| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:KONTROLING V NABAVI NA PRIMERU PODJETJA X
Avtorji:Pjevac, Daniela (Avtor)
Završnik, Bruno (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf VS_Pjevac_Daniela_2016.pdf (605,98 KB)
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo (m5)
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
Opis:Nabava se je v zadnjih letih nenehno spreminjala. Njena vloga ni več samo nakup in oskrba podjetja s potrebnimi dobrinami, obvladovati mora namreč tudi stroške, ki pri tem nastajajo. Pomembnost nabave se odseva zlasti v povečanju deleža nabavljenih dobrin, ki v nekaterih podjetjih doseže tudi do sedemdeset odstotkov vseh stroškov poslovanja. Razlog za to so razmere v gospodarstvu, ki so postale negotove, posledično pa tudi položaj in konkurenčnost posameznega podjetja. Da bi bila podjetja bolj konkurenčna, so se začela specializirati na svoje osnovne dejavnosti, stranske dejavnosti pa so prepustile zunanjim izvajalcem oz. dobaviteljem. Pomembno vlogo pri zagotavljanju dolgoročne uspešnosti podjetja igrajo tudi dobavitelji, ki so v današnjem nemirnem in tehnološko razvitem okolju še posebej pomembni za podjetje. Odgovorni v podjetju se vedno bolj zavedajo, da stroškovno sprejemljive in kakovostne izdelke, ki prinašajo uspeh podjetju, dosežejo le z dobrimi dobavitelji. Iz tega sledi, da je nabava le toliko dobra, kot so njeni dobavitelji, zato je tudi izbira le-teh ključnega pomena za uspešno poslovanje podjetja. Da bi lahko nabava izkoristila vse možnosti v zvezi s potenciali v zniževanju stroškov in v razvoju konkurenčnih prednosti, je nujno potrebno merjenje in vrednotenje uspešnosti nabave (t.i. kontrolig v nabavi). Zasnova in instrumenti kontrolinga v nabavi nam služijo za učinkovito koordinacijo sodelovanja med podjetjem in dobaviteljem ter koordinacijo nabavnega procesa nasploh. Torej kontroling v nabavi spremlja vse spremembe v poslovnem okolju in daje informacijsko podporo strateškemu načrtovanju ter nadziranju nabave.
Ključne besede:nabavno poslovanje, kontroling, kontroling instrumenti, stroški, dobavitelji.
Leto izida:2016
Založnik:[D. Pjevac]
Izvor:Maribor
UDK:658.7
COBISS_ID:12380444 Povezava se odpre v novem oknu
NUK URN:URN:SI:UM:DK:TA7MSTPE
Število ogledov:785
Število prenosov:110
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:EPF
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:PROCUREMENET CONTROLLING IN THE CASE OF THE COMPANY X
Opis:Purchasing has been constantly changing through the years. Its role is no longer only purchasing and supplying the company with goods, but also controlling the costs that arise. The importance of purchase reflects particularly in the increase of purchased goods, which in some companies reach a share of up to 70 percent of all business expenses. The reason for this is the current unstable economic situation, which consequently affects the economic situation and competitiveness of individual companies. To be more competitive, the companies have started to specialize in their principal activities and left the side activities to external contractors or suppliers. An important role in guaranteeing long term viability in this turbulent and technologically developed environment have the suppliers. The responsible persons in the companies are more and more aware that cost effective and qualitatively valuable products, which bring success to the company, can only be reached with competent suppliers. It follows that purchasing is only as good as its suppliers, therefore is its selection of key importance for successful managing of a company. To guarantee purchasing to exploit all possibilities in relation to reducing costs and developing a competitive advantage, it is necessary to measure and evaluate its success (so called purchase controlling). The scheme and instruments of purchase controlling serve as means for successful coordination between the company and its suppliers and the coordination of the purchasing process in general. To sum up, purchase controlling monitors changes in the business environment and gives information support to strategic planning and purchase controlling.
Ključne besede:purchasing business, controlling, controlling instruments, expenses, suppliers.


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici