| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:Der Verbmodus Imperativ: Analyse der verwendeten Verbformen in Lehrbüchern für den DaF-Unterricht
Avtorji:Hedžet, Nuša (Avtor)
Jazbec, Saša (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf UN_Hedzet_Nusa_2016.pdf (1,00 MB)
 
Jezik:Nemški jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo (m5)
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Opis:In der vorliegenden Diplomarbeit mit dem Titel Der Verbmodus Imperativ: Analyse der verwendeten Verbformen in Lehrbüchern für den DaF-Unterricht steht die Formbildung des Imperativs der 2. Person Singular im Vordergrund. Grammatiken und Wörterbücher lassen bei manchen Verben im Imperativ zwei Möglichkeiten zu, mit oder ohne Endung -e, dabei gibt es in den erwähnten Quellen keine einheitlichen Regeln. Dazu soll noch hervorgehoben werden, dass der Sprachgebrauch zu kürzeren Formen tendiert. Im ersten Teil dieser Arbeit wird die Klassifizierung des Verbs erklärt, mit dem Fokus auf dem Imperativ und den dazu gehörigen Regelungen, die seine Formbildung prägen. Anschließend werden vier der ausgewählten Grammatiken in Bezug auf die Formbildung des Imperativs der 2. Person Singular verglichen und analysiert. Im zweiten Teil werden mit der komparativen Methode die DaF-Lehrbücher in Bezug auf die Anwendung des Verbmodus Imperativ analysiert und ausgewertet. Bei der Formulierung der Aufgaben und in den dazu passenden Anweisungen in den DaF-Lehrbüchern wird meist die Form des Imperativs gewählt, womit den Lernenden indirekt die Form des Imperativs dargestellt und vermittelt wird, bevor sie eigentlich die Form des Imperativs kennen lernen. Die gesammelten Daten, die Liste von Verben im Imperativ der 2. Person Singular, aus den DaF-Lehrbüchern werden auf folgende Aspekte hin verglichen: nach Befolgung der Regelungen in den Grammatiken, nach Häufigkeit der gekürzten und ungekürzten Form und nach konsequentem Gebrauch der gekürzten oder ungekürzten Form. Es wurden fünfzehn DaF-Lehrbücher analysiert: fünf Lehrbücher für junge Lernende, fünf Lehrbücher für Jugendliche und fünf Lehrbücher für Erwachsene, Studierende und Ausländer. Die Beschränkung der Auswahl auf fünfzehn Lehrwerke wurde anhand des vergleichbaren Vokabulars gewählt, somit hat man auch die Grenze der Datensättigung erreicht.
Ključne besede:Imperativ, Lehrbücher, Deutsch als Fremdsprache, Verbmodus, Gebrauch des Verbmodus Imperativ, Verb
Leto izida:2016
Založnik:[N. Hedžet]
Izvor:Maribor
UDK:811.112.2'243(075):811.112.2'366.593(043.2)
COBISS_ID:22229256 Povezava se odpre v novem oknu
NUK URN:URN:SI:UM:DK:LJWK6MVR
Število ogledov:688
Število prenosov:41
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:FF
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Naslov:Glagolski naklon – velelnik: analiza uporabe v učbenikih za pouk nemščine kot drugega tujega jezika
Opis:V diplomski nalogi z naslovom Glagolski naklon – velelnik: analiza glagolske oblike in njena uporaba v učbenikih za pouk nemškega jezika kot drugega tujega jezika je poudarek na tvorbi velelnika 2. osebe ednine. Slovnice in slovarji na eni strani dopuščajo kar dve obliki pri nekateri pravilnih glagolih, s končnico -e ali brez nje, na drugi strani v omenjenih virih ni enotnih pravil. Potrebno je še poudariti, da jezik zmeraj stremi h krajšim oblikam besed, kar je posledica modernizacije, tehnike in ekonomičnosti jezika. V prvem, teoretičnem delu diplomske naloge je pojasnjena klasifikacija glagola, s poudarkom na velelniških oblikah in z njimi povezanimi pravili, ki vodijo do tvorbe le-te. V nadaljevanju teoretičnega dela sta predstavljeni analiza in primerjava izbranih štirih nemških slovnic z vidika tvorbe velelnika 2. osebe ednine. V empiričnem delu sledi analiza uporabe glagolskega naklona – velelnika v izbranih učbenikih za pouk nemškega jezika kot drugega tujega jezika. Učbeniki za pouk nemščine kot drugega tujega jezika uporabljajo pri tvorbi nalog in navodil v veliki večini velelniško obliko. Učenci tako že od samega začetka uporabe učbenikov posredno in spontano usvajajo velelnik, še preden se le-tega sploh učijo. Dosledna in pravilna raba velelnika igra torej v učbenikih pomembno vlogo. Pridobljeni podatki iz izbranih učbenikov – seznam glagolov v velelniški obliki 2. osebe ednine – bodo na podlagi primerjave analizirani z naslednjih vidikov: tvorba velelnikov glede na pravila izbranih slovnic, pogostost uporabe dolgih in kratkih oblik in dosledna uporaba dolgih in kratkih oblik. V analizo je bilo vključenih petnajst učbenikov za pouk nemškega jezika kot drugega tujega jezika, od tega pet učbenikov za otroke, pet učbenikov za mladostnike in pet učbenikov za odrasle, študente in tujce. Omejitev izbire na petnajst učbenikov je bila določena na podlagi primerljivega besedišča, s čimer smo dosegli mejo nasičenosti podatkov.
Ključne besede:velelnik, učbeniki, nemščina kot tuji jezik, velelniški naklon, raba glagolskega naklona – velelnika, glagol


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici