| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Show document Help

Title:Technical terminology in standard terms and conditions of sale : a corpus-based study of high frequency nouns and their collocations
Authors:ID Gajšt, Nataša (Author)
Files:.pdf Scripta_Manent_2015_Gajst_Technical_Terminology_in_Standard_Terms_and_Conditions_of_Sale_A_Corpus-Based_Study_of_High_Frequency_Nouns_an.pdf (141,02 KB)
MD5: 5494ED39E9B81F5BC6CAB9E4FD1A3C9E
 
URL http://scriptamanent.sdutsj.edus.si/ScriptaManent/article/view/100
 
Language:English
Work type:Scientific work
Typology:1.01 - Original Scientific Article
Organization:EPF - Faculty of Business and Economics
Abstract:Technical terminology, which comprises individual words and various kinds of more or less fixed word partnerships, constitutes an important part of professional discourse. A good command of domain specific collocations adds to the proficiency in specialist communication in any domain, including commerce. The aim of this paper is to present the findings of a corpus-based study of the most common collocations of 16 high-frequency nouns in 'standard terms and conditions of sale' as authentic, commerce-related documents. Our research shows that the most frequent nouns form a substantial number of significant collocations which can be considered technical terminology in the field of commerce. In turn, these findings can be used as the basis for designing teaching syllabi and teaching materials for courses in English for commerce and trade.
Keywords:business English, technical terminology, ‘standard terms and conditions of sale’, corpus analysis, collocations, teaching
Publication status:Published
Publication version:Version of Record
Year of publishing:2012
Number of pages:str. 33-50
Numbering:Letn. 7, št. 2
PID:20.500.12556/DKUM-49803 New window
ISSN:1854-2042
UDC:81'243:37.091.3
ISSN on article:1854-2042
COBISS.SI-ID:11326748 New window
NUK URN:URN:SI:UM:DK:BNBBIXXX
Publication date in DKUM:10.07.2015
Views:1477
Downloads:78
Metadata:XML DC-XML DC-RDF
Categories:Misc.
:
Copy citation
  
Average score:(0 votes)
Your score:Voting is allowed only for logged in users.
Share:Bookmark and Share


Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click on the title to get all document metadata.

Record is a part of a journal

Title:Scripta manent
Publisher:Slovensko društvo učiteljev tujega strokovnega jezika
ISSN:1854-2042
COBISS.SI-ID:219704576 New window

Licences

License:CC BY-NC-SA 4.0, Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International
Link:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Description:A Creative Commons license that bans commercial use and requires the user to release any modified works under this license.
Licensing start date:10.07.2015

Secondary language

Language:Slovenian
Title:Strokovna terminologija v 'splošnih prodajnih pogojih'
Abstract:Strokovna terminologija je pomemben del znanstvene in strokovne komunikacije, hkrati pa je specifična za posamezne znanstvene discipline in stroke. Eden izmed cilljev poučevanja tujega jezika stroke je tudi posredovanje strokovne terminologije, ki jo bodo študenti potrebovali v svojem poklicu. Zaradi tega je strokovno terminologijo posameznih področij potrebno raziskovati. V zadnjih letih so bile izvedene številne študije angleške strokovne terminologije, ki so najpogosteje temeljile na različnih specializiranih korpusih besedil določenih strokovnih oziroma znanstvenih področij. Ker ti korpusi vsebujejo jezik v točno določeni rabi oziroma za točno določene namene, so odličen vir strokovne terminologije. Strokovna terminologija določenega področja obsega posamezne strokovne besede ter bolj ali manj stalne besedne zveze. Ker so besedne zveze pomemben gradnik tekočnosti izražanja, je tudi pri poučevanju tujega jezika stroke potrebno dati poudarek prav na njihovo učenje, saj imajo posamezniki, ki v komunikaciji uporabljajo stalne besedne zveze večjo tekočnost izražanja ter tudi boljšo sporazumevalno zmožnost v poklicni domeni. Viri strokovne terminologije s področja ekonomije in poslovnih ved so lahko znanstveni in strokovni članki ter knjige in učbeniki. Po drugi strani pa so vir terminologije tudi različna avtentična besedila, s katerimi se posamezniki srečujejo pri vsakdanjem delu. 'Splošni prodajni pogoji', kot pravno zavezujoči dokumenti s področja komericale, so primer avtentičnih besedil, ki opredeljujejo različne vidike (pogoje) prodaje in nabave blaga in so torej dober vir angleške poslovne terminologije. Namen pričujočega članka je prikazati rezultate korpusne analize 16 najpogostejših samostalnikov v 'splošnih prodajnih pogojih' (t.j. seller, company, buyer, customer, purchaser, goods, products, product, price, payment,order, delivery, date, time, warranty in liability) in njihovih kolokacij ter predstaviti, kako se izsledki raziskave lahko uporabijo pri poučevanju in učenju poslovne angleščine. Raziskava je pokazala, da se teh 16 samostlnikov pojavlja v skoraj 250 statistično pomembnih kolokacijah, ki opredeljujejo različne vidike prodaje oziroma nabave. Uporabnost izsledkov naše raziskave za poučevanje poslovne angleščine se kaže predvsem v dveh vidikih. Po eni strani se lahko uporabijo za opredeljevanje ciljev pouka angleške strokovne terminologije s področja komerciale in za pripravo učnih načrtov. Po drugi strani pa lahko služijo kot osnova za izdelavo učnih gradiv v obliki različnih vaj za učenje in utrjevanje strokovnega besedišča. S tem bi študenti poslovne angleščine pridobili znanje specifičnih strokovnih besednih zvez, kar bi utrdilo njihovo znaje jezika stroke in povečalo tekočnost izražanja v poklicni domeni. Prispevek tako prikazuje uporabnost'splošnih prodajnih pogojev' kot vira strokovne terminologije s področja prodaje, hkrati pa ponazarja uporabnost analize specializiranih korpusov za določanje strokovne terminologije določenega področja.
Keywords:poslovna angleščina, tuji jeziki, strokovni jezik, angleščina, terminologija, 'splošni prodajni pogoji', korpusna analiza, kolokacije, poučevanje


Comments

Leave comment

You must log in to leave a comment.

Comments (0)
0 - 0 / 0
 
There are no comments!

Back
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica