| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Upravljanje operativnih tveganj človeškega faktorja v bančništvu : magistrsko delo
Avtorji:ID Čadež, Jure (Avtor)
ID Lobnikar, Branko (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Cadez_Jure_2016.pdf (489,00 KB)
MD5: 5162F4DADF773E29B2EE01FC83E186DA
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FVV - Fakulteta za varnostne vede
Opis:Operativna tveganja obstajajo že od samih začetkov človeštva. Ne sicer v takšni obliki, kot jih poznamo danes, a že v pradavnini se je človek zavedal nevarnosti in v boju za preživetje nagonsko reagiral tako, da bi zmanjšal nevarnost. S tem, ko so se širile človeške dejavnosti, pa se je širilo tudi upravljanje z operativnimi tveganji. Vse to nas je pripeljalo do današnjega obdobja, ko je potreba po institucionaliziranem upravljanju operativnih tveganj v družbi, praktično neizbežna. O upravljanju operativnih tveganj obstajajo številne smernice in bodisi zavezujoči, bodisi nezavezujoči dokumenti, ki narekujejo ravnanje v zvezi z operativnimi tveganji. Za bančni sektor velja, da je ledino zaoral dokument Basel II, ki je upravljanje operativnih tveganj postavil ob bok drugim tveganjem, prisotnim v bankah in drugih finančnih institucijah. Operativna tveganja v grobem delimo v štiri vrste: Tveganja informacijsko komunikacijske tehnologije, tveganja procesov, tveganja zunanjih dejavnikov ter tveganja človeških virov. Medtem, ko se tveganja informacijsko komunikacijske tehnologije in tveganja procesov, da uspešno obvladovati z vpeljavo kontrol in ukrepov, lahko za tveganja zunanjih dejavnikov rečemo, da lahko ukrenemo le ukrepe, ki bodo škodo omilili, nemogoče pa je omenjena tveganja izničiti. Poseben izziv za upravljanje pa predstavljajo tveganja človeških virov. Na človeško vedenje lahko namreč vpliva toliko spremenljivk, da ga je praktično nemogoče predvideti. V raziskavi, ki smo jo opravili, smo ugotovili, da se vodje v dovolj veliki meri zavedajo pomembnosti in vsebine operativnih tveganj, katerih vir so zaposleni ter, da se kot najpogostejše tveganje s tega področja pojavlja pomanjkanje kadra.
Ključne besede:tveganje, operativno tveganje, bančništvo, ocena tveganja, človeški faktor, Basel II, magistrska dela
Kraj izida:[Ljubljana
Kraj izvedbe:[Ljubljana
Založnik:J. Čadež]
Leto izida:2016
Leto izvedbe:2016
Št. strani:64 str.
PID:20.500.12556/DKUM-57187 Novo okno
UDK:336.71.025.13(043.2)
COBISS.SI-ID:3098090 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:IWOKUNWQ
Datum objave v DKUM:29.02.2016
Število ogledov:2504
Število prenosov:420
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:FVV
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Managing operational risks of the human factor in banking
Opis:Operational risks have been present, since the starts of the human era. The early ancestors of modern human have already been aware of the danger and have been instinctively making decisions, to avoid dangerous situations in the fight for survival. When humanity has evolved, so has the awareness and management of operational risks. It all lead to today's modern era, when the need of institutionalized management of operational risks is inevitable. Today, there are many documents, containing guidelines for management of operational risks. When talking about operational risks in banking industry, we can not avoid the Basel II document. Basel II is the first agreement, which has defined operational risks as equal to other risks, present in banks. There are four different types of operational risks: operational risks of informational technology, operational risks of processes, operational risks of external factors and operational risks of human factor. While the risks of informational technology and processes are possible to control with appropriate controls, the risks of external factor are impossible to control. All we can do is prepare and lower the damage. When talking about managing operational risks, special attention goes to managing risks of human factor. Human behaviour has so many variables, that it is impossible to predict how the employee will react. In the research, we have done, we have discovered, that the bosses are aware of the importance and contents of operational risks of human factor. Also, the research shown, that the most common risk of human factor is shortage of staff.
Ključne besede:operational risk, bank, human behaviour, Basel II, risk assessment, managing risks.


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici