| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Show document Help

Title:KONCEPT ENOTNE VOZOVNICE ZA JAVNI POTNIŠKI PROMET NA OSNOVI MEDNARODNIH PLAČILNIH KARTIC
Authors:ID Zalar, Dušan (Author)
ID Rebolj, Danijel (Mentor) More about this mentor... New window
ID Lep, Marjan (Comentor)
Files:.pdf DOK_Zalar_Dusan_2016.pdf (3,51 MB)
MD5: 38EABC72C532F3352AAF9D3CB1BDFCB2
 
Language:Slovenian
Work type:Dissertation
Typology:2.08 - Doctoral Dissertation
Organization:FGPA - Faculty of Civil Engineering, Transportation Engineering and Architecture
Abstract:Doktorska disertacija obravnava različne tehnologije pametnih vozovničnih sistemov v javnem potniškem prometu in njihov vpliv na uporabo javnega potniškega prometa. Obravnava gre v tri smeri, in sicer v integracijo, interoperabilnost in priročnost vozovničnih sistemov na globalni ravni. Pri tem izhaja iz dejstva, da priročnost vozovničnega sistema lahko vpliva na povečanje uporabe javnega potniškega prometa, podobno kot to velja za ceno potovanja in potovalni čas, le v manjši meri. Obravnava se omejuje na pametne vozovnične sisteme, ki kot vozovnični medij uporabljajo brezstično pametno kartico, pri čemer razvija hipotezi, da je z vozovničnim sistemom z odprto zanko oziroma vozovničnim sistemom na bazi brezstičnih bančnih plačilnih kartic mogoče v celoti in na globalni ravni nadomestiti tradicionalni sistem na bazi kartice ter da je vozovnični sistem z odprto zanko priročnejši od tradicionalnega. V doktorski disertaciji so razvite metode za razširitev vozovničnega sistema z odprto zanko s predhodnim plačilom prevoznine. Nadalje je pokazano, da je z razvito razširitvijo mogoče izvesti vse vrste predplačniških vozovnic kot jih pozna tradicionalni vozovnični sistem, vključno z integrirano vozovnico. To potrjuje hipotezo, da razširitev omogoča zamenjavo tradicionalnega vozovničnega sistema z vozovničnim sistemom z odprto zanko v celoti. Z razširjenim vozovničnim sistemom z odprto zanko je dosežena globalna interoperabilnost in integrabilnost. S tem je dosežen koncept globalne enotne vozovnice. Za analizo vpliva vozovničnega sistema na uporabo javnega potniškega prometa je razvit model za ocenjevanje priročnosti vozovničnega sistema na osnovi potniške izkušnje od začetka do konca potovanja, pri čemer je potovanje razčlenjeno v faze, za katere so opredeljeni faktorji prometnega upora vozovničnega sistema. Izvedena empirična raziskava priročnosti tradicionalnega vozovničnega sistema in vozovničnega sistema z odprto zanko potrjuje hipotezo, da je priročnost vozovničnega sistema z odprto zanko večja od priročnosti tradicionalnega sistema. Predstavljeni model za ocenjevanje priročnosti vozovničnih sistemov je lahko v pomoč tako pri izbiri tehnologije vozovničnega sistema kot pri izbiri (določanju) njegove funkcionalnosti.
Keywords:javni potniški promet, vozovnični sistemi, pametna vozovnica, integrirana vozovnica, interoperabilna vozovnica, brezstična plačilna kartica, vozovnični sistemi na bazi kartice, vozovnični sistemi na bazi računa, vozovnični sistemi z odprto zanko, priročnost vozovničnih sistemov, prometni faktorji upora, obseg potniškega prometa
Place of publishing:Maribor
Publisher:[D. Lazar]
Year of publishing:2016
PID:20.500.12556/DKUM-48124 New window
UDC:656.035.2:656.025.2(043.3)
COBISS.SI-ID:19690006 New window
NUK URN:URN:SI:UM:DK:8U1NNFV9
Publication date in DKUM:01.08.2016
Views:2847
Downloads:195
Metadata:XML DC-XML DC-RDF
Categories:KTFMB - FG
:
Copy citation
  
Average score:(0 votes)
Your score:Voting is allowed only for logged in users.
Share:Bookmark and Share


Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click on the title to get all document metadata.

Secondary language

Language:English
Title:Concept of unified ticket in public transport based on multinational payment cards
Abstract:This dissertation discusses various technologies of smart ticketing systems in public transport and their impact on the use of public transport. Three aspects are addressed, namely the integration, interoperability and convenience of ticketing systems on a global scale. The research is motivated by the fact that actual use of public transport may be affected by the convenience of a ticketing system, as is the case with travel price and time, albeit to a lesser extent. The dissertation is limited to smart ticketing systems, using a contactless smart card as ticketing media, whereby a hypothesis is developed that the open loop ticketing system can entirely replace the traditional ticketing system at a global level and that the open loop ticketing system is more convenient than the traditional ticketing system. To achieve traditional ticketing system functionality, enhancement of the open loop ticketing system is developed, using a "pay before transaction model". Furthermore, it is shown that the upgraded open loop ticketing system can implement all types of pre-paid tickets, as known in traditional ticketing systems, including an integrated ticket. This confirms the hypothesis that the enhanced open loop ticketing system enables, in whole, the replacement of a traditional ticketing system with an open loop ticketing system. With an enhanced open loop ticketing system, global interoperability and integrability are achieved. Therefore, also validating the concept of a global unified ticket. To analyze the impact of ticketing systems on the use of public transport, a model is developed to assess transport ticketing convenience. It is based on the end-to-end journey experience, where the journey is broken down into individual phases for which transport resistance factors regarding transport ticketing systems are defined. The conducted empirical study confirms the hypothesis that the convenience of an open loop ticketing system is greater than the convenience of a traditional ticketing system. The presented model for evaluating convenience can be useful in selecting technology for ticketing systems, as well as for choices regarding their functionality.
Keywords:public transport, public transport ticketing, smart ticket, integrated ticket, interoperable ticket, contactless payment card, card-based ticketing, account-based ticketing, open-loop ticketing, transport ticketing convenience, transport resistance factors, transport volume


Comments

Leave comment

You must log in to leave a comment.

Comments (0)
0 - 0 / 0
 
There are no comments!

Back
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica