| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:MOTIVACIJA DIJAKOV ZA IZOBRAŽEVANJE V POVEZAVI Z ZAZNANO SAMOUČINKOVITOSTJO
Avtorji:Letonja, Petra (Avtor)
Bakračevič, Karin (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Letonja_Petra_2015.pdf (898,83 KB)
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga (mb22)
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Opis:Motivacija je osrednje gonilo človeka, ki ga pelje v smeri zadovoljevanja njegovih potreb. V času mladostništva, ko posameznik doživlja številne spremembe, pa je motivacija prav tako pomembna, saj je to čas izobraževanja, preko katerega želi priti do zastavljenih ciljev. V magistrskem delu smo predstavili sam pojem motivacije in ga povezali z izobraževanjem in mladostništvom. Predstavili smo teorijo samodeterminacije oziroma teorijo samoodločanja, ki zajema zunanjo in notranjo motivacijo ter amotivacijo. V nadaljevanju pa smo predstavili zaznano samoučinkovitost, ki je posameznikovo prepričanje, da bo določeno nalogo opravil tako, kot je pričakovano oziroma kot pričakuje sam. Za preverjanje motivacije med dijaki smo izvedli raziskavo, v kateri smo preverjali pet zastavljenih hipotez. Ugotovili smo, da je pri dijakih izražena višja ekstrinzična motivacija, kar je lahko posledica tega, da mladostniki ne vedo, kaj bi v življenju počeli, nadaljnje šolanje pa je odvisno od ocen. Amotivacija je prisotna pri vseh mladostnikih, vendar ni izražena predvsem pri mlajših dijakih, kot smo predvidevali. Prav tako smo ugotovili, da motivacija ni odvisna in se ne navezuje na spol, kar pomeni, da dekleta niso samo intrinzično motivirana, fantje pa ekstrinzično, saj spol na motivacijo nima vpliva. Sorazmeren odnos se kaže med višjo samoučinkovitostjo in boljšim akademskim uspehom dijakov, kar pomeni, da je za boljši učni uspeh potrebno posameznikovo prepričanje, da lahko doseže želen rezultat. Obenem pa se je izkazalo, da višja kot je zaznana samoučinkovitost, bolj je izražena intrinzična motivacija. Ko ima posameznik zastavljene neke cilje, ki jih bo dosegel, se pri njem kažeta tako intrinzična motivacija kot tudi zaznana samoučinkovitost, ki mu daje prepričanje v uspešnost njegovih dejanj.
Ključne besede:teorija samodeterminacije, zaznana samoučinkovitost, mladostnik, motivacija, izobraževanje
Leto izida:2015
Založnik:[P. Letonja]
Izvor:Maribor
UDK:159.923.2-057.87(043.2)
COBISS_ID:21756936 Povezava se odpre v novem oknu
NUK URN:URN:SI:UM:DK:CGMVUMEI
Število ogledov:1300
Število prenosov:291
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:FF
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:ACADEMIC MOTIVATION OF SECONDARY SCHOOL STUDENTS IN CONNECTION WITH PERCEIVED SELF-EFFICIENCY
Opis:Motivation is the driving force that leads each individual in the direction to satisfy his needs. During adolescence when an individual is experiencing many changes, motivation is very crucial, because of education through which everybody wants to achieve their goals. In the master thesis, I presented the concept of motivation and connected it with education and adolescence. I presented the self-determination theory, which is shown in external motivation, internal motivation and amotivation. Furthermore, I researched self-efficiency, which is a person's belief that a certain task will be done in the way that it is expected. I have made an experiment among high school students to test their motivation. In this experiment I tested five pre-set hypotheses. The first hypothesis which claims that high school students’ express greater intrinsic motivation than extrinsic, was rejected, because it turned out that they express greater extrinsic motivation. I have also rejected the second hypothesis, which claims that there is more amotivation among younger high school students. I was amazed that the third hypothesis was rejected. It claims that women are more intrinsically motivated, while men are more extrinsic motivated. It turned out, that motivation does not depend on gender. I confirmed the fourth hypothesis, which claims that higher self-efficiency results in better academic performance. I also confirmed the fifth hypothesis, which claims the higher the self-efficiency is the more expressed intrinsic motivation tends to be. When an individual has certain goals that he wants to achieve, he indicates both intrinsic motivation and self-efficiency, which gives him the belief in the successfulness of his actions.
Ključne besede:self-determination theory, self-efficiency, adolescent, motivation, education


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici