| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:Izboljšanje dimenzij voditeljstva in človeških virov v modelu poslovne odličnosti EFQM
Avtorji:Langerholc, Mateja (Avtor)
Maletič, Matjaž (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Langerholc_Mateja_2016.pdf (3,80 MB)
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga (mb22)
Organizacija:FOV - Fakulteta za organizacijske vede
Opis:Namen magistrskega dela je raziskati povezanost dimenzij dejavnika »voditeljstvo« z dimenzijami dejavnika »zaposleni«; omenjena dejavnika sta ključna za vse dogajanje v katerikoli organizaciji, ne glede na to, ali ta deluje v zasebnem ali javnem sektorju. Raziskava temelji na anketnem vprašalniku, s pomočjo katerega smo zbrali podatke na vzorcu zaposlenih na Zavodu Republike Slovenije za transfuzijsko medicino (ZTM). Pridobljene podatke smo analizirali s pomočjo opisnih statistik, kanonične korelacije, t-testa ter enojne analize variance (ANOVA). Rezultati so pokazali, da ima dejavnik voditeljstvo zelo velik vpliv na dejavnik zaposleni, saj znaša koeficient kanonične korelacije kar 0,926. Anketiranci menijo, da je najpomembnejša naloga vodstva doseči fleksibilnost, s katero bi lahko zavod obvladoval spremembe. Visoko postavljajo tudi primerne motivacijske metode in priznanje, da se ceni vse zaposlene. Od vodstva nadalje pričakujejo ustvarjanje pozitivnega vzdušja, v katerem bi zaposleni dobili občutek, da vsi delajo za isti cilj, in v katerem bi bila prepoznana inovativnost in razmišljanje. Kot pomembno štejejo tudi stalno spremljanje poslovanja in izboljševanje sistema managementa. Na drugi strani anketiranci na najvišje mesto postavljajo kadrovsko politiko in nagrajevanje zaposlenih ter skrb zanje. Kot pomembne faktorje štejejo usposobljenost zaposlenih za opravljanje delovnih nalog in prenos znanja med sodelavci (1), odprto in pozitivno komunikacijo, kjer se konflikti odpravljajo z dialogom (2), in obveščanje ter pretok informacij, ki tečejo nemoteno v vse smeri oziroma med vsemi organizacijskimi enotami (3). Testi skupin so dokazali, da demografski dejavniki, ki opredeljujejo anketirance v naši raziskavi, to so spol, starost, izobrazba, staž na ZTM in nivo na ZTM, na rezultate raziskave niso imeli vpliva. Na osnovi rezultatov raziskave smo podali smernice za zboljšanje obeh dejavnikov. Na prvo mesto postavljamo spremembo organizacijske kulture, ki lahko že sama po sebi prinese spremembe tudi na drugih področjih. Nadalje predlagamo izobraževanje vodstvenega kadra za vodenje, zavezo vodstva k organizacijskim spremembam, ustanovitev strateške pisarne in uvedbo ključnih kazalnikov poslovanja. Vodstvo bi moralo promovirati timsko in projektno delo ter z ustreznimi ukrepi izboljšati komunikacijo. Pomembno se nam zdi tudi, da bi se na ZTM izgradila kadrovska politika in ustvarilo okolje, kjer bi se z ustrezno motivacijo, prenosom znanja med sodelavci in pooblaščanjem zaposlenih ustvarila primerna organizacijska klima, v kateri bodo zadovoljni zaposleni prispevali k boljšemu delovanju ZTM.
Ključne besede:zdravstvena dejavnost, model poslovne odličnosti EFQM, vodenje, vizija, organizacijska kultura
Leto izida:2016
Izvor:Maribor
COBISS_ID:7650835 Povezava se odpre v novem oknu
NUK URN:URN:SI:UM:DK:NVNJFRZB
Število ogledov:737
Število prenosov:89
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:FOV
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Improvement of the leadership and human resources dimensions within the EFQM business excellence model
Opis:A purpose of master thesis is to investigate the relationship between leadership dimensions and people dimensions, which are key for all activities in any organization, regardless if it works in a public or a private sector. A research is based on a questionnaire, with which we collected data an employee pattern of Blood Transfusion Centre of Slovenia (i.e. Zavod RS za transfuzijsko medicino; ZTM). Obtained data we analyzed with help of descriptive statistics, canonical correlation, t-test and one-way analysis of variance (ANOVA). Results showed that the leadership enabler has an impact on the people enabler, because a canonical correlation coefficient totals even 0,926. Interviewees believe the most important management task is to reach flexibility, with which ZTM could control changes. Highly placed are also proper motivation and recognition, for employees as a sign of respect. It is also expected for management to create positive environment, in which all employees would receive a feeling for common goal, in which innovation and thinking would be recognized. Constant business monitoring and management system improvement are also found important. In the other hand respondents place human resources policy, employee rewarding and employee care the highest. As important factors are also a competence of employees to perform job tasks and knowledge transmission between colleagues (1), open and positive communication, where conflicts are eliminated with dialogue (2) and internal communication and information flow running smoothly in all directions and among all organizational units (3). Group tests proved that demographic factors defining the respondents in our study, such as gender, age, employment length and education level at ZTM, had no influence on the results of the research. Based on the results of the survey we provided guidelines for the improvement of both enablers. On the first place we put the change in the organizational culture, which may itself bring also changes in other areas. Furthermore, we propose the managerial training for leading employees (1) a commitment from management for organizational changes (2) the establishment of office of strategic management (3) the introduction of key performance indicators (4). The management should promote teamwork and project work, with adequate strategies to improve communication. It seems also important to us for ZTM to built human resource policy and to create an environment, with proper motivation, knowledge transfer between colleagues and empowering employees, which would create an appropriate organizational climate, were satisfied employees will contribute to a better functioning of the ZTM.
Ključne besede:health care, business excellence model EFQM, leadership, mission, organizational culture


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici