| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:Učbeniki za pouk slovenščine z vidika učencev in dijakov
Avtorji:Pečnik, Anže (Avtor)
Javornik Krečič, Marija (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Čagran, Branka (Komentor)
Datoteke:.pdf MAG_Pecnik_Anze_2016.pdf (948,68 KB)
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga (mb22)
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Opis:V magistrski nalogi smo preučevali in primerjali odnos devetošolcev in maturantov do učbenikov za slovenščino, ki so jih uporabljali v šolskem letu 2015/2016. Na slovenskem trgu je na voljo mnogo različnih učbenikov in učbeniških paketov. Naloga učiteljev in profesorjev je, da znajo na podlagi svojega profesionalnega znanja in izkušenj ustrezno presoditi, kateri učbeniki so najbolj kakovostni in primerni za uporabo. Empirični del naloge temelji na iskanju razlik v uporabi učbenikov za slovenščino med devetošolci in maturanti, v priljubljenosti slovenščine kot šolskega predmeta in oceni učbenikov za slovenščino med devetošolci in maturanti. Želeli smo ugotoviti, kaj bi devetošolci in maturanti pri svojih učbenikih za slovenščino želeli spremenili. Pri uporabi in priljubljenosti smo preverjali obstoj razlik glede na učni uspeh in stopnjo šolanja, pri željah po spremembah pa zgolj obstoj razlik glede na stopnjo šolanja. Za pridobivanje odgovorov smo uporabili anketni vprašalnik, s pomočjo katerega smo anonimno ter skupinsko vodeno anketiranje opravili na neimenovanih koroških osnovnih šolah A in B ter neimenovani koroški gimnaziji C decembra 2014. Zajeti vzorec predstavlja na nivoju rabe inferenčne statistike (rabe statističnih preizkusov) enostavni slučajnostni vzorec iz hipotetične populacije. Ugotovili smo, da se statistično značilne razlike pojavljajo zlasti tam, kjer preverjamo obstoj razlik glede na stopnjo šolanja. Pri preverjanju razlik glede na učni uspeh se sicer kakšna statistično značilna razlika pojavi, ponekod gre za obstoj tendence, vendar pa so takšni primeri zelo redki. Devetošolci v primerjavi z maturanti več uporabljajo učbenike pri delu v šoli, za to pa dobivajo tudi več spodbud s strani učiteljev kot maturanti s strani profesorjev. Pri domačem učenju devetošolci in maturanti učbenike uporabljajo približno enako pogosto. Priljubljenost slovenščine kot učnega predmeta ni pogojena s stopnjo šolanja ali učnim uspehom. Devetošolci v primerjavi z maturanti bolje ocenjujejo svoje učbenike in njihovo ustreznost, bolj pa tudi razumejo besedila, ki jih učbeniki ponujajo. Devetošolcih bi v svojem učbeniku želeli predvsem večjo uporabo barv, slik, grafov, tabel in miselnih vzorcev, maturanti pa bi želeli predvsem razumljivejše in konkretnejše razlage.
Ključne besede:devetošolci, maturanti, pouk slovenščine, učbenik, kakovost učbenika, učbenik in učitelj, učbenik in učenec
Leto izida:2016
Založnik:[A. Pečnik]
Izvor:Maribor
UDK:37.091.64:811.163.6(075.2/.3)(043.2)
COBISS_ID:22204680 Povezava se odpre v novem oknu
NUK URN:URN:SI:UM:DK:OMJN1WUN
Število ogledov:820
Število prenosov:196
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:FF
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Slovenian language textbooks from the learners’ point of view
Opis:In this master thesis we studied and compared the attitude of learners in the ninth grade of primary school and secondary school graduates towards Slovenian language textbooks, which were used in the school year 2014/2015. There are many different textbooks and textbook packages available on the Slovenian market. It is up to the teachers and professors to decide, according to their professional knowledge and experience, which books are the best and the most suitable to use. The empirical part of the thesis is based on finding the differences in the use of Slovenian language textbooks among learners in the ninth grade and secondary school graduates, the popularity of Slovenian language as a school subject and evaluation of Slovenian textbooks among the mentioned learners. We wanted to find out what would learners want to change in their Slovenian language textbooks. We verified the existence of differences in relation to academic achievement and level of education according to the usage and popularity. We also evaluated the existence of differences in relation to the level of education and wishes for changes. To get the answers we used a questionnaire, which helped us to run an anonymous and collective survey that was conducted among two Carinthian primary schools (A and B) and one Carinthian secondary school C, in December 2014. On the level of use of inferential statistics (use of statistical tests) the covered sample represents a simple random sample from a hypothetical population. We have found out that statistically significant differences occur especially where the existence of differences depending on the level of education is verified. When checking the differences regarding the school success a statistically significant difference might occur. In some cases there is the existence of tendency, but such cases are very rare. The learners in the ninth grade of primary school compared to the secondary school graduates more use textbooks for work in school. They also receive more support from the teachers when compared to the graduates. When both groups of learners study at home they use the textbooks equally. The popularity of Slovenian language as a school subject is not in connection to the level of education or school success. The ninth grade learners compared to graduates evaluate their textbooks and their relevance better, and can understand texts that books offer. The ninth grade learners would like their textbooks to be colourful, there should be more images, graphs, tables and mind maps. The secondary school graduates would like their textbook to contain comprehensible and concrete explanations.
Ključne besede:learners in the ninth grade of primary school, secondary school graduates, Slovenian lessons, textbook, textbook quality, textbook and teacher, textbook and learner


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici