| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Vpliv učnih aktivnosti brez računalnika na razumevanje konceptov programiranja v osnovni šoli
Avtorji:ID Špur, Natalija (Avtor)
ID Pesek, Igor (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
ID Krajnc, Radovan (Komentor)
Datoteke:.pdf MAG_Spur_Natalija_2015.pdf (5,11 MB)
MD5: 62AB148276D37B2F7FAE471A70123027
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FNM - Fakulteta za naravoslovje in matematiko
Opis:Vpeljava predmeta računalništvo kot neobvezni izbirni predmet v slovenski učni načrt za osnovne šole je prinesla s sabo vprašanje, kako učence učinkovito naučiti konceptov programiranja. Pripravili smo aktivnosti brez uporabe računalnika, da bi ugotovili, ali je razumevanje konceptov programiranja učinkovitejše, če so učenci najprej deležni aktivnosti brez uporabe računalnika. Osredotočili smo se predvsem na razumevanje pogojnega stavka, preverjali pa smo tudi razumevanje koncepta sledenje navodilom in koncepta ponavljanje. Predznanje koncepta pogojnega stavka in usvojeno znanje koncepta sledenja navodilom ter ponavljanja smo preverili s pomočjo predtesta, usvojeno znanje pogojnega stavka ter utrjeno znanje sledenja navodilom ter ponavljanja smo preverili s pomočjo potesta. Rezultate testov smo primerjali s skupinami, ki aktivnosti brez računalnikov niso izvedle. Pripravili smo tudi dodaten test, s katerim smo želeli preveriti, ali so učenci znanje o konceptih programiranja utrdili v tem šolskem letu. Iz rezultatov testov smo ugotovili, da izvedba aktivnosti brez računalnika prispeva k boljšemu poznavanju konceptov programiranja. Opazili smo, da imajo učenci največ težav s koordinatnim sistemom, stopinjami (obrat v levo oz. v desno) in matematičnim izrazom, kot je »razdalja do Plesalke < 20« v programu Scratch. Iz tega sklepamo, da bi morale biti aktivnosti pripravljene na takšen način, da bi vsebovale ukaze iz programa Scratch, tako da bi se učenci hkrati učili pomena posameznih ukazov in koncepta programiranja.
Ključne besede:aktivnosti brez računalnika, koncepti programiranja, NIP računalništvo, program Scratch
Kraj izida:Maribor
Založnik:[N. Špur]
Leto izida:2015
PID:20.500.12556/DKUM-53792 Novo okno
UDK:37.091.3:004(043.2)
COBISS.SI-ID:21564168 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:O712QTS0
Datum objave v DKUM:13.10.2015
Število ogledov:2130
Število prenosov:231
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:FNM
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Impact of learning activities without computer on understanding programming concepts in primary school
Opis:Introduction of the subject Computer Science as an optional elective subject (OES) in the Slovenian curriculum for primary schools has brought a question of how to effectively teach students the concepts of programming. We have prepared activities without using a computer to determine whether an understanding of programming concepts is more effective when students are given an activity without using a computer. We focused mainly on the understanding of the conditional sentence, but we also checked the understanding of the concept of tracking instructions and the concept of repetition. We checked the knowledge of the concept of conditional sentence and the knowledge of the concept of tracking instruction and repetition with a pretest, while we checked the acquired knowledge of the conditional sentence and the strength of knowledge to follow directions and repetition with an after test. The results of the test were compared with the groups that did not carry out the activities with a computer. We also prepared an additional test with which we wanted to check whether the students knowledge about the concepts strengtened during that time. From the test results we found out that the performance of activites without a computer contributes to a better knowledge of the concepts of programming. We noticed that students have the most problems with the coordinate system, degrees (turn left and turn right) and mathematical expressions such as »the distance to the Dancer < 20« in Scratch. We can conclude that the activity should be prepared in a way to contain the commands of the Scratch program, so that students also learn the importance of individual commands and concepts of programming.
Ključne besede:activites without a computer, programming concepts, OES Computer Science, Scratch program


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici