| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Razlike v dosežkih in točnost metakognitivnih ocen na različnih področjih kognitivnega funkcioniranja od adolescence do srednje odrasle dobe
Avtorji:ID Bakračevič, Karin (Avtor)
Datoteke:URL http://www.dlib.si/details/URN:NBN:SI:DOC-G4MO5IXT
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Delo ni kategorizirano
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:V pričujoči študiji smo želeli raziskati razvoj nekaterih področij kognitivnega funkcioniranja - treh različnih tipov rezoniranja in točnost metakognitivnih evalvacij od adolescence do srednje odrasle dobe. V raziskavi je sodelovalo 282 udeležencev iz štirih starostnih skupin: adolescenti, stari 13-15 let, mlajši odrasli, stari 23-25 let, odrasli, stari 33-35 let ter odrasli, stari 43-45 let. Reševali so naloge, ki so se nanašale na sposobnosti spacialnega, verbalno-logičnega in socialnega rezoniranja, za vsako nalogo pa so morali nato oceniti ustreznost svoje rešitve in težavnost naloge. Rezultati so pokazali, da se dosežki na spacialnem in verbalno-logičnem področju stabilizirajo že v zgodnji odraslosti in da se ta stopnja pretežno ohranja skozi celotno raziskovano obdobje. Socialno rezoniranje pa se sistematično izboljšuje še vsaj do srednje odrasle dobe. Metakognitivne evalvacije so se pokazale kot najtočnejše na spacialnem področju, manj na verbalno-logičnem in najbolj netočne na socialnem področju. Metakognitivna točnost se je v splošnem izboljševala s starostjo in rezultati so nakazali tudi razlike med spoloma. Kvalitativna analiza točnosti evalvacij je pokazala, da so bili mlajši odrasli in ženske prestrogi pri ocenjevanju lastnih dosežkov. Izboljšanje metakognitivne točnosti s starostjo se ujema z dognanji raziskav, ki ugotavljajo, da postajamo skozi odraslo dobo vse bolj samorefleksivni in da metakognicija postaja z razvojem bolj učinkovita.
Ključne besede:razvojna psihologija, metakognicija, metakognitivne ocene, kognitivni razvoj, odraslost, samorefleksija
Leto izida:2005
Št. strani:str. 419-432
Številčenje:Letn. 37, št. 1/4
PID:20.500.12556/DKUM-56059 Novo okno
UDK:159.955:159.922.6
COBISS.SI-ID:14618376 Novo okno
ISSN pri članku:0587-5161
NUK URN:URN:SI:UM:DK:JKONVBOW
Datum objave v DKUM:21.12.2015
Število ogledov:1718
Število prenosov:60
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:Ostalo
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Gradivo je del revije

Naslov:Anthropos
Skrajšan naslov:Anthropos
Založnik:Društvo psihologov Slovenije
ISSN:0587-5161
COBISS.SI-ID:736516 Novo okno

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Differences in performance and accuracy of metacognitive evaluations in different cognitive domains from adolescence to middle adulthood
Opis:The study was designed to provide evidence about the development of different types of thinking and metacognitive evaluations from adolescence to middle age. This phase of life is interesting because it is known to be associated with decline of some processes or functions, and the rise of others. The study involved 282 participants, drawn from four different age groups: 13-15-, 23-25-, 33-35- and 43-45- year olds. These participants solved tasks addressed to spatial, verbal-propositional and social reasoning, evaluated their own performance and difficulty of the tasks. Results showed us that a basic level of spatial and verbal-propositional reasoning is established from adolescence and this level is generally maintained until middle adulthood. Social reasoning improved systematically throughout the age-span studied. Metacognitive evaluations were accurate in spatial domain, less accurate in verbal-propositional and quite inaccurate in social domain. The accuracy of self-evaluation increased with age and also males were more accurate than females. Qualitative analysis of these results showed that young adults and women were mainly too strict to their performance. Improvement of metacognitive accuracy with age is in tune with findings that adults become with age more self-reflective and that metacognition becomes more effective with development.
Ključne besede:developmental psychology, metacognition, cognitive development, metacognitive evaluations, adulthood, selfreflection


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici