| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:IGRA IN IGRAČE V 20. STOLETJU NA SLOVENSKEM
Avtorji:ID Teršek, Blaž (Avtor)
ID Hmelak, Maja (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf VS_Tersek_Blaz_2015.pdf (2,50 MB)
MD5: 1B69CC6E2A730C8DBA8A29C5F229F579
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:Diplomsko delo z naslovom Igra in igrače v 20. stoletju na Slovenskem je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo za lažje razumevanje igre in igrač v tem obdobju obravnavali zgodovino in življenje ljudi v 20. stoletju. Na življenje Slovencev so vplivali različni dejavniki, kot so prva in druga svetovna vojna, različne oblasti in politični sistemi, revščina itd. Vsi ti dejavniki so imeli vpliv na življenje vseh ljudi, predvsem otrok. Ne glede na razmere v družbi pa so se otroci igrali, čeprav je bilo to odvisno predvsem od kraja bivanja, saj so otroci s podeželja več pomagali pri domačih opravilih. S prijatelji in svojimi sovrstniki so se igrali gnilo jajce, lovili in podili so se za žogo pri nogometu; torej igre, v katerih otroci še danes uživajo. Za igro so potrebovali igrače, ki so bile kupljene ali izdelane doma. Slednjih je bilo občutno več, saj je bilo kupljenih manj, ker so bile le-te redkejše in dražje. Igrače so bile izdelane predvsem iz materialov, ki so jih otroci našli v okolici in imeli na dosegu rok. Uporabljali so naravne materiale, npr. cvetlice, mivko, vodo, listje, les, volno, rogove, prejo, slamo; in umetne materiale, ostanke blaga, lončke, zidake, špule (lesene kolute), papir in karton. Iz teh materialov so izdelovali žoge, punčke iz cunj, frače, loke, pištole, avtomobile, tanke itd. Empirični del diplomskega dela zajema raziskavo o igri in igračah v prejšnjem stoletju. V ta namen smo opravili intervju s 100 udeleženci, ki smo jih večina pridobili v Domu upokojencev v Laškem, Celju in Mariboru, preostale pa naključno. Zanimale so nas predvsem okoliščine igre (prostor in soigralci), vrste igre, ki so se jih igrali, in igrače (kupljene ali izdelane), ki so jih imeli. Podatke smo obdelali s programom SPSS (Statical Pacegeforthe Social Sciences), ki smo jih predstavili tabelarično. Na podlagi rezultatov smo prikazali razlike in podobnosti na področju igre in igrač z današnjimi dnevi.
Ključne besede:20. stoletje, igra, igrače, predšolski otrok, Slovenija
Kraj izida:Maribor
Založnik:[B. Teršek]
Leto izida:2015
PID:20.500.12556/DKUM-48205 Novo okno
UDK:373.2:688.72(043.2)
COBISS.SI-ID:21490696 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:3WIYKSNN
Datum objave v DKUM:22.07.2015
Število ogledov:3382
Število prenosov:338
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:TWENTIETH CENTURY CHILDREN'S GAMES AND TOYS IN SLOVENIA
Opis:The thesis titled Twentieth Century Childrenᶦs Games and Toys in Slovenia consists of a theoretical and an empirical part. For an easier understanding of games and toys in that era, we have addressed the history and life of people in the 20th century in the theoretical part. Various factors affected the life of Slovenians, such as World Wars 1 and 2, various governments and political systems, poverty, etc. All these factors influenced the people, especially children. Regardless of social conditions, children played, although that depended on their place of residence, since country children were more involved in household chores. With friends and peers they played duck, duck, goose, tag and football; games children still enjoy today. But games required toys, either store-bought ore home-made. The latter were predominant, since store-bought ones were considerably rarer and more expensive. In most cases toys were made from materials children could find in their surroundings. Natural materials were used, such as flowers, sand, water, leaves, wood, wool, horns, yarn and straw; plastic was used, as well as cloth scraps, cups, bricks, wooden spools, paper and cardboard. These materials were converted into balls, ragdolls, slingshots, bows, pistols, cars and tanks. The empirical part of the thesis consists of a research on games and toys in the last century. This was done via an interview of a 100 people, mostly from retirement homes in Laško, Celje and Maribor; the rest were chosen at random. We were mostly interested in the circumstances of the games (their place and participants), the types of games being played and the toys (bought or made) they had. The information was processed with the SPSS program (Statical Pacegeforthe Social Sciences) and presented in a table form. Based on the results we showed the differences and similarities in the field of games and toys in comparison to today.
Ključne besede:20th century, game, toys, preschool child, Slovenia


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici