| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:Besedilne vrste za razvijanje pisnega sporočanja pri pouku nemščine kot tujega jezika
Avtorji:ID Cmager, Mateja (Avtor)
ID Kacjan, Brigita (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf UN_Cmager_Mateja_2016.pdf (699,37 KB)
MD5: 17CA8D3EA519DA0A5EDF8D7D82E8D1B5
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo (m5)
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Opis:Medtem ko se pri pouku nemščine kot tujega jezika predznanje o besedilnih vzorcih in besedilnih vrstah pretežno aktivira pri razvoju bralnih in slušnih jezikovnih sposobnosti, je pričujoča diplomska naloga osredotočena na obravnavanje besedilnih vrst za razvoj pisne kompetence. Vodilno vprašanje pri tem je, kako lahko načrtno pridobivanje znanja o besedilnih vrstah razbremeni in hkrati spodbuja proces pisanja pri pouku nemščine kot tujega jezika. Da bi odgovorili na to vprašanje, so v teoretičnem delu v prvem koraku ugotovljene značilnosti besedilnih vrst. Osnovo za pridobitev potrebnega instrumentarija za klasificiranje besedil je nudila lingvistika besedil in besedilnih vrst. V drugem koraku so tematizirane posebnosti v procesu pisanja. S pomočjo pisnega modela Hayes in Flower je ponazorjeno, kako je možno proces pisanja deliti na več ločenih procesov in kako se lahko ti pri poučevanju pisanja urijo ločeno eden od drugega. V empiričnem delu so se ugotovljena spoznanja preverila z analizo učbeniških kompletov. Pri tem je glavna pozornost veljala poučevanju nemščine kot prvega tujega jezika v gimnaziji. Rezultati kažejo, da besedilne vrste pri razvoju pisne kompetence igrajo pomembno vlogo, saj se lahko s pomočjo besedilnih vzorcev, ki se pri pouku uporabljajo kot primeri obravnavanih besedilnih vrst, ponazorijo elementi kot so jezikovna sredstva in zgradba besedila, ki učenkam in učencem služijo v pomoč pri samostojnem pisanju besedil.
Ključne besede:besedilna vrsta, besedilni vzorec, besedilna kompetenca, pisna kompetenca, pouk nemščine kot tujega jezika, analiza učbeniških kompletov
Leto izida:2016
Založnik:[M. Cmager]
Izvor:Maribor
PID:20.500.12556/DKUM-59393 Novo okno
UDK:811.112.2ʹ24:37.016(043.2)
COBISS.SI-ID:22315784 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:UJCJPDNF
Datum objave v DKUM:24.06.2016
Število ogledov:1431
Število prenosov:112
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:FF
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Nemški jezik
Naslov:Textsorten zur Entwicklung der Schreibfertigkeit im DaF-Unterricht
Opis:Im DaF-Unterricht wird das Wissen über Textmuster und Textsorten größtenteils bei der Entwicklung rezeptiver Fertigkeiten aktiviert. Daher widmet sich diese Diplomarbeit dem Umgang mit Textsorten zur Entwicklung der Schreibkompetenz. Im Vordergrund steht dabei die Frage, wie der gezielte Aufbau von Textsortenwissen den Schreibprozess im DaF-Unterricht vorentlasten und fördern kann. Um diese Frage zu beantworten, wurden im theoretischen Teil in einem ersten Schritt Textsortenspezifika bestimmt. Die Grundlage dafür war die Text- und Textsortenlinguistik, der das Klassifikationsinstrumentarium entnommen wurde. In einem zweiten Schritt wurde auf die Besonderheiten des Schreibprozesses eingegangen. Anhand des Schreibmodells von Hayes und Flower wurde verdeutlicht, wie der Schreibprozess in Teilprozesse zerlegt werden kann und wie diese getrennt voneinander eingeübt werden können. Anschließend wurde die Anwendung der gewonnenen Erkenntnisse mittels einer Lehrwerkanalyse aufgezeigt. Dabei wurde das Hauptaugenmerk auf das Unterrichten der deutschen Sprache als Erstsprache an Gymnasien in Slowenien gerichtet. Die Ergebnisse zeigen, dass Textsorten wegen ihrer Musterhaftigkeit bei der Förderung der Schreibfertigkeit eine bedeutende Rolle spielen, da beispielgebende Textmuster in handhabbare Bausteine zerlegt werden können. Dadurch können sprachliche Mittel und Mittel der Formgestaltung herausgearbeitet werden, die den Lernenden als Hilfe beim selbständigen Verfassen von Texten dienen.
Ključne besede:Textsorte, Textmuster, Textkompetenz, Schreibfertigkeit, DaF-Unterricht, Lehrwerkanalyse


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici