| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Vrstniška agresivnost v povezavi s sposobnostjo emocionalne regulacije v adolescenci
Avtorji:ID Škof, Manja (Avtor)
ID Bakračevič, Karin (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Skof_Manja_2016.pdf (1,43 MB)
MD5: DA836C0A9533D65BF99F1480F84FA9FE
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Opis:Agresivnost je vedenjska značilnost, ki se kaže v gospodovalnosti ter nasilnih ali napadalnih besedah in dejanjih proti drugim ljudem. Na agresivnost ima med ostalimi dejavniki velik vpliv tudi čustvena inteligentnost in ena izmed komponent čustvene inteligentnosti – čustvena regulacija, ki pomeni sposobnost obvladovanja in nadzorovanja lastnega čustvenega stanja. Da lahko namreč v družbi sodelujemo z drugimi ljudmi, je potreben čustveni nadzor. S pomočjo vprašalnika o nasilju in čustveni regulaciji smo v empiričnem delu želeli ugotoviti, kako je čustvena inteligentnost (natančneje čustvena regulacija) povezana z nasilnim vedenjem v adolescenci. Ugotoviti želimo, ali so tisti, ki imajo boljše sposobnosti emocionalne regulacije, v večji ali manjši meri žrtve ali storilci agresivnega vedenja in kaj si le-ti mislijo o nasilju. Razlike želimo poiskati tudi med spoloma, v starosti in med učnim uspehom učencev. S pomočjo raziskave smo ugotovili, da so adolescenti, ki imajo manj razvito sposobnost čustvene regulacije, v večji meri deležni agresivnih dejanj kot tisti, ki imajo bolj razvito sposobnost čustvene regulacije. Prav tako so adolescenti, ki imajo manj razvito sposobnost čustvene regulacije, v večji meri storilci agresivnih dejanj kot tisti, ki imajo bolj razvito sposobnost čustvene regulacije. Pri primerjavi žrtev agresivnih dejanj obstajajo statistično značilne razlike glede na spol in starost, ni pa statistično značilnih razlik glede na učni uspeh. Med storilci agresivnih dejanj so statistično značilne razlike glede na spol, ni pa statistično značilnih razlik glede na starost in učni uspeh.
Ključne besede:Nasilje, agresivnost, ustrahovanje, žrtve, storilci, adolescenti, nasilje v šoli, »bullying«, čustva, čustvena inteligentnost, čustvena regulacija.
Kraj izida:Maribor
Založnik:[M. Škof]
Leto izida:2016
PID:20.500.12556/DKUM-59480 Novo okno
UDK:159.922.7/.8-056.49(043.2)
COBISS.SI-ID:22317064 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:IK1ZUJQF
Datum objave v DKUM:23.06.2016
Število ogledov:1863
Število prenosov:237
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:FF
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Aggression between peers in correlation with the capability of emotional regulation in adolescence
Opis:Aggresion is a behavioural characteristic that shows in domineering behaviour and violent or offensive words and acts towards other people. Emotional intelligence among other factors has great influence on aggression, especially one specific component of the emotional intelligence - emotional regulation. Emotional regulation is persons capabilty to control his own emotional state. Emotional regulation is vital to cooperate with other people in society. In empirical part we used a questionnaire to find out how is emotional intelligence (more specifically emotional regulation) linked with violent behaviour in adolescence. We wanted to find out whether those with better developed capability of emotional regulation are more often or less often victims or perpetrators of aggressive behaviour and what is their opionion on violence. We also tried to find the differences in gender, age and school success of pupils. Research showed that adolescents with less developed capability of emotional regulation are more often victims of aggressive behaviour than those with better developed capability of emotional regulation and that adolescents with less developed capability of emotional regulation are more often perpetrators of aggressive behaviour than those with better developed capability of emotional regulation. There are statistically significant differences based on age and gender among victims of aggressive behaviour, but there are no statistically significant differences based on school success. Among perpetrators of aggressive behaviour there are statistically significant differences based on gender and no significant differences based on age or school success.
Ključne besede:Violence, aggression, intimidation, victims, perpetrators, adolescents, school violence, bullying, emotions, emotional intelligence, emotional regulation.


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici