakulteta
|
---|
Opis: | Inkluzivni vrtec mora prepoznati in odgovoriti na različne potrebe svojih otrok, tako da se jim prilagaja vsebina, organizacija in načini izvajanja. Osnovni princip inkluzivnega vrtca je, da se vsi otroci učijo skupaj ne glede na težave in razlike, ki jih imajo. Za kvalitetno izvajanje inkluzije je pomembno, da je vzgojitelj pozitivno naravnan do vključevanja otrok s posebnimi potrebami (pozitivna stališča do otrok s posebnimi potrebami, njegovih znanj, pedagoških pristopov, metod dela …). Poleg tega je pomembno tudi dobro sodelovanje med strokovnjaki in med strokovnjaki ter starši, saj imajo slednji pomembno vlogo pri izdelavi individualiziranega programa za otroka s posebnimi potrebami.
Namen empirične raziskave je bil ugotoviti, kakšne so izkušnje staršev z otroki s posebnimi potrebami, kakšna so stališča staršev otrok brez posebnih potreb in otrok s posebnimi potrebami do vključevanja otrok z različnimi motnjami v redne oddelke vrtca in kakšna so stališča staršev do funkcioniranja otrok s posebnimi potrebami v rednih oddelkih vrtca in do funkcioniranja otrok brez posebnih potreb v takšnem oddelku. Instrument raziskave je bil anketni vprašalnik, zbrani podatki so bili obdelani s programom SPSS. Raziskovalni vzorec je zajel 202 starša otrok brez posebnih potreb in otrok s posebnimi potrebami. Rezultati kažejo, da imajo starši pozitivna stališča do vključevanja otrok s posebnimi potrebami v redne oddelke vrtca.
Osveščanje staršev o različnih razvojnih motnjah, dodatno usposabljanje vzgojiteljev in njihovih pomočnikov ter še bolj skrbno načrtovano sodelovanje z drugimi strokovnjaki bi pripomoglo k lažjemu in uspešnejšemu vključevanju otrok s posebnimi potrebami v redne oddelke vrtca. |
---|
Ključne besede: | vključevanje otrok s posebnimi potrebami v redne oddelke vrtca, otroci s posebnimi potrebami, stališča staršev |
---|
Kraj izida: | Maribor |
---|
Založnik: | [K. Krivec] |
---|
Leto izida: | 2016 |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-60698 |
---|
UDK: | 376:373.2(043.2) |
---|
COBISS.SI-ID: | 22425608 |
---|
NUK URN: | URN:SI:UM:DK:NRCXAQGL |
---|
Datum objave v DKUM: | 12.08.2016 |
---|
Število ogledov: | 3573 |
---|
Število prenosov: | 655 |
---|
Metapodatki: | |
---|
Področja: | FF
|
---|
:
|
Kopiraj citat |
---|
| | | Skupna ocena: | (0 glasov) |
---|
Vaša ocena: | Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom. |
---|
Objavi na: | |
---|
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše
podrobnosti ali sproži prenos. |