| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:POLOŽAJ OTROKA NEKOČ IN DANES
Avtorji:Bohorč, Jasmina (Avtor)
Hmelak, Maja (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf VS_Bohorc_Jasmina_2015.pdf (424,58 KB)
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo (m5)
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:Diplomsko delo z naslovom Položaj otroka nekoč in danes je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu so predstavljeni pojmi, ki so tesno povezani med seboj. Ti pojmi so: otrok, otroštvo, družina, položaj otrok, pravice in dolžnosti otrok. Poznavanje teh pojmov je tesno povezano s položajem otrok v posameznih družbah, položajem otrok v družini in z modeli družinske vzgoje. V teoretičnem delu sta opisana tudi otrok, otroštvo in družina, ki sta predstavljena v različnih modelih družinske vzgoje, prav tako tudi v posameznih družbah. Otroštvo je pomembno in za vsakogar nepozabno obdobje življenja. V otroštvu se oblikujejo mnoge smernice našega poznejšega razvoja in radi se vračamo vanj, žal seveda le v mislih in spominih. V teoretičnem delu izvemo, da vlogo družine priznavajo vse družbe in kulture, danes in v preteklih obdobjih. Glede vloge in pojmovanja družine obstajajo mnoge razlike. Vloga in sestava družine sta med različnimi kulturami in v različnih zgodovinskih obdobjih nekaj univerzalnega. V vseh kulturah in obdobjih se družina in njeno družinsko življenje pojavlja kot družbena norma, kot vrednota. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati raziskave na temo položaj otrok danes. Za raziskovalni instrument smo uporabili anketni vprašalnik, ki sta ga izpolnila 102 starša predšolskih otrok. Zanimalo nas je, kakšen način vzgoje starši uporabljajo pri otroku in kakšen je odnos med starši in otroki. Osredotočili smo se tudi na posamezne vrste družin, ki veljajo za njihovo družino, da bi izvedeli, v kateri model družinske vzgoje sodijo. Prav tako so nas zanimala vzgojna sredstva, ki jih pri vzgoji uporabljajo pa tudi s katerimi dolžnostmi in pravicami se starši strinjajo. Podatke, pridobljene s pomočjo anketnega vprašalnika, smo obdelali s programom SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) in jih tabelarično prikazali.
Ključne besede:Dolžnosti otrok, družina, modeli družinske vzgoje, otrok, otrok v posameznih družbah, otroštvo, položaj otroka v družini, pravice otrok, vrste družin, vzgojna sredstva
Leto izida:2015
Založnik:[J. Bohorč]
Izvor:Maribor
UDK:37.018.1:173.5(043.2)
COBISS_ID:21685256 Povezava se odpre v novem oknu
NUK URN:URN:SI:UM:DK:WHOLKOAC
Število ogledov:2563
Število prenosov:494
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:THE POSITION OF A CHILD IN THE PAST AND AT PRESENT
Opis:The thesis, titled The position of a child in the past and at present, consists of a theoretical and empiric part. In theoretical part, we presented terms that are closely related. These are child, childhood, family, position of children, rights and obligations of children. Understanding of these terms is closely related to the position of children in particular societies, the position of children in a family, as well as to family upbringing models. Child, childhood and family are also described in the theoretical part, and they are presented in different models of family upbringing and in particular societies. Childhood is an important and memorable period in one’s life. Numerous guidelines for our subsequent development are formed in our childhood and we all like going back there, even though it is only in our memories. Additionally, we are informed that the role of a family is acknowledged by all societies and cultures, at present and in the past. However, there are various differences regarding the role and comprehension of family. The role and structure of family are universal in different cultures and in different periods. Family and its family life are nevertheless present in all cultures and periods as a social norm or value. In the empiric part, the results of a research in the position of children today are presented. A questionnaire was filled in by 102 parents of preschool children. We were interested in the model of upbringing and the relationship between the parents and their children. The focus was on particular types of their families to find out which model of family upbringing they belong to. Additionally, we were interested in methods the parents use in upbringing, as well as which rights and obligations the parents agree with. The collected data were processed with SPSS program (Statistical Package for the Social Sciences) and the outcomes of the research have been presented in tabular form.
Ključne besede:Children’s obligations, family, family upbringing models, child, child in particular societies, childhood, the position of a child in a family, children’s rights, types of families, methods of upbringing


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici