| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Technical terminology in standard terms and conditions of sale : a corpus-based study of high frequency nouns and their collocations
Avtorji:ID Gajšt, Nataša (Avtor)
Datoteke:.pdf Scripta_Manent_2015_Gajst_Technical_Terminology_in_Standard_Terms_and_Conditions_of_Sale_A_Corpus-Based_Study_of_High_Frequency_Nouns_an.pdf (141,02 KB)
MD5: 5494ED39E9B81F5BC6CAB9E4FD1A3C9E
 
URL http://scriptamanent.sdutsj.edus.si/ScriptaManent/article/view/100
 
Jezik:Angleški jezik
Vrsta gradiva:Znanstveno delo
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
Opis:Technical terminology, which comprises individual words and various kinds of more or less fixed word partnerships, constitutes an important part of professional discourse. A good command of domain specific collocations adds to the proficiency in specialist communication in any domain, including commerce. The aim of this paper is to present the findings of a corpus-based study of the most common collocations of 16 high-frequency nouns in 'standard terms and conditions of sale' as authentic, commerce-related documents. Our research shows that the most frequent nouns form a substantial number of significant collocations which can be considered technical terminology in the field of commerce. In turn, these findings can be used as the basis for designing teaching syllabi and teaching materials for courses in English for commerce and trade.
Ključne besede:business English, technical terminology, ‘standard terms and conditions of sale’, corpus analysis, collocations, teaching
Status publikacije:Objavljeno
Verzija publikacije:Objavljena publikacija
Leto izida:2012
Št. strani:str. 33-50
Številčenje:Letn. 7, št. 2
PID:20.500.12556/DKUM-49803 Novo okno
ISSN:1854-2042
UDK:81'243:37.091.3
COBISS.SI-ID:11326748 Novo okno
ISSN pri članku:1854-2042
NUK URN:URN:SI:UM:DK:BNBBIXXX
Datum objave v DKUM:10.07.2015
Število ogledov:1404
Število prenosov:74
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:Ostalo
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Gradivo je del revije

Naslov:Scripta manent
Založnik:Slovensko društvo učiteljev tujega strokovnega jezika
ISSN:1854-2042
COBISS.SI-ID:219704576 Novo okno

Licence

Licenca:CC BY-NC-SA 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.sl
Opis:Licenca Creative Commons, ki prepoveduje komercialno uporabo in zahteva, da uporabnik predelana dela objavi z enako licenco.
Začetek licenciranja:10.07.2015

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Naslov:Strokovna terminologija v 'splošnih prodajnih pogojih'
Opis:Strokovna terminologija je pomemben del znanstvene in strokovne komunikacije, hkrati pa je specifična za posamezne znanstvene discipline in stroke. Eden izmed cilljev poučevanja tujega jezika stroke je tudi posredovanje strokovne terminologije, ki jo bodo študenti potrebovali v svojem poklicu. Zaradi tega je strokovno terminologijo posameznih področij potrebno raziskovati. V zadnjih letih so bile izvedene številne študije angleške strokovne terminologije, ki so najpogosteje temeljile na različnih specializiranih korpusih besedil določenih strokovnih oziroma znanstvenih področij. Ker ti korpusi vsebujejo jezik v točno določeni rabi oziroma za točno določene namene, so odličen vir strokovne terminologije. Strokovna terminologija določenega področja obsega posamezne strokovne besede ter bolj ali manj stalne besedne zveze. Ker so besedne zveze pomemben gradnik tekočnosti izražanja, je tudi pri poučevanju tujega jezika stroke potrebno dati poudarek prav na njihovo učenje, saj imajo posamezniki, ki v komunikaciji uporabljajo stalne besedne zveze večjo tekočnost izražanja ter tudi boljšo sporazumevalno zmožnost v poklicni domeni. Viri strokovne terminologije s področja ekonomije in poslovnih ved so lahko znanstveni in strokovni članki ter knjige in učbeniki. Po drugi strani pa so vir terminologije tudi različna avtentična besedila, s katerimi se posamezniki srečujejo pri vsakdanjem delu. 'Splošni prodajni pogoji', kot pravno zavezujoči dokumenti s področja komericale, so primer avtentičnih besedil, ki opredeljujejo različne vidike (pogoje) prodaje in nabave blaga in so torej dober vir angleške poslovne terminologije. Namen pričujočega članka je prikazati rezultate korpusne analize 16 najpogostejših samostalnikov v 'splošnih prodajnih pogojih' (t.j. seller, company, buyer, customer, purchaser, goods, products, product, price, payment,order, delivery, date, time, warranty in liability) in njihovih kolokacij ter predstaviti, kako se izsledki raziskave lahko uporabijo pri poučevanju in učenju poslovne angleščine. Raziskava je pokazala, da se teh 16 samostlnikov pojavlja v skoraj 250 statistično pomembnih kolokacijah, ki opredeljujejo različne vidike prodaje oziroma nabave. Uporabnost izsledkov naše raziskave za poučevanje poslovne angleščine se kaže predvsem v dveh vidikih. Po eni strani se lahko uporabijo za opredeljevanje ciljev pouka angleške strokovne terminologije s področja komerciale in za pripravo učnih načrtov. Po drugi strani pa lahko služijo kot osnova za izdelavo učnih gradiv v obliki različnih vaj za učenje in utrjevanje strokovnega besedišča. S tem bi študenti poslovne angleščine pridobili znanje specifičnih strokovnih besednih zvez, kar bi utrdilo njihovo znaje jezika stroke in povečalo tekočnost izražanja v poklicni domeni. Prispevek tako prikazuje uporabnost'splošnih prodajnih pogojev' kot vira strokovne terminologije s področja prodaje, hkrati pa ponazarja uporabnost analize specializiranih korpusov za določanje strokovne terminologije določenega področja.
Ključne besede:poslovna angleščina, tuji jeziki, strokovni jezik, angleščina, terminologija, 'splošni prodajni pogoji', korpusna analiza, kolokacije, poučevanje


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici