| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:METODOLOGIJA ZA NAČRTOVANJE PROMETNO VARNE CESTNE INFRASTRUKTURE
Avtorji:Stojan, Ksenja (Avtor)
Tollazzi, Tomaž (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Renčelj, Marko (Komentor)
Datoteke:.pdf MAG_Stojan_Ksenja_2016.pdf (8,21 MB)
MD5: 4618681E45FD079307EF6688E09A443B
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo (m2)
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FGPA - Fakulteta za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo
Opis:Načrtovanje prometno varne cestne infrastrukture izhaja iz vizije “Trajnostne varnosti”, katere je sestavni del osnovnih varnostnih načel (funkcionalnost, homogenost, predvidljivost, ozaveščenost) načelo odpuščanja napak voznikov (“odpuščanje”), ki predstavlja temelj koncepta “odpuščajočih cest”. Koncept odpuščajočih cest je sodoben pristop zagotavljanja varnejših cest, s katerim je mogoče preprečiti ali znižati določen odstotek prometnih nesreč, katerih vzroki so napake voznikov. Koncept je inženirski pristop, ki na način prilagoditve cestne infrastrukture in obcestja človeku (ob upoštevanju njegovih kognitivnih in fizičnih omejitev ter zmožnosti) izključi – v največji možni meri – možnosti za človeške napake in tako zagotovi zmanjšanje števila prometnih nesreč oziroma preprečitev njihovih hudih posledic. Magistrsko delo obravnava problematiko načrtovanja prometno varne cestne infrastrukture in obcestja na sekundarnih cestah zunaj naselij. V ta namen smo proučili osnovna izhodišča, osnovni cilj in namen koncepta “odpuščajočih cest” ter izkušnje za njegovo uporabo v nekaterih evropskih državah. Določili smo vidike načrtovanja prometno varne cestne infrastrukture in obcestja, ki izhajajo iz ugotovitev več raziskovalnih projektov v evropskih državah s področja zagotavljanja varnejše cestne infrastrukture, odpuščajočih cest in obcestja. Raziskavo smo izvedli v mesecu februarju 2016 s pomočjo metode delfi, in sicer smo anketirali 36 strokovnjakov s področja prometnoinženirske stroke. Namen raziskave je bil ugotoviti vpliv različnih tehničnih ukrepov koncepta odpuščajočih cest na izboljšanje prometne varnosti oziroma na prometno varno načrtovanje cestne infrastrukture in kakšna bi bila možnost njihove aplikacije/uporabe v Sloveniji. Na podlagi podanih mnenj strokovnjakov v anketnim vprašalnikom, smo podatke frekvenčno in statistično analizirali ter na njihovi osnovi izoblikovali in podali predloge tehničnih ukrepov koncepta odpuščajočih cest za dvo-pasovne ceste zunaj naselij v Sloveniji.
Ključne besede:odpuščajoče ceste (ceste, ki odpuščajo napake voznikov), prometna varnost, trajnostna varnost, človeški dejavnik, napake voznikov, varnejša cestna infrastruktura in obcestje, metoda delfi.
Leto izida:2016
Založnik:[K. Stojan]
Izvor:Maribor
UDK:625.03/.04:656.1.05(043.2)
COBISS_ID:20155158 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:NBGYB7Q0
Število ogledov:1547
Število prenosov:291
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:KTFMB - FG
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Methodology for design safe road infrastructure
Opis:The safe road design originates in the vision of “Sustainable safety”, which an integral part of the basic safety principles (Functionality, Homogeneity, Predictability, State awareness), is principle forgiving drivers’ mistakes (“Forgivingness”), which is the basis of the “forgiving roads” concept. The concept of forgiving roads is a modern approach to ensure safer roads, which can be prevented or reduced certain percentage of traffic accidents, which causes the drivers’ mistakes. A concept is an engineering approach, which by adapting the road infrastructure and roadside to the human being (in terms of human cognitive and physical limitations and abilities) - to the greatest extent possible - excluding possibilities of human errors and ensure a reducing the number of traffic accidents, or prevent the severe consequences of traffic accidents. The master thesis discusses the issue of safe road and roadside design on secondary roads outside settlements. The basic principles, objective and purpose of “forgiving roads” concept, as well as experience of their use in the several European countries has been studied for this purpose. We also determined the aspects of safe road and roadside design, arising from the findings of several EU research projects in the fields of providing safer road infrastructure, forgiving roads and roadside. The research was carried out in February 2016 by using method of Delphi (“Delphi method”), namely we interviewed 36 experts from the field of traffic engineering profession. Its purpose was determine the influence various technical measures of the concept of forgiving roads to improve traffic safety or safe road design and what would be their potential applications/uses in Slovenia. Based on the opinions issued by experts in the questionnaire, the data were frequency and statistically analysed and on the basis of these proposals we formulated and presented technical measures of the concept of forgiving roads for two-lane roads outside settlements in Slovenia.
Ključne besede:Forgiving roads (Error forgiving roads), Road traffic safety, Sustainable safety, Human factor, Driver mistakes, Safer road infrastructure and roadside, Delphi method.


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici