| Title: | POVEZANOST DRUŽINSKE PISMENOSTI Z OPRAVLJANJEM BRALNE ZNAČKE V 5. RAZREDU OSNOVNE ŠOLE |
|---|
| Authors: | ID Grobin, Simona (Author) ID Kordigel Aberšek, Metka (Mentor) More about this mentor...  |
| Files: | MAG_Grobin_Simona_2015.pdf (1,74 MB) MD5: FFC1BD28FA6B77E81E2A219A642D25CD
|
|---|
| Language: | Slovenian |
|---|
| Work type: | Master's thesis/paper |
|---|
| Typology: | 2.09 - Master's Thesis |
|---|
| Organization: | PEF - Faculty of Education
|
|---|
| Abstract: | Družinska pismenost nima natančno opredeljene definicije, saj se pri nas ta izraz ne uporablja v tolikšni meri in je preveden iz family literacy.
Družinska pismenost obsega različne dejavnosti, ki so povezane z branjem, prepoznavanjem znakov, napisov, s pisanjem, z izražanjem s pomočjo ilustracije in druge.
Za boljše razumevanje in predstavo o družinski pismenosti obstajajo tudi različni programi za njeno razvijanje.
Poleg vseh programov in dejavnosti, ki spodbujajo družinsko pismenost, so za spodbujanje le-te zelo pomembne tudi knjižnice, ki organizirajo različne dejavnosti za spodbujanje družinskega branja in družinske pismenosti
Ena izmed dejavnosti, ki spodbuja družinsko branje, je branje za predšolsko bralno značko, pri kateri imajo največjo vlogo starši. Starši morajo namreč otroku prebrati knjige, ki jih otroci v vrtcu predstavijo svoji vzgojiteljici. Predšolska bralna značka pa se nadaljuje z bralno značko v osnovni šoli. Ti dve bralni znački se razlikujeta predvsem v bralcu. V osnovni šoli začnejo otroci samostojno brati knjige, ki jih morajo običajno predstaviti učiteljem. Branje za bralno značko je prostovoljna dejavnost, ki poteka vseh 9 let osnovnošolskega izobraževanja.
Na opravljanje bralne značke vplivajo predvsem pozitivne izkušnje, ki so jih otroci pridobili v predšolskem obdobju, zato je branje predšolskemu otroku izredno pomembna dejavnost, saj vpliva na nadaljnje branje otrok v osnovni šoli in tudi kasneje v življenju. Z branjem si namreč tako otroci kot tudi starši bogatijo besedni zaklad. |
|---|
| Keywords: | družinska pismenost, bralna značka, predšolska bralna značka, družinsko branje, motivacija |
|---|
| Place of publishing: | Maribor |
|---|
| Publisher: | [S. Grobin] |
|---|
| Year of publishing: | 2015 |
|---|
| PID: | 20.500.12556/DKUM-48465  |
|---|
| UDC: | 37.091.3:82-93(043.2) |
|---|
| COBISS.SI-ID: | 21511432  |
|---|
| NUK URN: | URN:SI:UM:DK:7HQDPYHK |
|---|
| Publication date in DKUM: | 08.10.2015 |
|---|
| Views: | 2236 |
|---|
| Downloads: | 208 |
|---|
| Metadata: |  |
|---|
| Categories: | PEF
|
|---|
|
:
|
Copy citation |
|---|
| | | | Average score: | (0 votes) |
|---|
| Your score: | Voting is allowed only for logged in users. |
|---|
| Share: |  |
|---|
Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click
on the title to get all document metadata. |