Title: | JEZIKOVNE ZNAČILNOSTI V OGLASIH ŠTAJERCA |
---|
Authors: | ID Žunkovič, Polona (Author) ID Jesenšek, Marko (Mentor) More about this mentor... |
Files: | UN_Zunkovic_Polona_2016.pdf (4,40 MB) MD5: 3225322F7392B1100E5C9F48C24EB938
|
---|
Language: | Slovenian |
---|
Work type: | Undergraduate thesis |
---|
Typology: | 2.11 - Undergraduate Thesis |
---|
Organization: | FF - Faculty of Arts
|
---|
Abstract: | Osrednja tema diplomske naloge je preučevanje oglasov v časopisu Štajerc, ki je izhajal v obdobju med letoma 1900 in 1918. Naloga je sestavljena iz treh poglavitnih delov: 1. zgodovinskega uvoda, kjer so predstavljeni glavni mejniki razvoja oglaševalske dejavnosti v svetu in na slovenskih tleh; 2. teoretičnega dela, kjer sta predstavljeni besedilnost in pribesedilnost oglaševalskih besedil ter poglavitne značilnosti jezika v oglasih; 3. praktičnega dela, v okviru katerega je izvedena analiza izbranih oglasov.
Pri predstavljanju (pri)besedilnosti oglasov je bistveno spoznanje, da lahko v sodobnem oglaševanju opazujemo dve temeljni obliki nagovarjanja potencialnega potrošnika – s pomočjo jezika (besedilnosti) in slike oziroma grafičnih elementov (pribesedilnosti). V tem smislu skuša diplomska naloga odgovoriti na vprašanje, na kakšen način, če sploh, sta besedilni in pribesedilni vidik oglaševanja izražena v oglasih časopisa Štajerc in kakšno je njuno medsebojno razmerje. Kot teoretična osnova je v tem delu upoštevana Koroščeva tipologija oglasov in njegovo razumevanje besedilno-pribesedilnih povezav. Pri opisu vsebine posameznih analiziranih oglasov so vzporedno opredeljene različne strategije pri oblikovanju (pri)besedilnosti, s pomočjo katerih so oglaševalci skušali doseči karseda izrazit vplivanjski učinek oglasov.
Pri jezikovni analizi preučevanih oglasov so upoštevana pravila sodobnega knjižnega jezika. Na tej osnovi je podana primerjava današnjih slovničnih pravil ter raba jezika v oglasih časopisa Štajerc. Pri jezikovnem delu sem opazovala tudi, koliko so se že takrat uveljavljali t. i. reklamni stilemi današnjega časa. |
---|
Keywords: | zgodovina oglaševanja, oglas, besedilno-pribesedilne povezave, jezikovne značilnosti, Štajerc |
---|
Place of publishing: | Maribor |
---|
Publisher: | [P. Žunkovič] |
---|
Year of publishing: | 2016 |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-57152 |
---|
UDC: | 811.163.6'42:655.5(043.2) |
---|
COBISS.SI-ID: | 21946632 |
---|
NUK URN: | URN:SI:UM:DK:FRELAKVO |
---|
Publication date in DKUM: | 19.02.2016 |
---|
Views: | 1946 |
---|
Downloads: | 242 |
---|
Metadata: | |
---|
Categories: | FF
|
---|
:
|
Copy citation |
---|
| | | Average score: | (0 votes) |
---|
Your score: | Voting is allowed only for logged in users. |
---|
Share: | |
---|
Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click
on the title to get all document metadata. |