SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:PREVERJANJE RAZLIČNIH NAČINOV RAZVIJANJA LIKOVNE APRECIACIJE
Avtorji:Švec, Andreja (Avtor)
Duh, Matjaž (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Herzog, Jerneja (Komentor)
Datoteke:.pdf UN_Svec_Andreja_2015.pdf (1,30 MB)
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo (m5)
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:Diplomsko delo z naslovom Preverjanje različnih načinov razvijanja likovne apreciacije je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. Nastalo je z namenom preverjanja različnih načinov predstavitve z dvanajstimi umetniškimi deli. Ob neposrednem pedagoškem delu in na podlagi ugotovljenih rezultatov želimo najti ustrezne načine ter poti za razvijanje likovne apreciacije. V prvem delu, ki predstavlja teoretično izhodišče, smo predstavili likovno apreciacijo, zapisali njen nastanek ter pomen in možnosti razvijanja likovne apreciacije. Predstavili smo tudi likovno vrednotenje in likovno ustvarjalnost, saj sta obe dejavnosti močno povezani z likovno apreciacijo. Pri vrednotenju smo opisali vrste likovnega vrednotenja in pristope v fazi likovnega vrednotenja. Pri ustvarjalnosti smo opredelili pojem, zapisali kriterije in razložili likovno ustvarjalnost. Predstavili smo tudi njun vpliv na likovnoapreciativne sposobnosti. V drugem – empiričnem delu smo predstavili rezultate, ki smo jih pridobili z izvajanjem in s preizkušanjem različnih načinov postopnega odkrivanja z dvanajstimi umetniškimi deli sodobnih slovenskih umetnikov. Pri zbiranju podatkov smo izbrali analizo zvočnih posnetkov, ki smo jih posneli med raziskavo pri uri likovne umetnosti. Raziskovalni vzorec je zajemal učence šestih razredov s treh mariborskih osnovnih šol. Raziskava je pokazala, da so izbrani načini postopnega odkrivanja za posamezno umetniško delo različno učinkoviti, saj so nekaterim učencem bila bližje realistična dela, nekaterim pa abstraktna umetniška dela. Kljub vsemu so vsi načini postopnega odkrivanja del pri vseh predstavljenih umetniških delih v večini dosegli, da so učenci umetniška dela dobro opazovali.
Ključne besede:likovna apreciacija, likovno vrednotenje, likovna ustvarjalnost, percepcija, recepcija, reprodukcije umetniških del
Leto izida:2015
Založnik:[A. Švec]
Izvor:Maribor
UDK:37.015.31:7
COBISS_ID:21502216 Povezava se odpre v novem oknu
Število ogledov:29
Število prenosov:3
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:TESTING THE DIFFERENT WAYS OF ART APPRECIATION
Opis:The thesis titled “Testing different ways of developing fine art appreciation” consists of theoretical and empirical work. It was formed with the purpose of checking the different ways of presentation with twelve works of art. With direct pedagogical work and on the basis of established results we want to find appropriate ways and channels to develop fine art appreciation. In the first part, which represents the theoretical starting point, we have presented fine art appreciation, presented its history, as well as the importance and possibilities of developing its appreciation. We also presented fine art evaluation and artistic creativity, as both activities are strongly linked with fine art appreciation. In the evaluation, we examined the types and approaches of fine art evaluation. In regard to creativity, we defined the concept, wrote the criteria and explained the phenomenom of artistic creativity itself. We have also presented their impact on the fine art appreciation skills. In the second – empirical part – we presented the results which we have obtained with the implementation and testing of different ways of gradual discovery of twelve works of art by contemporary Slovenian artists. For data collection, we chose the analysis of audio recordings that were recorded during the fine art class. The research sample included six classes of pupils from three elementary schools in Maribor. Research has shown that the efficiency of the chosen ways of gradual discovery of each artwork varies, because some pupils felt drawn to realistic artworks, while some preferred abstract works of art. Nevertheless, all the ways of gradual discovery of artworks in all the presented works of art for the most part succeeded in drawing the attention of pupils to artworks.
Ključne besede:fine art appreciation, fine art evaluation, artistic creativity, perception, reception, reproductions of works of art


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici