| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:DAVČNE IN DRUGE FINANČNE SPODBUDE V REPUBLIKI SLOVENIJI NA PODROČJU ZEMELJSKEGA PLINA KOT GORIVA V PROMETU
Avtorji:ID Štrukelj, Tina (Avtor)
ID Škof, Bojan (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Strukelj_Tina_2016.pdf (1,82 MB)
MD5: 893AF265209541FD7A7895ECAD9B4A4C
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PF - Pravna fakulteta
Opis:Zemeljski plin ni nova vrsta pogonskega goriva v prometu, saj se uporablja v prometu že dalj časa, pri čemer je statistično gledano njegova uporaba na slovenskih tleh praktično zanemarljiva. V magistrski nalogi je analizirana trenutna pravna ureditev v Sloveniji, ki kaže, da slovensko okolje ne spodbuja uporabe zemeljskega plina kot pogonskega goriva v prometu. V pravni ureditvi ni zaslediti vidnejših in učinkovitejših davčnih in drugih finančnih spodbud, ki bi neposredno, same zase, ali v souporabi z drugimi pravnimi normami, stimulativno vplivale ali na investitorja v infrastrukturo za polnjenje goriva ali na uporabnika vozil na zemeljski plin kot glavna udeleženca na omenjenem trgu v Sloveniji. Zemeljski plin se kot gorivo v potniškem cestnem prometu uporablja večinoma v plinastem stanju (CNG oz. SZP), v tovornem cestnem promet pa tudi v tekočem stanju (LNG oz. UZP). Sodi med alternativna goriva, za katera velja, da manj onesnažujejo okolje. Ker sodi promet med večje onesnaževalce okolja, je bila zaradi blažitve njegovih negativnih vplivov na okolje na ravni Evropske Unije sprejeta tudi Direktiva 2014/94/EU o vzpostavitvi infrastrukture za alternativna goriva, katere namen je pospešiti razmah trga z alternativnimi gorivi. Direktiva nalaga državam članicam (in tako tudi Sloveniji), da morajo v letu 2016 sprejeti nacionalne okvire politike z opredelitvijo državnih ciljev in podpornih ukrepov za razvoj trga, povezanega z alternativnimi gorivi. Tako bo Slovenija morala preučiti tudi potrebo po spodbujanju uporabe zemeljskega plina kot pogonskega goriva v prometu, in sicer nedvomno zaradi obveznosti prenosa Direktive 2014/94/EU o vzpostavitvi infrastrukture za alternativna goriva, nadalje pa morda tudi v luči izpolnjevanja prevzetih nacionalnih okolijskih ciljev. Pri preučevanju ustreznosti različnih davčnih in drugih finančnih spodbud pa bo treba upoštevati tudi pravila o državnih pomočeh. Prav tako so v nalogi predstavljene tuje prakse in teorije, ki bi jih lahko uporabili pri oblikovanju optimalnih državnih politik. V sklepnem delu je v nalogi predstavljen nabor možnih davčnih in drugih finančnih spodbud, ki bi jih bilo mogoče umestiti v slovenski pravni red.
Ključne besede:davčne spodbude, finančne spodbude, alternativna goriva, CNG, okolijski davki, državne pomoči
Kraj izida:[Maribor
Založnik:T. Štrukelj]
Leto izida:2016
PID:20.500.12556/DKUM-60527 Novo okno
UDK:336.222(043.3)
COBISS.SI-ID:5233963 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:UQVAJNVP
Datum objave v DKUM:18.11.2016
Število ogledov:1405
Število prenosov:125
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:PF
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Tax incentives and other financial incentives in Republic of Slovenia for the use of natural gas as transport fuel
Opis:Natural gas is not a new kind of fuel in transport. It has been used for quite some time, whereas, statistically speaking, its usage in Slovenia is practically negligible. An analysis of current Slovenian legislation in the master thesis shows, that Slovenian environment is not stimulative for the use of natural gas as fuel in road transport. There were no significant tax or other financial incentives detected in Slovenian legislation, which could independently or used jointly with other legal norms, be deemed as stimulative for potential investors in infrastructure or for users of natural gas vehicles, which are the main participants in the relevant market in Slovenia. Natural gas is in road transport mostly used in gaseous state (CNG or. SZP), for heavy duty vehicles also in liquid state (LNG oz. UZP) and is one of the types of alternative fuels, which consider to be less pollutant for the environment. As transport bears significant part in the overall pollution, European Union has adopted the Directive 2014/94/EU on the deployment of alternative fuels infrastructure, the purpose of which is to accelerate the market for alternative fuels. The directive imposes on the Member States (including Slovenia) to establish national policy frameworks which will define national objectives and actions to support the development of the market for alternative fuels. Undoubtedly, Slovenia will have to consider the need for stimulating the use of natural gas in transport due to the obligation to implement the Directive 2014/94/EU on the deployment of alternative fuels infrastructure, and further possibly also in the light of fulfilling accepted environmental commitments. While exploring various possibilities of tax and other financial incentives in this regard, also the rules for state aid have to be taken into account. The master thesis also presents foreign theories and practices, which could be helpful when formulating optimum national policies. Finally, the thesis also presents a set of potential solutions, which could be implemented in Slovenian legislation.
Ključne besede:tax incentives, financial incentives, alternative fuels, CNG, environmental taxes, state aid


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici