Naslov: | Vpliv učnih aktivnosti brez računalnika na razumevanje konceptov programiranja v osnovni šoli |
---|
Avtorji: | ID Špur, Natalija (Avtor) ID Pesek, Igor (Mentor) Več o mentorju...  ID Krajnc, Radovan (Komentor) |
Datoteke: | MAG_Spur_Natalija_2015.pdf (5,11 MB) MD5: 62AB148276D37B2F7FAE471A70123027
|
---|
Jezik: | Slovenski jezik |
---|
Vrsta gradiva: | Magistrsko delo/naloga |
---|
Tipologija: | 2.09 - Magistrsko delo |
---|
Organizacija: | FNM - Fakulteta za naravoslovje in matematiko
|
---|
Opis: | Vpeljava predmeta računalništvo kot neobvezni izbirni predmet v slovenski učni načrt za osnovne šole je prinesla s sabo vprašanje, kako učence učinkovito naučiti konceptov programiranja. Pripravili smo aktivnosti brez uporabe računalnika, da bi ugotovili, ali je razumevanje konceptov programiranja učinkovitejše, če so učenci najprej deležni aktivnosti brez uporabe računalnika. Osredotočili smo se predvsem na razumevanje pogojnega stavka, preverjali pa smo tudi razumevanje koncepta sledenje navodilom in koncepta ponavljanje. Predznanje koncepta pogojnega stavka in usvojeno znanje koncepta sledenja navodilom ter ponavljanja smo preverili s pomočjo predtesta, usvojeno znanje pogojnega stavka ter utrjeno znanje sledenja navodilom ter ponavljanja smo preverili s pomočjo potesta. Rezultate testov smo primerjali s skupinami, ki aktivnosti brez računalnikov niso izvedle. Pripravili smo tudi dodaten test, s katerim smo želeli preveriti, ali so učenci znanje o konceptih programiranja utrdili v tem šolskem letu. Iz rezultatov testov smo ugotovili, da izvedba aktivnosti brez računalnika prispeva k boljšemu poznavanju konceptov programiranja. Opazili smo, da imajo učenci največ težav s koordinatnim sistemom, stopinjami (obrat v levo oz. v desno) in matematičnim izrazom, kot je »razdalja do Plesalke < 20« v programu Scratch. Iz tega sklepamo, da bi morale biti aktivnosti pripravljene na takšen način, da bi vsebovale ukaze iz programa Scratch, tako da bi se učenci hkrati učili pomena posameznih ukazov in koncepta programiranja. |
---|
Ključne besede: | aktivnosti brez računalnika, koncepti programiranja, NIP računalništvo, program Scratch |
---|
Kraj izida: | Maribor |
---|
Založnik: | [N. Špur] |
---|
Leto izida: | 2015 |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-53792  |
---|
UDK: | 37.091.3:004(043.2) |
---|
COBISS.SI-ID: | 21564168  |
---|
NUK URN: | URN:SI:UM:DK:O712QTS0 |
---|
Datum objave v DKUM: | 13.10.2015 |
---|
Število ogledov: | 2130 |
---|
Število prenosov: | 231 |
---|
Metapodatki: |  |
---|
Področja: | FNM
|
---|
:
|
Kopiraj citat |
---|
| | | Skupna ocena: | (0 glasov) |
---|
Vaša ocena: | Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom. |
---|
Objavi na: |  |
---|
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše
podrobnosti ali sproži prenos. |