Title: | Analiza uslužnega vodenja s čustveno, trajnostno in normativno komponento pripadnosti na primeru izbranega podjetja |
---|
Authors: | ID Čer, Matej (Author) ID Šarotar Žižek, Simona (Mentor) More about this mentor... ID Markovič Hribernik, Tanja (Comentor) |
Files: | MAG_Cer_Matej_2016.pdf (1,29 MB) MD5: E554593DA8CC9BF57279E41EDBCDCD1E
|
---|
Language: | Slovenian |
---|
Work type: | Master's thesis |
---|
Typology: | 2.09 - Master's Thesis |
---|
Organization: | EPF - Faculty of Business and Economics
|
---|
Abstract: | Magistrska naloga preučuje povezavo uslužnega vodenja s pripadnostjo. Uslužno vodenje je pristop, ki na vodenje gleda z vidika vodje in njegovih vedenj. Poudarja, da vodje izražajo skrb do sledilcev, pri čemer jih negujejo in izkazujejo empatijo. V obdobju hitrih družbenih sprememb predstavlja pomemben dejavnik konkurenčnosti pripadnost, ki pomeni mobilizacijo potenciala in sposobnosti zaposlenega, da ta doseže cilje organizacije. Zaposleni, ki upoštevajo uslužno vodenje, opravljajo obveznosti nad osnovnimi zahtevanimi ravnemi in pripomorejo k delovanju organizacije kot celote. Tematika uslužnega vodenja in pripadnosti je aktualna tudi zaradi finančnih vplivov, ki jih imata uslužno vodenje in pripadnost na poslovanje organizacije.
Namen naloge je razširiti znanje o uslužnem vodenju in prispevati h globljemu razumevanju pričujočega konstrukta v povezavi s čustveno, trajnostno in normativno pripadnostjo. Glavni cilj pričujoče naloge je analizirati povezavo uslužnega vodenja s čustveno, trajnostno in normativno komponento pripadnosti na primeru izbranega podjetja.
Korelacijska analiza je pokazala negativno povezavo uslužnega vodenja s pripadnostjo, kar je v nasprotju s prevladujočo teorijo in pričakovanji, zato smo z namenom poglobljenega raziskovanja preučevanega pojava uporabili še kvalitativni metodi opazovanja raziskovalno razvojnega tima in dveh operativnih timov ter strukturiranega intervjuja. Rezultati kvalitativne analize kažejo na pozitivno povezavo med konstruktoma uslužnega vodenja in pripadnosti. Možne razloge za razkorak med ugotovitvami kvantitativne in kvalitativne analize vidimo v potencialni različni percepciji konstruktov uslužnega vodenja in pripadnosti na strani vodij in respondentov.
Z magistrsko nalogo prispevamo na več področjih. Tako glede konstrukta uslužnega vodenja kot tudi pripadnosti še ni konsenza glede opredelitve in operacionalizacije, zato vidimo teoretični prispevek naloge v sintezi opredelitev konstruktov uslužnega vodenja in pripadnosti. Empirični prispevek je v obliki preverjenih hipotez na preučevanem podjetju. V okviru praktičnega prispevka izvedemo diskusijo s priporočilom za preučevano podjetje. |
---|
Keywords: | uslužno vodenje, čustvena, trajnostna in normativna komponenta pripadnosti |
---|
Place of publishing: | [Maribor |
---|
Publisher: | Z. Koščak |
---|
Year of publishing: | 2016 |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-58896 |
---|
UDC: | 005 |
---|
COBISS.SI-ID: | 12477468 |
---|
NUK URN: | URN:SI:UM:DK:V54SMNWQ |
---|
Publication date in DKUM: | 08.09.2016 |
---|
Views: | 1456 |
---|
Downloads: | 247 |
---|
Metadata: | |
---|
Categories: | EPF
|
---|
:
|
Copy citation |
---|
| | | Average score: | (0 votes) |
---|
Your score: | Voting is allowed only for logged in users. |
---|
Share: | |
---|
Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click
on the title to get all document metadata. |