| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:UČINKOVITOST PRENOSA ZNANJA O STRESU IN VEŠČIN ZA SPOPRIJEMANJE S STRESOM V PROGRAMU
Avtorji:Furman, Lucija (Avtor)
Jeriček Klanšček, Helena (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Roškar, Saška (Komentor)
Datoteke:.pdf MAG_Furman_Lucija_2016.pdf (1,94 MB)
MD5: 63D3F715068FF97B2E1D8BF82E047ECC
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga (mb22)
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Opis:Negativne učinke stresa in posledice le-tega na duševno zdravje otrok in mladostnikov je mogoče zmanjšati z različnimi promocijskimi in preventivnimi programi, med katerimi je tudi program Ko učenca strese stres, ki ga je razvil Nacionalni inštitut za javno zdravje. Za pridobivanje informacij o učinkovitosti programov, načinih izboljšave in upravičenosti uporabe resursov ter identifikacijo nepričakovanih izidov so pomembne raznovrstne in tudi zunanje evalvacije programov, ki pa se v Sloveniji večinoma izvajajo v omejenem obsegu oz. predvsem s procesno evalvacijo. Namen magistrskega dela je bil ovrednotiti učinkovitost prenosa znanja o stresu in veščin za spoprijemanje s stresom z uporabo modela edukacije edukatorjev v programu Ko učenca strese stres. Za vrednotenje učinkovitosti prenosa znanja o stresu in veščin za spoprijemanje s stresom je bila izvedena evalvacija takojšnjih vplivov, in sicer s pomočjo kvantitativne metodologije, izvedbe testa znanja in anket med udeleženci izobraževanja. Dodatno je bila izvedena procesna evalvacija, ki je spremljala implementacijo programa. V raziskavi je sodelovalo 275 oseb: 18 oseb se je udeležilo edukacije za regionalne edukatorje, 257 oseb iz 204 institucij pa edukacije za učitelje edukatorje. Rezultati raziskave so pokazali, da se je pri regionalnih edukatorjih in učiteljih edukatorjih izboljšalo znanje o stresu in veščinah za spoprijemanje s stresom. Pridobili so tudi novo znanje o tehnikah, ki so primerne za starejše in mlajše učence. Prav tako so po končanem izobraževanju poročali o zaznani večji samoučinkovitosti za prenos znanja in informacij o stresu ter za izvedbo izobraževanja o stresu in spoprijemanju z njim. Ugotovitve kažejo, da je model edukacije edukatorjev, z določenimi izboljšavami, učinkovit način za prenos znanj in veščin v različnih promocijsko-preventivnih programih na področju duševnega zdravja.
Ključne besede:evalvacija, edukacija edukatorjev, promocija duševnega zdravja, stres, učenci, učitelji
Leto izida:2016
Založnik:[L. Furman]
Izvor:Maribor
UDK:37.015.3(043.2)
COBISS_ID:22408456 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:C6T8PR3J
Število ogledov:68
Število prenosov:4
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:FF
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:THE EFFICACY OF CONVEYING BOTH KNOWLEDGE ABOUT STRESS AND THE SKILLS FOR COPING WITH IT IN THE
Opis:The consequences and negative effects of stress on the mental health of children and adolescents can be reduced through various promotional and preventive programs, one of which is the “When a Student Suffers from Stress” programme, which was developed by the National Institute for Public Health. In order to gain information about the efficiency of these programs, the ways in which they can improve, their justified use of resources, and the identification of unexpected outcomes, it is important to enable various external program evaluations. In Slovenia, the implementation of these is limited and generally consists of process evaluations. The purpose of this Master's thesis was to evaluate the efficacy of learning about stress and the skills to cope with stress, using the “Train the trainer” model in the “When a Student Suffers from Stress” programme. In order to evaluate the effectiveness of learning about stress and the skills for coping with stress, we performed an analysis of the immediate impact of the training, using quantitative methodology, tests and surveys among the program participants. We also conducted a process evaluation, which accompanied the implementation of the program. Our research study included 275 people; 18 people took part in an education program for regional educators, while 257 people from 204 institutions took part in an education program for teacher educators. The results showed that regional educators and teacher educators improved their understanding of stress and of the skills needed to combat stress. They also learned about techniques and skills for combatting stress appropriate for students of a range of ages. After the program, the teachers also reported a higher perceived level of self-efficacy in transferring knowledge and information about stress, in conducting an educational program about stress, and in coping with stress. Our findings show that with certain improvements this model of educating educators could be an effective way of transferring knowledge and skills in various promotional and preventive programs in the field of mental health.
Ključne besede:evaluation, train the trainer, mental health promotion, stress, students, teachers


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici